Recent, Andreea Marin a făcut un apel public către autorități, solicitând măsuri împotriva fraudelor care afectează grav imaginea și credibilitatea persoanelor publice pe rețelele de socializare. Într-o scrisoare deschisă, vedeta a tras un semnal de alarmă cu privire la practicile manipulatoare care au devenit o problemă de siguranță națională, afectând nu doar cetățenii, ci și instituțiile statului și procesele democratice. Andreea Marin îndeamnă pe toți cei care au fost păcăliți online să acționeze, subliniind importanța unei reacții active pentru a combate acest fenomen periculos.
Marți, vedeta a publicat pe pagina de Facebook o scrisoare deschisă, prin care a dezvăluit că a depus o petiție către șapte autorități ale statului. Prezentatoarea TV a fost victima unor fraude repetate pe rețelele de socializare, așa că a decis să facă publică situația și să tragă un semnal de alarmă. De asemenea, vedeta a cerut măsuri ferme împotriva furtului de identitate și a înșelătoriilor din mediul online.
”SCRISOARE DESCHISĂ
Bun găsit! Această scrisoare este adresata autorităților responsabile cu protectia si siguranța noastră în calitate de cetateni ai acestei tari, atât in mediul online, cât și cu implicații în realitate, spațiul online devenind din ce în ce mai nociv. Dar aceste rânduri sunt si o adresare directă către trusturile media care nu investighează îndeajuns, poate doar sporadic, o problemă ce a devenit o chestiune de siguranță națională, afectându-ne nu doar buzunarele sau credibilitatea la nivel individual, dar punând sub semnul întrebării și credibilitatea instituțiilor statului, a persoanelor publice ce au o voce cu impact pozitiv în context democratic sau a companiilor cu influență pozitivă în România, în final punând în pericol și procesele de nivel extins precum procesul electoral. Practicile manipulatoare folosite la nivel individual, menționate în petiția mea publicată mai jos adresată celor 7 instituții, devin o caracatiță ce capătă dimensiuni nebănuite la nivel național. Se vorbește în aceste zile în toate programele de știri despre faptul ca suntem un stat slăbit – părerea exprimată recent in alte cuvinte în politica internațională – și chiar dacă nu pot fi de acord cu tot contextul in care s-a menționat acest lucru, menționez ca politicienii noștri cu putere de decizie ar trebui să fie conștienți ca vom fi și mai slabi, dacă nu reacționăm!”, a punctat vedeta TV în postarea publicată pe pagina de Facebook.
Andreea Marin explică că a trimis petiția la 7 instituții (Poliția Română, Autoritatea Națională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, Agenția Națională pentru Administrare și Regelementare în Comunicații (ANCOM), CNA, ANAF, ANPC și Departamentul de Securitate Cibernetică. ): ”Voi vedea ce răspunsuri primesc de la cele 7 instituții și în cât timp. Sfătuiesc pe oricine dintre dv. s-a simțit fraudat, păcălit, manipulat online, să facă la fel. Pasivitatea nu ne ajută. Altfel, nimic nu se va schimba. Și n-aș vrea să ne plângem când va fi prea târziu!”
”Campanii online de milioane de euro care vând produse false sau de o calitate îndoielnică”
Andreea Marin atrage atenția asupra unei probleme tot mai grave și extinse: utilizarea ilegală a imaginii sale și a altor persoane publice în campanii de publicitate false. Aceste practici frauduloase nu doar că dezinformează populația, ci și afectează credibilitatea instituțiilor, influențează alegerile și subminează campaniile corecte ale statului. Într-un mediu online plin de reclame atrăgătoare, dar înșelătoare, multe persoane sunt păcălite să achiziționeze produse care nu există sau care sunt de o calitate îndoielnică.
”Imaginea mea, dar și a multor persoane publice din diferite domenii, este folosită în mod ilegal în complexe campanii de reclame false care sunt difuzate pe internet, cu bună știință, voi explica în mod concret mai jos despre ce este vorba. Vorbim despre practici ce au devenit un fenomen grav, din ce în ce mai extins, cu multiple implicații, care fraudează populația neinformată, decredibilizează instituții ale statului și persoane publice, afectează inclusiv procesele legate de alegeri sau campaniile corecte ale statului, companii de stat și private, etc .
Pe scurt, printre aceste practici (sunt metode diverse detaliate mai jos) este vorba si de campanii online de milioane de euro care vând produse false sau de o calitate îndoielnică ori care în realitate nici nu există, dar sunt promovate pentru a frauda pe cei care cred, folosindu-se fără drept de imaginea și credibilitatea unor persoane publice, printre care mă aflu și eu.
Reclamele respective atrag curioșii prin exprimări de impact și șocante, care, în final, duc la articole și site-uri clonate, cu informații false și promovare de produse sau servicii „minune”, aparent recomandate de către persoanele respective, pentru a împrumuta credibilitatea acestora”, a transmis Andreea Marin.
Petiția o puteți găsi aici.
Sursă foto: FB Andreea Marin.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Haideți să fim alături de el! Ștefan Nae a ajuns în Italia pentru operație!