Cel mai spectaculos drum din România, Transfăgărășanul, ar urma să rămână deschis mai mult de patru luni (iulie-octombrie) pe an pe tronosnul de altitudine Piscu Negru – Bâlea Lac – Bâlea Cascadă, conform unui nou proiect. Practic, CNAIR anunță pe site-ul instituției că a publicat un anunț pentru consultarea de piață având ca obiect ”Elaborare Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții DN 7C, km 104+000 – km 130+800 (Transfăgărășan)”.
Transfăgărășanul a fost inaugurat în 1974. Acum CNAIR face o nouă încercare pentru a prelungi perioada în care șoseaua rămâne deschisă și a lansat o consultare pentru modernizarea șoselei. Obiectivul general al proiectului constă în stabilirea măsurilor de intervenție necesare a fi întreprinse pentru desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat miercuri, 22.02.2023 în SICAP și pe site-ul cnadnr.ro (eachizitii.cnadnr.ro) anunțul pentru consultarea de piață având ca obiect ”Elaborare Documentație de avizare a lucrărilor de intervenții DN 7C, km 104+000 – km 130+800 (Transfăgărășan)”. Documentul va rămâne în consultare pentru o perioadă de 20 de zile de la publicarea anunțului de consultare a pieței în SICAP, urmând ca procesul de consultare a pieței să se finalizeze în termen de 30 de zile de la publicarea acestuia, timp în care cei interesați pot emite puncte de vedere, observații, precizări etc. Propunerile și documentele pot fi transmise de către operatorii economici interesați pentru participarea la consultarea de piață la adresa de e-mail: consultare.piata@andnet.ro.
Expertize tehnice
Activitățile și serviciile ce vor fi realizate în cadrul viitorului contract care face obiectul consultării de piață vor fi următoarele:
- Realizarea expertizei tehnice, care să promoveze intervențiile asupra drumului existent, pentru ca circulația sa fie deschisă tot timpul anului, sau pentru o perioadă de timp cât mai îndelungată și pe secțiunea de drum cuprinsă între km 104+000 (Piscul Negru) și km 130+800 (Cabana Bâlea Cascada) prin adoptarea unor soluții tehnice corespunzătoare;
- Elaborare Documentație de Avizare a Lucrărilor de Intervenții;
- Elaborarea documentației de atribuire a contractului de proiectare și execuție lucrări și asistență tehnică acordată Beneficiarului în perioada derulării procedurii de achiziție publică.
”Proiectul de modernizare urmărește atingerea a două deziderate, respectiv aducerea și îmbunătățirea infrastructurii rutiere existente la nivelul parametrilor optimi de funcționare (acolo unde acești parametri se află la nivel mediu). În esență, se urmărește, pe cât posibil, menținerea drumului în circulație pentru o perioadă cât mai lungă de timp. Obiectivul general al proiectului constă în stabilirea măsurilor de intervenție necesare a fi întreprinse pentru desfășurarea, pe cât posibil, a traficului tot timpul anului pe Transfăgărășan, și pentru a dezvolta economic regiuni deservite de rețeaua rutieră existentă. Pentru DN 7C, proiectul de modernizare va deveni un motor pentru dezvoltarea economică și se va axa pe dezvoltarea turismului, o ramură economică dezvoltată cel mai mult în zona de influență a proiectului, prin creșterea accesibilității spre și dinspre zonele în care turismul este prezent sau în care turismul poate prospera prin valorificarea potențialui existent”, arată CNAIR în informarea publicată.
Modernizarea implică și creșterea calității vieții și a condițiilor de mediu ale cetățenilor din zonele adiacente drumului, precum și a condițiilor în care se desfășoară traficul, toate aceste elemente constribuind activ la valorificarea Transfăgărășanului din punct de vedere turistic.
”Un alt obiectiv important al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de circulație la nivelul rețelei naționale, inclusiv sub aspectul siguranței rutiere, reducerea emisiilor poluante și costurilor de operare, crescând viteza de călătorie și, astfel, răspunzând cerințelor de dezvoltare economică și asigurând conectivitatea la nivel regional. Sursa de finanțare e din Fonduri Europene Nerambursabile – Programul Operațional de Transport (POT)”, potrivit sursei citate.
Zone de “viewpoint”
Prin acest demers, CNAIR urmărește găsirea unor soluții viabile și constructive privind viitoarele elemente de pe DN 7C precum:
- Polate, consolidări, lucrări de scurgere a apelor, lucrări de siguranță rutieră;
- Identificarea zonelor pentru parcări (spații pentru comercianși în parcări, modalități de taxare a acestor spații de servicii publice);
- Zone de “viewpoint”;
- Identificare zone pentru banda de vehicule grele;
- Panouri de informare digitale “la poale”: număr locuri de parcare libere, temperatură/vânt/polei, etc.
”Amintim faptul că recent conducerea CNAIR a însărcinat structurile cu atribuții în domeniu cu privire la inițierea demersurilor pentru realizarea studiilor necesare, urmând ca după finalizarea acestora să fie demarate procedurile de atribuire a contractelor pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a DN 7C – Transfăgărășan. În acest sens, amintim și faptul că în vederea asigurării viabilității drumului, cât și a creșterii gradului de siguranță rutieră, se execută periodic lucrări de întreținere curentă, respectiv lucrări de reparații a părții carosabile, îndepărtare stânci și grohotiș, curățare a zidurilor de sprijin și reparații ale elementelor de siguranță rutieră”, potrivit sursei citate.
Foto descriptiv.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Revoltă la Nucșoara generată de intenția Fundației Carpathia de a lua pășunea comunală