Vești bune de pe șantierul Autostrăzii Sibiu–Pitești (A1)! Directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, anunță că au început operațiunile de dinamitare necesare construcției tunelului Robești, situat pe secțiunea 2 a autostrăzii (Boița–Cornetu).
Potrivit oficialului, lucrările se vor desfășura zilnic, până la finalizarea străpungerii zonelor cu stâncă dură de pe traseul tunelului, care va avea o lungime de 900 de metri. În paralel, asocierea de constructori turci Mapa–Cengiz – execută și alte tipuri de lucrări la cele două galerii, 24 de ore din 24.
Pentru construcția tunelului de la Robești, se vor excava aproximativ 200.000 de metri cubi de material, urmând a fi folosite 70 de tone de material exploziv, 60.000 de metri cubi de beton și 4.000 de tone de armătură și confecții metalice.
Lotul 2 al autostrăzii Sibiu–Pitești, între Boița și Cornetu, are o lungime totală de 31,33 kilometri. Pe acest segment vor fi construite șapte tuneluri și 48 de viaducte, poduri și pasaje, ceea ce face ca această porțiune să fie una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură din România.
Valoarea contractului este de 4,25 miliarde de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin Programul Transport (PT), iar termenul de finalizare este anul 2028.
Secțiunile 2 și 3 fac parte din tronsonul montan al Autostrăzii Sibiu–Pitești și au un grad de dificultate tehnică foarte ridicat.
Sursă foto: captură video Cristian Pistol
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro
Se credea la raliu! Tânăr de 20 de ani prins gonind cu 150 de km/h prin Mihăești













