În contextul în care noul an şcolar debutează sub semnul incertitudinii, pe fondul protestelor anunțate de sindicatele din învățământ, antreprenorul Cătălin Gherzan – implicat activ şi în sectorul educațional – transmite un mesaj clar privind impactul acestor tensiuni asupra elevilor şi familiilor acestora.
„Este clar că nemulțumirile profesorilor trebuie ascultate și înțelese, dar primul impact îl resimt copiii și părinții. În această perioadă, orice întrerupere a desfășurării normale a orelor afectează ritmul educațional și pregătirea elevilor.”
Cătălin Gherzan subliniază că problemele reale ale sistemului de învățământ nu pot fi rezolvate exclusiv prin proteste și revendicări publice:
„Dialogul este esențial. Școala nu poate deveni teren de confruntare politică sau sindicală. Trebuie identificate soluții care să nu compromită dreptul fundamental al copiilor la educație, protejând în același timp cadrele didactice și familiile acestora. Fiecare actor din sistem – de la Guvern, la inspectorate și sindicate – are responsabilitatea de a asigura un început de an școlar predictibil și sigur.”
Antreprenorul atrage atenția asupra pericolului pierderii încrederii părinților în sistemul public de educație:
„Orice perturbare afectează nu doar performanța școlară, ci și încrederea părinților în instituțiile de educație. Uneori, parcă uităm că elevul este – cel puțin în teorie – beneficiarul principal al actului educațional. De peste 30 de ani, el este supus unor experimente și reforme fără finalitate. Este elevul care nu știe dacă trebuie să vină sau nu în prima zi de școală, sau dacă va avea o sală de clasă funcțională, pentru că lucrările de renovare încep adesea în septembrie.”
În opinia sa, sistemul de învățământ a devenit excesiv de politizat, iar acest fenomen este vizibil în crizele recente:
„Din păcate, educația a devenit probabil cel mai politizat domeniu din România. Sindicatele par tot mai radicalizate, iar mesajele transmise în spațiul public sunt tot mai dure – de multe ori, fără ca cineva să le asculte cu adevărat sau să înțeleagă contextul. Fiecare parte țipă, cere, acuză. Dar cine mai ascultă cu adevărat? Cine mai caută soluții reale, nu doar poziții de forță?”
Cătălin Gherzan avertizează că această polarizare excesivă face victime colaterale tocmai dintre cei care ar trebui protejați: elevii.
„În loc să fim uniți pentru binele sistemului, fiecare își susține punctul de vedere prin proteste, confruntări sau declarații politice. Iar copiii – care ar trebui să fie centrul preocupărilor noastre – rămân prinși în mijlocul unei bătălii sterile. Nu mai este doar o problemă administrativă. Este o chestiune de responsabilitate socială și de înțelegere profundă a ceea ce înseamnă educația ca motor al viitorului unei societăți.”
Material realizat de Iulia Bădulescu.
Sursă foto: ediția tiparită
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: