S-a dat startul Black Friday 2024! Ce oferte au pregătit cei mai importanţi retaileri

de | 29.10.2024 19:30 | Din ediția tipărită, Economic, Național

Black Friday este o oportunitate excelentă de a achiziționa cadouri la prețuri reduse și de a marca începutul sezonului festiv. Unii retaileri au dat deja startul discounturilor, alţii sunt pe ultima sută de metri cu pregătirile. Pe de altă parte, însă, experienţa anilor trecuţi demonstrează că Black Friday nu înseamnă întotdeauna o reducere de preț, mai ales în mediul online existând riscul de a cădea victime ale unor înşelătorii. ANPC vine cu sfaturi de ultimă oră pentru amatorii de cumpărături la reducere.

► eMag

eMag, retailerul online ale cărui oferte sunt cele mai aşteptate, va organiza Black Friday 2024 pe data de 8 noiembrie. Retailerul care reunește mii de magazine practică reducerile de Black Friday o singură zi din an, iar startul cumpărăturilor se dă de obicei în dimineaţa zilei respective, undeva în jurul orei 07.00. Ca de fiecare dată, în jurul campaniei de reduceri este o adevărată secretomanie, eMag urmând să dezvăluie treptat cele mai importante discounturi şi cele mai atractive oferte clienţilor care au cont pe platformă. Pentru cel mai mare retailer online din România, aceasta este a 14-a ediţie Black Friday, eMag fiind de altfel compania care a transformat acest concept de vânzări într-un adevărat fenomen.

► Altex

Altex, unul dintre cei mai mari retaileri electro-IT, a anunțat că va ține campania de Black Friday între 31 octombrie și 20 noiembrie, în trei etape:

  • Val 1: oferte valabile între 31 octombrie – 6 noiembrie;
  • Val 2: oferte valabile între 7 – 13 noiembrie;
  • Val 3: oferte valabile între 14 – 20 noiembrie.

Reprezentanţii companiei spun că cele mai multe produse vor avea reduceri cuprinse între 30 și 50% şi se așteaptă ca cele mai râvnite produse să fie airfryer-ele și aparatele de aer condiționat. Toate categoriile lor de produse vor intra în promoție, atât în magazine, cât și online.

►Flanco

Flanco a dat startul la Black Friday încă din 25 octombrie și oferă reduceri substanțiale la o gamă variată de produse electronice, electrocasnice și gadgeturi. Promoțiile sunt valabile până pe 10 noiembrie 2024 și includ televizoare, laptopuri, telefoane, electrocasnice mici și mari, cu reduceri semnificative la anumite produse.

Compania promite televizoare smart 4K cu diagonala de 109 cm de la 999 lei, aspiratoare verticale de la 499 lei, espressoare de cafea de la 199 lei și friteuze cu aer cald la 249 lei. Reprezentanţii Flanco precizează că produsele pot fi ridicate din magazine, dar și de la rețeaua de 7.000 de lockere din țară.

►EvoMAG

Şi retailerul online EvoMAG a lansat campania 2024 de reduceri mai devreme. Încă de vineri, 25 octombrie, şi până pe 10 noiembrie, evoMAG oferă discounturi de până la 70%, la peste 50.000 de produse, campania de Black Friday derulându-se în trei etape:

  • Episodul 1: 25-31 octombrie, reduceri de până la 50%;
  • Episodul 2: 1-7 noiembrie, reduceri de până la 60%;
  • Episodul 3: Black Friday Principal: 8–10 noiembrie, reduceri de până la 70%.

Ca și anii trecuți, în fiecare nou episod de reduceri de Black Friday vor fi incluse și produse diferite, care nu au beneficiat, anterior, de reduceri.

ANPC: folosiţi comparatoarele de preţuri online!

Pentru a nu ne lăsa păcăliți și pentru a ști dacă, într-adevăr, beneficiem de un preț mai mic atunci când cumpărăm un produs, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a realizat un ghid pentru consumatorii care vor să achiziţioneze produse în perioada marilor reduceri de preţuri de Black Friday.

Potrivit acestuia, indiferent că este vorba de un magazin online sau de unul clasic, preţul trebuie întotdeauna afişat clar, lizibil, în lei şi cu toate taxele incluse. În plus, există mai multe comparatoare de preţuri online, unde poate fi verificată evoluţia în timp a preţurilor produselor, ceea ce oferă consumatorului mai mult control asupra deciziei sale şi face ca magazinele să evite, în general, afişarea unor reduceri nereale.

De asemenea, orice anunţ de reducere de preţ exprimată în valoare absolută sau în procent trebuie efectuat vizibil, lizibil şi fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice. Totodată, preţul redus trebuie să fie inferior celui mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

În EXCLUSIVITATE pentru „Ancheta”. Un păgubit argeşean dezvăluie culisele schemei Nordis

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare: