Radicstar folosește doar porc românesc, iar din cauza pestei porcine nu poate exporta. Când restricția va fi ridicată, ținta va fi comunitățile mari de români din străinătate – declară antreprenorii Mirela şi Mihai Ungurenuş.
Mirela şi Mihai Ungurenuş, acţionari ai cunoscutului brand argeşean de mezeluri RadicStar, au fost prezenţi săptămâna trecută în studiourile „Business Plan”, emisiune difuzată săptămânal de platforma economică „Ziarul Financiar”. În cadrul emisiunii, cei doi antreprenori argeşeni au discutat despre începuturile afacerii, despre modul în care întreaga echipă a contribuit la renaşterea businessului după incendiul de acum 10 ani, care a mistuit întreaga fabrică şi abatorul de la Ştefăneşti, dar şi despre planurile de viitor ale companiei.
Astăzi, Radicstar înseamnă peste 450 de angajați și o cifră de afaceri anuală de 36 de milioane de euro. Dar planurile companiei nu se opresc aici. Echipa managerială din care fac parte Mirela și Mihai Ungurenuş pregăteşte noi investiții în tehnologii moderne și sustenabile, vizând digitalizarea proceselor, utilizarea energiei regenerabile și dezvoltarea unei rețele mai mari de magazine proprii.
Avem un proiect aprobat pentru linie automată, etichetatoare, panouri solare, maşină electrică. Vrem să reducem amprenta de carbon.“, a explicat Mihai Ungurenuş în cadrul emisiunii. În paralel, compania își consolidează canalele de distribuție și vizează atragerea de noi clienți, în special în județul Prahova, unde a pătruns recent pe piață.
Totuși, strategia de dezvoltare rămâne prudentă și echilibrată, la fel cum a fost și în trecut. „E uşor să te împrăştii şi după aceea nu mai poţi gestiona businessul. Noi mergem pe paşi mici, dar siguri. Obiectivul clar este să ajungem la 50 de milioane de euro cifră de afaceri în următorii cinci ani şi să ne consolidăm la nivel naţional.“, au spus cei doi fondatori.
► Cârnaţii Radic au ajuns în Republica Moldova
Cât despre expansiunea internațională, deși ideea este tentantă, deocamdată nu este fezabilă.
Lucrăm exclusiv cu porc românesc, iar din cauza pestei porcine, suntem închişi în graniţele ţării. Avem ştampilă ovală cu restricţie, ceea ce limitează exportul. Când va fi ridicată, obiectivul nostru va fi comunităţile mari de români din afară – peste cinci milioane de oameni.“, a declarat Mihai Ungurenuş.
Chiar și așa, un mic pas peste hotare a fost deja făcut, în mod neașteptat. În Republica Moldova, unul dintre produsele emblematice ale companiei – cârnatul Radic – a ajuns pe rafturile unui hipermarket datorită unei întâmplări memorabile.
Un domn care trecuse pe la Pădurea Neagră, între Piteşti şi Vâlcea, a mâncat cârnaţii noştri cu muştar. I-au plăcut atât de mult, încât a sunat la primăria din Ştefăneşti să ne găsească. A fost prima noastră listare naţională.“, a povestit zâmbind Mirela Ungurenuş.
Pentru familia Ungurenuș, viitorul Radicstar nu stă în salturi spectaculoase, ci în pași calculați și în decizii luate cu atenție, chiar și atunci când tentațiile extinderii rapide sau ale piețelor externe sunt mari. E o rețetă de creștere care, în cazul lor, pare să funcționeze.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Dolo Trans Olimp – cea mai profitabilă companie de transport din România în 2024