Controale ANPC la furnizorii de energie electrică din România! Au fost date amenzi de peste 500.000 de lei

de | 27.11.2024 21:36 | Național, Eveniment

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat, în perioada 23 septembrie – 4 octombrie 2024, o serie de controale la nivel național pentru a verifica respectarea legislației în domeniul furnizării energiei electrice.

Conform ANPC, în intervalul menționat au fost verificați 111 furnizori, iar la 39 dintre aceștia au fost constatate numeroase nereguli. De asemenea, au fost controlate 187 de contracte/servicii, fiind constatate abateri la 56 dintre acestea.

În urma neregulilor constatate, inspectorii ANPC  au dat 42 de amenzi, în valoare totală de 518.000 de lei, dar și 14 avertismente. De asemenea, au fost luate şapte măsuri de remediere a site-ului şi de încetare a practicii comerciale incorecte.

Aceste acțiuni de control subliniază angajamentul ferm al ANPC de a proteja drepturile consumatorilor în relația cu furnizorii de energie. Este inacceptabil ca interesele economice ale consumatorilor să fie afectate de astfel de practici.

Vom continua să veghem asupra corectitudinii furnizării serviciilor esențiale, asigurându-ne că legislația este respectată și abaterile sancționate.” – Sebastian Hotca, președinte interimar ANPC.

Neregulile descoperite

Potrivit ANPC, printre neregulile constatate se numără:

  •  neemiterea facturilor conform contractelor încheiate;
  • lipsa în cadrul ofertei a perioadei de facturare și a modalității de acceptare a ofertei
  • informarea necorespunzătoare a consumatorilor cu privire la prețul final, singura informare aflându-se pe site, în mediul online sau neprecizarea dacă prețul final conține sau nu taxe
  • practici comerciale incorecte (ex: prezentarea prețului energiei electrice ca fiind un „preț avantajos”)
  •  nerespectarea prevederilor contractuale referitoare la emiterea de facturi pentru energía electrică consumată, justificând anumite blocaje în sistemul informatic
  •  lipsa înscrierii periodicității de citire a indexului contorului în vederea facturării pe baza consumului de energie electrică măsurat în contractele de prosumator
  • lipsa emiterii facturilor lunare la prosumatori
  • nerespectarea termenului de 30 zile de informare a consumatorului în ceea ce privește modificările ce pot surveni pe perioada derulării contractului
  • lipsa informării cu privire la dreptul acestora de retragere din contract
  • greșeli în emiterea unor facturi, care duc la afectarea intereselor economice ale consumatorilor
  • deficiențe privind parametrii de calitate a energiei electrice furnizate
  • comportament incorect față de consumator prin facturarea unor servicii de furnizare energie electrică neprestate.

Foto descriptiv tvrinfo.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Dacia și Ford au produs peste 460.000 de mașini în primele zece luni ale anului

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Dacia

Ultimele articole