Tunelul Poiana, cel mai lung tunel rutier proiectat pe Autostrada A1 Sibiu – Pitești, se apropie de faza de execuție. Secretarul de stat în Transporturi, Irinel Ionel Scrioșteanu, a postat astăzi pe Facebook o imagine cu utilajul TBM (Tunnel Boring Machine), supranumit „cârtița”, care va fora acest tunel, și a explicat etapele următoare ale lucrărilor.
Am primit aceasta fotografie, cadou, de ziua mea. Acesta este TBM-ul (cârtița) care va fora cel mai lung tunel din A1 și anume tunelul Poiana aferent Secțiunii 3: Cornetu – Tigveni a Autostrăzii Sibiu – Pitești, care va avea o lungime de 1,78 km și va fi format din 2 galerii cu câte 2 benzi de circulație pe sens”, a scris oficialul.
Când ajunge „cârtița” în România și când va începe forajul
Potrivit oficialului, instalația de foraj a intrat deja în teste la producător și urmează să fie demontată și transportată către România. TBM-ul va ajunge în portul Constanța în luna octombrie 2025, după care se vor organiza transporturi agabaritice până la șantierul lotului 3 Cornetu – Tigveni. Autoritățile estimează că forajul propriu-zis va începe în martie 2026.
Tunelul Poiana va avea 1,78 kilometri lungime și va fi format din două galerii cu câte două benzi pe sens:
- galeria de pe calea 1 are o lungime de 1.780 m (sens Sibiu – Pitești);
- galeria de pe calea 2 are o lungime de 1.778,11 m (sens Pitești- Sibiu).
Acesta va fi construit cu tehnologia TBM, marcând o premieră pentru România, care până acum a folosit preponderent metoda austriacă NATM (New Austrian Tunneling Method).
Autostrada Sibiu – Pitești, care va avea o lungime totală de 122,11 km împărțiți în cinci secțiuni, face parte din Coridorul 4 Pan-european, o importantă rută de transport care traversează România de la Est la Vest, între Portul Constanța și Punctul de Trecere a Frontierei de la Nădlac.
Sursă foto: Ionel Scrioșteanu
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro