▼ Colaborarea de excepție dintre echipa PSD Argeș și guvernul Ciolacu a adus județului cele mai mari investiții din ultimii 35 de ani
▼ Niciodată în istoria Argeșului nu s-a investit mai mult în drumurile județene și naționale decât în ultimii 4 ani!
Ion Mînzînă, președintele Consiliului Județean și al PSD Argeș, Simona Bucura-Oprescu, ministrul Muncii și Solidarității Sociale, împreună cu echipa de parlamentari a PSD Argeș au reușit să atragă în județ cele mai mari investiții în proiecte de infrastructură rutieră. Este vorba atât de lucrări noi, de mare anvergură, cum ar fi autostrăzi și drumuri expres, precum și de lucrări de modernizare a infrastructurii rutiere naționale și județene existente, una dintre cele mai extinse din țară.
Argeșul este între primele trei județe din țară, cu cea mai mare rețea de drumuri județene (aproximativ 1.200 de kilometri). În ultimii ani, Consiliul Județean Argeș, împreună cu parlamentarii PSD de Argeș și guvernul condus de premierul Marcel Ciolacu au adus investiții-record din fonduri județene, naționale și europene în infrastructura rutieră. Sunt cele mai mari investiții din ultimii 35 de ani, iar acest proces de modernizare continuă într-un ritm alert.
Echipa PSD Argeș are o colaborare de excepție și cu Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, care susține proiectele de infrastructură rutieră din județul nostru.
Vă prezentăm în cele ce urmează o parte dintre numeroasele proiecte de infrastructură rutieră finalizate sau aflate în execuție în județ.
Modernizarea drumurilor județene
» Argeșul a atras cele mai mari finanțări europene din Regiunea Sud-Muntenia în ultimii patru ani.
» Modernizate: DJ 504 (25 km) și DJ 503 (48 km).
» Au fost reabilitați peste 250 km de drumuri județene, cu alte 250 km în curs de modernizare.
Proiecte de poduri noi
» Podul de la Podu Dâmboviței: cel mai lung pod în arc din România (593 metri), legând județele Argeș și Brașov.
» În construcție: pod nou la Poiana Lacului pe drumul Pitești-Drăgășani, cu o valoare de 4,5 milioane lei.
» Alte lucrări pregătite la poduri: DN73 D km 0+483, DN 65 A km 2+309 și DN 7C km102+023, estimate la peste 36 milioane lei fără TVA.
Proiecte de autostrăzi și drumuri expres
» În decembrie se deschide jumătate din tronsonul 5 al autostrăzii Pitești-Sibiu, finalizarea fiind așteptată la începutul anului viitor.
» Se va putea circula de la Pitești la Băiculești pe autostradă.
» Se deschide tronsonul 4 din drumul expres Pitești-Craiova, creând legături rapide cu rețelele europene.
Centuri ocolitoare și proiecte de fluidizare
» Se vor construi centuri ocolitoare pentru Curtea de Argeș și Mioveni.
» Modernizarea DN 73 (Câmpulung-Brașov) a început, cu termen de finalizare în aprilie 2026.
» Sensul giratoriu de la Mărăcineni (DN 73) va fi finalizat în următoarele luni, esențial pentru siguranța traficului.
Planuri pentru viitor și guvernare PSD 2025-2028
» Modernizarea a peste 300 km de drumuri județene, inclusiv DJ 679 (50 km) și DJ 659 (45 km).
» 250 de km de covor asfaltic nou pe drumurile naționale din Argeș.
» Realizarea unei rețele rutiere rapide de peste 2.000 km până în 2029.
» Prima autostradă din Moldova și finalizarea integrală a legăturii rutiere rapide dintre Marea Neagră și Europa Centrală până la sfârșitul anului 2028.
Proiecte strategice pentru traficul de marfă
» Fluidizarea transportului de marfă pe rutele Pitești-Constanța, Pitești-Giurgiu și București-Ploiești.
» Finalizarea autostrăzii A0 va asigura conexiuni rapide și va reduce costurile pentru transportatori.
Material realizat de SC CRCS – Centrul Regional de Cercetări Statistice SRL, la comanda Partidului Social Democrat, Organizația Argeș, Cod Unic Mandatar Financiar 11240017.
Sursă foto: Facebook PSD Argeș.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Ovidiu Puiu, senator PSD: ”Susțin planul de reindustrializare a României!”