Banca Transilvania, atenționare pentru clienți: „Nu da click pe link”

de | 31.01.2025 10:07 | Național, Lifestyle

Banca Transilvania a emis un avertisment pentru clienți cu privire la intensificarea fraudelor bancare, în special atacurile de tip phishing și tentativele de acces neautorizat la conturi. În ultima perioadă, escrocii folosesc metode din ce în ce mai sofisticate pentru a obține datele bancare ale utilizatorilor și pentru a fura bani din conturi.
Metodele sunt foarte diverse – de la conturi false pe rețele de socializare, la e-mailuri, SMS-uri sau chiar știri false care încurajează aceste inițiative.

Reprezentanții instituției bancare au oferit sfaturi și recomandări clienților, atât pe platformele de social media, cât și pe site-ul oficial.

475402974 1023973359761680 3231038736558804914 n - Banca Transilvania, atenționare pentru clienți: „Nu da click pe link”


Foto: Facebook Banca Transilvania

Dacă ai primit acest tip de mesaj, este important să știi că este o tentativă de phishing îndreptată în special către conturile de persoană juridică.
Noi nu solicităm niciodată date confidențiale (datele cardurilor, parolă de acces, PIN) – telefonic, prin SMS, e-mail etc. Nu da click pe link și anunță-ne cât mai rapid în cazul în care ai făcut-o deja.”, au transmis reprezentanții băncii pe Facebook

Românii care dețin carduri la Banca Transilvania sunt avertizați să fie precauți în fața capcanelor care promit îmbogățirea rapidă prin investiții aparent sigure.

Adesea, escrocii contactează victimele telefonic, oferindu-le posibilitatea de a investi pentru câștiguri rapide. În alte situații, aceștia încearcă să obțină informații despre cardurile sau conturile bancare ale clienților, apelând prin telefon sau email.

Un alt mod de operare al răufăcătorilor este utilizarea tehnologiei de tip spoofing, care face ca apelurile să pară că provin de la Call Center-ul băncii sau al altor companii din Grupul BT. Escrocii îi înștiințează pe clienți că le-a fost aprobat un credit și le solicită datele personale, inclusiv informațiile cardului, pentru a efectua transferuri bancare. Scopul acestora este să obțină acces la datele private ale victimelor.

Pe site-ul oficial, reprezentanții Băncii Transilvania au făcut o serie de recomandări pentru protejarea conturilor:
  • Dacă se promite un câștig rapid printr-o investiție cu siguranță este o fraudă. Analizează critic mesajul și ai mare grijă la ce platforme de investiții utilizezi.
  • Nu da nimănui datele cardului sau informații pentru acces în aplicațiile bancare (user, parolă, one-time password, alte credențiale).
  • Nu descărca aplicații care permit controlul la distanța la solicitarea unor persoane străine.
  • Fii atent la mesajele care par să fie din partea Băncii Transilvania (sau a băncilor, în general). Nu solicităm niciodată date de acces (parole, PIN, CVV al cardurilor) –  telefonic, prin SMS, e-mail etc.
  • Evită să accesezi linkuri primite din surse necunoscute (pe e-mail, SMS, prin social media, WhatsApp, Signal, Telegram etc.) și nu completa datele tale personale sau bancare pe aceste linkuri. Dacă ai suspiciuni cu privire la o ofertă, evită să accesezi materialele respective și verifică existența promoției sau a ofertei pe un canal oficial de comunicare al companiei.
Foto: Facebook Banca Transilvania
Citiți de asemenea, pe anchetaonline.ro:
<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole