Firmele cer măsuri de sprijin și după încetarea stării de alertă

de | 15.03.2022 10:00 | Administrație, Economic

  • Întâlnire între mediul de afaceri și AJOF, organizată de CCIA Argeș

Reprezentanții mediului de afaceri argeșean au avut prilejul de a obține răspunsuri și lămuriri direct de la reprezentanții Agenției Județene de Ocupare a Forței de Muncă Argeș, printre problemele abordate fiind atât măsurile de stimulare a angajării, cât și situația din Ucraina.

Organizatorul întâlnirii a fost Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Argeș care a inițiat acest demers la solicitarea membrilor săi. La masa rotundă găzduită de CCIA Argeș, la sediul din b-dul Republicii, nr. 63, au participat directorul AJOFM Argeș, Nicolae Bădescu, consilierul juridic Cristina Cotescu și reprezentanți ai mai multor companii, respectiv Lear Corporation, Nidec Motor Company, Subansamble Auto, Zaris Autocom, METABET, Draexlmaier, Sogefi, New Design Composite. Întâlnirea a fost moderată de  președintele CCIA Argeș, domnul George Caval.

Unul dintre subiectele abordate a fost o aplicație nouă destinată angajatorilor, lansată în toamna trecută: Sistemul Electronic de Mediere a Muncii. Prin utilizarea acestuia, firmele pot declara online locurile de muncă vacante, cu tot cu cerințe și condiții, scutindu-le de o deplasare la agențiile teritoriale pentru ocuparea forței de muncă. Astfel, persoanele în căutarea unui job pot vedea toate locurile de muncă.

Reprezentanții AJOFM Argeș au prezentat modalitatea de acces a aplicației, precum și detaliile și avantajele accesării acesteia, procedura realizându-se prin site-ul www.anofm.ro.

De asemenea, au fost prezentate și informații legate de numărul de șomeri (circa 7.500 persoane) aflați în baza de date a AJOFM Argeș, precum și detalii referitoare la ucenicia la locul de muncă și măsuri de stimulare a angajării.

Se cere continuarea Kurtzarbeit până la finele anului

La solicitarea reprezentanților HR prezenți, s-au prezentat informații cu privire la plata șomajului tehnic. După încheierea stării de alertă se va plăti doar până la data de 8 martie, inclusiv. Au fost puse în discuție și aspecte legate de Kurtzarbeit, care este prevăzut să se plătească încă trei luni după 9 martie, data încetării stării de alertă. A fost unanim exprimată opinia că ar trebui să se găsească un cadru legal care să permită continuarea Kurtzarbeit cel puțin până la sfârșitul anului, date fiind provocările cărora trebuie să le facă față agenții economici (criza materiei prime, energie, situația din Ucraina etc).

„Întâlnirea a fost un foarte bun prilej de a ne cunoaște mai bine, de a ne comunica problemele cu care ne confruntăm și de a încerca să găsim împreună soluții la acestea. Ca reprezentanți ai mediului de afaceri argeșean, vom continua să organizăm astfel de întâlniri cu reprezentanți ai deconcentratelor din Argeș, pentru că numai astfel o să putem să vă prezentăm informații de calitate și de actualitate.”, a transmis conducerea CCIA Argeș.

 

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Ultimele articole