Controale ANPC la Aeroportul Otopeni! Neregulile găsite

de | 10.06.2024 19:45 | Național, Eveniment

Reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) au desfășurat o serie de controale pe Aeroportul Otopeni.

Verificările au avut loc la finalul lunii mai și au fost controlaţi 26 de operatori economici care activează în zona destinată consumatorilor.

În cadrul acțiunilor au fost găsite mai multe nereguli, comisarii ANPC dispunând măsuri complementare de remediere a acestora, alocând și un termen de ducere la îndeplinire a acestor corectări.

La sfârșitul lunii mai 2024, reprezentanții Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) au derulat o sesiune de consiliere a operatorilor economici, la Aeroportul Internațional ”Henri Conadă”.

Cu această ocazie, au fost verificate modul de desfășurare a activității comerciale (puncte de comercializare a produselor alimentare și nealimentare, case de schimb valutar, centre de închirieri auto etc.) și condițiile și serviciile puse la dispoziția consumatorilor de Compania Națională Aeroporturi București.”, transmit reprezentanții ANPC

Astăzi, ei au mers în control pentru a verifica modul în care măsurile de remediere au fost duse la îndeplinire.

Pentru neregulile constatate, în ciuda măsurilor de remediere dispuse la consilierea din urmă cu două săptămâni, comisarii ANPC au dat 31 de amenzi în valoare de 367.500 de lei şi au oprit definitiv de la comercializare produse în valoare de peste 130.000 de lei.

De asemenea, a fost oprită temporar prestarea de servicii pentru 11 puncte de lucru ale operatorilor economici verificaţi, până la remedierea deficienţelor.

Ne dorim ca toți consumatorii să fie pe deplin protejați, de aceea operatorii economici trebuie să înțeleagă că acțiunile de consiliere, desfășurate în spiritul legii, sunt la fel de importante, iar controalele ANPC reprezintă demersul legal și firesc al verificării măsurilor dispuse în cadrul acestora” – Sebastian Hotca, preşedinte interimar ANPC.

Neregulile găsite

Printre neregulile găsite se numără vitrine şi spaţii de depozitare cu mizerie, nerespectarea temperaturii recomandate pentru produsele congelate, condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător, expunerea la vânzare a unor produse pe bază de lapte cu adaos de grăsimi vegetale, în spațiu comun cu produsele lactate.

Alte nereguli au fost:

  • comercializarea unor produse finite obținute prin decongelare, fără informare vizibilă a consumatorilor cu privire la faptul că provin din produse congelate;
  •  utilizarea unor vitrine de prezentare a produselor de patiserie/cofetărie neigienizate, cu acumulare de impurități, cu resturi de alimente în zona care asigură ventilația;
  •  comercializarea unor produse alimentare fără a avea menționate ingredientele alergene;
  •  condiții de desfășurare a activității, improprii din punct de vedere sanitar: paviment igienizat necorespunzător;
  • comercializare unor jucării ce nu sunt însoțite de documente necesare și care nu au instrucțiuni și informații privind siguranța, traduse în limba română, pe etichetă;
  •  comercializarea unor produse alimentare fără a avea înscrise pe etichetă informații specifice, în limba română;
  • comercializarea unor produse textile fără traducere în limba română a compoziției fibroase, pe etichetă;
  • utilizarea unor ustensile de bucătărie din material plastic, uzate;
  • lipsa afișării, în interiorul casei de schimb valutar, a tuturor valutelor tranzacționate.

Sursă foto: rador.ro

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Atenție, șoferi! Restricții de trafic pe Autostrada Soarelui

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: București | Otopeni

Ultimele articole