Informații utile!
Reprezentanții Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș reamintesc tuturor angajatorilor că, în conformitate cu legislația în vigoare, au obligația de a elibera adeverințe de vechime, atât la încetarea activității salariatului, fără a fi necesară vreo solicitare a acestuia, cât și la solicitarea formulată în scris de către un salariat sau a unui fost salariat.
De preciat că în cazul în care angajatorul se află, la momentul solicitării, în procedura de insolvență, faliment sau lichidare, obligația revine administratorului judiciar sau, după caz, lichidatorului judiciar.
Precizăm faptul că obligația eliberării adeverinței stabilite de art.139 alin.2 din Legea nr.360/2023 privind sistemul public de pensii, revine tot angajatorului, în cazul în care acesta este în funcțiune sau are calitatea de succesor în drepturi al unui angajat desființat la momentul formulării de către salariat”, mai transmite ITM Argeș.
Refuzul angajatorilor de a elibera astfel de documente în termenul prevăzut de legislația în materie, atrage răspunderea contravențională a angajatorilor, mai anunță reprezentanții instituției.
Informații suplimentare puteți obține astfel:
- la sediul Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș, prin intermediul ghişeelor operaţionale, de luni până joi, între orele 0800-1630;
- prin telefon la numărul 0248/223408, interior 121;
- prin e-mail la adresa itmarges@itmarges.ro,
- în audiențe potrivit programului afișat pe site.ul oficial www.itmarges.ro.
Sursa foto: telegrama.ro
Citiți,d e asemenea, pe anchetoanline.ro:
(Video) Gala Sportului Școlar Argeșean a premiat performanța!