În luna septembrie 2024, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au înregistrat o scădere de 6.4% comparativ cu aceeași lună din 2023, atingând un total de 809.165 de unități, potrivit ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România).
Această tendință negativă vine în contextul în care,în perioada ianuarie-septembrie 2024, s-au înmatriculat 7.993.829 de autoturisme, marcând o modestă creștere de 0.3% față de perioada similară din 2023.
În ceea ce privește tipurile de propulsie, din totalul autoturismelor înmatriculate în primele nouă luni din acest an, 1.047.843 de unități au fost electrice full (-5.9%), iar 2.954.684 unități au avut propulsie hibridă, înregistrând o creștere semnificativă de 14% față de primele nouă luni ale anului trecut.
Pe piețele naționale, Spania a raportat o creștere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 4.7%, iar Italia de 2.1%. În contrast, Germania și Franța au experimentat scăderi de 1.0% și respectiv 1.8%.
România se află pe locul 14 în Uniunea Europeană, cu un volum de 115.509 autoturisme noi înmatriculate, ceea ce reprezintă o creștere de 4.3% comparativ cu aceeași perioadă din 2023. Dintre acestea, 7.378 autoturisme noi au fost electrice full, înregistrând o scădere de 37.3%, în timp ce 43.237 unități au avut propulsie hibridă, crescând cu 32.6%.
Referitor la constructorii de automobile, grupul Volkswagen a condus clasamentul cu 2.541.640 de unități înmatriculate, având o creștere de 1.2%. Pe locul al doilea s-a clasat grupul STELANTIS, cu 1.550.437 de unități, în scădere cu 6.0%, iar grupul Renault a înregistrat 938.173 de unități, cu o creștere de 1.4%, dintre care Dacia a contribuit cu 427.032 de autoturisme, având o creștere de 2.0%. În schimb, Ford a raportat 326.975 de unități noi înmatriculate, marcând o scădere semnificativă de 17.9% față de anul precedent.
sursă foto promotor.ro
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro