Aventura extremă din România în Norvegia, cu trei mașini ARO! Expediție de 9.000 de kilometri prin 12 țări

de | 07.01.2025 21:07 | Național, Eveniment

Cinci membri ai Asociaţiei NapocAro au pornit pe data de 4 ianuarie într-o expediție de neuitat, de aproximativ 9.000 de kilometri, pentru a ajunge la Capul Nord (Nordkapp) din Norvegia, considerat cel mai nordic punct al Europei.

Aceștia vor străbate distanta de la Cluj-Napoca la Nordkapp – Capul Nord, cu trei autovehicule Aro, vechi de peste 20 de ani, maşini înregistrate în judeţele Cluj, Mureş şi Olt.

trei masini aro vechi de peste 20 de ani au pornit intr o expeditie de 9 000 de km spre capul nord norvegia 944437 - Aventura extremă din România în Norvegia, cu trei mașini ARO! Expediție de 9.000 de kilometri prin 12 țări

Cele 3 maşini ARO care au ponit în expediţia spre Capul Nord. Sursa foto: Agerpres.

Potrivit Agerpres.ro, expediţia va dura aproximativ 15 zile şi vor trece prin 12 ţări.

Se întâmplă o minune, ne dorim să ajungem cu Aro la Nordkapp, în Norvegia, unde nu cred că a fost nimeni până acum. O să trecem prin Laponia, pe la casa lui Moş Crăciun, pe la Cercul Polar. Când ne întoarcem, venim pe partea cealaltă, prin Suedia, Danemarca, Germania. O să tranzităm 12 ţări, 9.000 de kilometri, timp de circa 15 zile”, a declarat, pentru sursa citată, preşedintele Asociaţiei NapocAro, Ionel Bodea, membru al expediţiei.

Ionel Bodea a explicat că ideea acestei aventuri a venit după ce mașina ARO a fost comparată cu un Land Rover.

Am văzut pe cineva care a fost la NordKapp, era cu un Land Rover şi a zis că Land Rover-ul e ca Aro. Şi atunci mi-a venit ideea să facem şi noi o expediţie până acolo. Şi vrem să şi testăm şi să arătăm capacitatea şi fiabilitatea maşinilor Aro. După cum ne-am uitat, o să ajungem la temperaturi de minus 25-26 de grade Celsius, dar temperatura resimţită va fi la minus 37-39 de grade Celsius. Noi sperăm ca maşinile să facă faţă”, a mai spus Ionel Bodea.

În Asociaţia NapocAro sunt zeci de membri din toată ţara, care şi-au descoperit pasiunea pentru autoturismele Aro încă din copilărie.

O parte dintre mașinile celor din asociație au o vechime de aproape 50 de ani, câteva fiind testate în expediţii pe distanţe lungi, prin ţări precum Mauritania, Somalia sau Georgia.

Cu cât se vinde un Aro fabricat acum 20 de ani

Pentru pasionații de mașini ARO, aceste vehicule sunt adevărate comori, iar unele dintre modelele mai vechi ajung să fie vândute la prețuri considerabile. De exemplu, un ARO 246 din 2005, aflat în stare excelentă, a fost scos la vânzare cu suma de 14.500 de euro, anunțul fiind postat pe un grup dedicat pasionaților de mașini românești pe Facebook.

Vând ARO 246 motor Andoria E3, cv Eaton, fabricație 2005 cu următoarele dotări :Servo, geamuri fumurii omologate, radio cd, temporizator ștergătoare, ceas oglinda interioara, sirocco webasto, proiectoare, Blocant spate, interior piele de fabrica, carte service, proprietar unic în țară, preț 14500 euro. Mașina se deplasează pe orice distanță.”, este mesajul postat pe grupul de Facebook Autovehicule Românești

page - Aventura extremă din România în Norvegia, cu trei mașini ARO! Expediție de 9.000 de kilometri prin 12 țări

Sursă foto: Grup Facebook Autovehicule Românești

Anunțul a stârnit multe reacții, atât de apreciere, cât și critici privind prețul cerut.

„Arată superb înainte de toate! Prețul este ușor prohibitiv, dar pentru un adevărat pasionat…”, a scris unul dintre comentatori.

”Ce frumos e! Doamne ajută să-l ia cineva care să-l îngrijească şi să se bucure de el. Pentru o secundă mi-am imaginat că eu sunt acea persoană şi acum e al meu”, a scris un pasionat de mașini care regreta că nu-și poate permite prețul cerut de proprietar.

”Superb exemplar. Cine cunoaște știe că așa este”, a comentat altcineva.

Însă, nu toți au fost de acord cu prețul, unii comparând costul Aro-ului cu prețul unor modele occidentale.

„Cel mai ieftin G-Klasse!”, a glumit cineva. „La banii ăștia nu o s-o vinzi în veci! Un VW Tuareg 3000 V6 la 14 ani costă 9.000-10.000 euro în stare impecabilă și full dotari, fără nici un grad de comparație! Eu, care am avut și una și alta, îți spun că dacă iei 3.000 euro pe el să-l dai, dacă nu ține-l pentru tine”, a comentat altul.

„Din alea găsești cu miile de vânzare, Aro în starea cum se prezintă cel din postare cam câte crezi că sunt la vânzare? O mașină cu cât este mai rară, cu atât este mai valoroasă. Ca să știi și tu să nu comentezi degeaba!”, a intervenit altcineva în discuție.

Totuși, pasionații și colecționarii sunt de părere că valoarea unei astfel de mașini va crește cu timpul, având în vedere că modelele rare și bine păstrate devin din ce în ce mai căutate pe piața internațională.

„Peste 10 ani valoarea X5 ului scade, peste 10 ani valoarea Aro-ului crește și mai mult”, a punctat altul. „Valoare are pentru cei care au trăit și copilărit cu ea. Potențialii doritori dispar și ei cu trecerea timpului. Nu mai spunem că urmașul posesorului o va vinde pe o excursie în Dubai… ARO este o masina pentru bărbații adevărați. Mai greu asta la generațiile viitoare de pensați cu unghiuriile cu lac. Pasiunea pentru ARO este un mix între trecut, aprecierea în trafic și un cost de achiziție rezonabil. Spor la vânzare!”, a scris cineva.

Foto: Agerpres

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Câți bani se dau pentru ajutorul de deces în 2025

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: ARO | Cluj | Cluj-Napoca | Danemarca | Dubai | Germania | Norvegia | Olt | Suedia

Ultimele articole