Mii de controale efectuate de ITM Argeș în 2024! A „plouat”cu amenzi!

de | 05.02.2025 17:05 | Administrație, Județean

În anul 2024 Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș, coordonat de inspector șef Anița Maria Neacșu, a desfășurat multiple acțiuni de control semnificative și a emis informări esențiale adresate angajatorilor din județul Argeș, în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă.

Obiectivele principale ale inspectorilor au fost:

  • identificarea și combaterea muncii nedeclarate și luarea măsurilor care se impun pentru determinarea respectării de către angajatori;
  • creșterea gradului de conștientizare a angajatorilor și a angajaților în ceea ce privește necesitatea respectării prevederilor legale în domeniul relațiilor de muncă și securității și sănătății în muncă.

În domeniul relațiilor de muncă au fost efectuate 1748 controale. Au fost aplicate 760 sancţíuni, din care 550  amenzi în valoare totală de 7.484.300 lei. La 143 de angajatori care au fost sancționați, au fost depistate ca prestând muncă nedeclarată 364 persoane, valoarea amenzilor aplicate de inspectori fiind de 6.470.000 lei.

1847 controale au fost efectuate în domeniul securității și sănătății în muncă. S-au  aplicat 924 sancțiuni, din care 492 amenzi, valoarea totală a acestora fiind de 2.213.500 lei.

Un număr de 902 evenimente au avut loc în 2024, fiind înregistrate 184 accidente soldate cu incapacitate temporară de muncă, din care 8 accidente mortale și 1 accident care a produs invaliditate, informează ITM Argeș.

Activitatea Compartimentului Contracte Colective de Muncă şi Monitorizare Relaţii de Muncă s-a desfăşurat în anul 2024 cu un număr de 5 inspectori de muncă, după cum urmează:

  • au fost înregistrate 133 contracte colective de muncă şi 46 acte adiţionale la contractele colective de muncă, au fost eliberate 27 dovezi de reprezentativitate sindicat, conform Legii nr.367/2022 privind dialogul social;
  • au fost predate titularilor şi angajatorilor 195 carnete de muncă, la data de 31.12.2024, în gestiunea instituţiei aflându-se 13842 carnete de muncă;
  • au fost depuse 1175 informări ale beneficiarilor privind prestatorii de servicii pentru completarea și transmiterea Revisal;
  • au fost înregistrate 3119  de registre electronice ale salariaţilor;
  • au fost eliberate 2113 de parole pentru transmiterea on-line a registrului electronic al salariaţilor, conform H.G. 905/2017;
  • au fost întocmite şi eliberate 137 adeverinţe de vechime;
  • au fost eliberate 5464  extrase de Revisal;
  • au fost formulate 1182 răspunsuri la adresele trimise de către executori judecătoreşti, poliţie, precum şi de către alte instituţii, angajatori sau persoane fizice;
  • au fost soluționate 73 solicitări adresate compartimentului, reprezentând răspunsuri către autorități publice locale, referitoare la debitorii persoane fizice;
  • au fost înregistrate 473 notificări privind detaşarea salariaţilor UE/non UE în România, în baza Legii nr.344/2006;
  • au fost înregistrate 56 informări ale angajatorilor care în mod frecvent utilizează muncă de noapte conform art.125 alin. 6 din Legea nr.53/2003, actualizată ;
  • au fost eliberate un număr de 14 certificate de stagiu conform Legii nr.335/2013, actualizată.

ITM Argeș mai informează că prin intermediul Compartimentului de  Relații cu Publicul, în vederea realizării obiectivului de a menține o relație transparentă și eficientă cu publicul, au fost soluționate 853 petiții.

Activitatea desfășurată de I.T.M. Argeș în anul 2024 reflectă implicarea în respectarea legislației muncii și protecția drepturilor angajaților și angajatorilor.

„Prin controalele efectuate, sancțiunile aplicate și soluționarea eficientă a petițiilor, instituția contribuie activ la menținerea unui mediu de muncă sigur și echitabil. Îmbunătățirea relației cu publicul și transparența în comunicare demonstrează dorința de a crește eficiența și încrederea cetățenilor în activitatea desfășurată. ITM Argeș va continua să implementeze măsuri pentru asigurarea conformității și protejarea intereselor tuturor părților implicate în raporturile de muncă.”, au transmis reprezentanții instituției printr-un comunicat.

 

Foto descriptiv

 

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Cristian Gentea: Mediul de afaceri este un partener respectat

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole