Agenția Națională pentru Plăți și Inspecție Socială-ANPIS vine cu o serie de informații utile pentru beneficiarii tichetului de energie. Astfel, cererile pentru sprijinul financiar pentru consumatorii vulnerabili, sub formă de tichete de energie, oferind un ajutor de 50 lei/lună pentru plata facturilor de energie electrică, se pot depune online sau tipărite la oficiile poștale sau la primăria de domiciliu.
PERIOADA DE ACORDARE:
1 iulie 2025 – 31 martie 2026
Valoare: 50 lei/lună
BENEFICIARI ELIGIBILI:
- Persoane singure cu venit net lunar ≤ 1.940 lei
- Familii cu venit net lunar/membru ≤ 1.784 lei
- Sprijinul se acordă pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de energie.
- Beneficiarii de Venit Minim de Incluziune (VMI) primesc sprijinul din oficiu, NU trebuie depusă cerere.
UNDE SE DEPUN CERERILE:
- Online, prin platforma EPIDS
- Tipărit, la oficiile poștale sau la primăria de domiciliu
CÂND SE DEPUN CERERILE:
- Începând cu data la care aplicația devine funcțională (maxim 60 zile de la publicare în M.OF. – 30.06.2025)
- ANPIS și AJPIS vor informa public data de la care se pot înregistra cererile în aplicația EPIDS
- Pentru cererile depuse în intervalul 1–30 septembrie, dreptul se acordă începând cu luna iulie
UTILIZAREA TICHETELOR:
- Exclusiv pentru plata facturilor de energie electrică
- Plata prin mandat poștal – furnizat de Poșta Română
- Valabilitate sold: 12 luni de la ultima încărcare
INFORMAȚII SUPLIMENTARE:
Call-center ANPIS: 021 9309
Email: sprijinenergie@mmanpis.ro.
Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook Primaria Municipiului Pitesti și FB ANPIS.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Eliberarea noii cărți de identitate: Cum să obții documentul electronic sau simplu în 2025