Ordinul Asistenților Medicali Generaliști, Moașelor și Asistenților Medicali din România (OAMGMAMR) organizează prin filialele judeţene şi a municipiului Bucureşti, examenul de grad principal-sesiunea 2024, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii nr. 1137/06.09.2018 pentru aprobarea Metodologiei de organizare și desfășurare a examenului de grad principal pentru asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali, cu modificările și completările ulterioare.
Examenul de grad principal – sesiunea 2024, se va desfăşura în data de 05.09.2024 pentru toate specialitățile (asistenți medicali generaliști, moașe, asistenți medicali, surori medicale și oficianți medicali).
Înscrierile la examen se fac în perioada 15 – 31 iulie 2024, pentru toate specialităţile, la sediul OAMGMAMR Filiala Argeș, situat în Pitești, str. Victoriei nr. 57.
La examenul de grad principal se pot înscrie asistenții medicali care îndeplinesc cumulativ următoarele criterii:
- a) sunt titulari ai certificatului de absolvire sau sunt absolvenţi cu diplomă/certificat de absolvire/licenţă în care a fost obținut titlul de calificare;
- b) fac dovada unei experienţe profesionale cumulate de minimum 5 ani în specialitatea în care au obţinut titlul de calificare, dobândită în condiţiile legii până la data susţinerii examenului; în sensul prezentelor prevederi, prin experienţă profesională se înţelege exercitarea efectivă, în regim salarial/independent, a activităţilor profesionale cu normă întreagă sau echivalent de fracţii de normă şi cu respectarea celorlalte condiţii de exercitare prevăzute de lege pentru profesia în cauză.
La înscriere, candidații depun următoarele documente:
- a) cererea de înscriere;
- b) copia actului de identitate valabil până la data susținerii examenului;
- c) copia actelor de studii în care a fost obținut titlul de calificare. La înscriere, candidatul prezintă actele de studii în original, pentru certificarea „în conformitate cu originalul”;
- d)copia atestatului de echivalare, după caz;
- e) în cazul candidatului cu formare profesională efectuată în străinătate și recunoscută în România în condițiile legii, candidatul va depune copia diplomei obţinute în străinătate, însoţită de traducerea legalizată în limba română şi de copia documentului de recunoaştere a calificării în România;
- f) adeverință eliberată de angajator din care să reiasă experienţa profesională de minimum 5 ani la data susţinerii examenului, cumulată în specialitatea în care a profesat;
- g)copia actelor de schimbare a numelui, după caz;
- h)dovada plăţii sumei de participare la examen.
Candidaţii care au desfăşurat activitate de voluntariat vor depune contractul de voluntariat, încheiat în conformitate cu prevederile Legii nr. 78/2014 privind reglementarea activităţii de voluntariat în România, cu modificările ulterioare, şi certificatul de voluntariat emis de către organizaţiile gazdă, încheiat conform art. 10 alin. (4) din aceeași lege.
În situaţia în care solicitantul a exercitat profesia pe teritoriul altui stat, acesta va depune, în copie, documentele emise de autoritatea competentă sau angajatorul din statul în cauză, din care să rezulte perioadele de exercitare efectivă şi legală a profesiei pe teritoriul acelui stat, precum şi o copie a traducerii autorizate a acestor documente.
Referindu-se la acest subiect, Estera Stămoiu, președinte OAMGMAMR Filiala Argeș a declarat:
”Tematica și bibliografia pentru examen sunt publicate pe site-ul Ordinului central, www.oamr.ro, cât și pe site-ul filialei Argeș, www.oammr-arges.ro. Asistenții medicali și moașele, au la dispoziție, gratuit, în format electronic, lucrarea “TRATAT DE ÎNGRIJIRI MEDICALE PENTRU ASISTENȚI MEDICALI GENERALIȘTI”, prevăzută în tematica și bibliografia specialității de asistență medicală generală. Volumele tratatului pot fi accesate la adresa https://www.oamr.ro/tratatdescarcagratuit/.
Asistenții medicali argeșeni care îndeplinesc condițiile de înscriere și doresc să participe la susținerea examenului de grad principal, sunt așteptați la sediul filialei, situat în Pitești, str. Victoriei nr. 57, începând cu data de 15 iulie, până în data de 31 iulie (inclusiv), de luni până vineri, în intervalul orar 8.00-16.00.
Recomandăm asistenților medicali argeșeni să consulte periodic site-ul filialei, pentru a fi la curent cu informațiile referitoare la acest subiect .”, a declarat Estera Stămoiu.
Foto descriptiv.
Citiți. de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Programul evenimentelor de la Centrul Cultural Pitești. Cum influențează soarele starea de bine?