Un român pasionat de mașini clasice a decis să își urmeze visul și să transforme o Dacia 1300 într-o mașină electrică. Proiectul ambițios a fost finalizat cu succes, iar rezultatul a stârnit controverse pe rețelele sociale.
Bărbatul a dezvăluit detalii despre proces și costuri într-o postare pe un grup de pasionați de mașini.
Modelul Dacia 1300 convertit la mașină electrică, având un motor de 40KW și o baterie de 20KWh. A rezultat o putere de 41 CP. Mașina atinge o viteză maximă de 110 km/h într-o singură treaptă. Are o cutie de viteze mecanică, care provine de la o Dacia Papuc diesel. Mașina a fost omologată la RAR (totul a fost în regulă), ieșind cu o autonomie de 155 km. Conversia a costat € 26.000 + TVA”, scrie în descrierea făcută pe grupul Car spotting”
Postarea a adunat zeci de comentarii și dezbateri aprinse.
Unii internauți l-au criticat pe bărbat pentru investiția considerabilă, sugerând că ar fi fost mai practic să cumpere o mașină electrică modernă.
”Fără supărare, ți-ai bătut joc de un model de mașină clasică. Cu banii ăia îți luai o mizerie de ”Șpring” care tot atât mergeai cu ea și salvai o Dacie autentică. Eu unul nu vad nicio realizare.” sau ”Deci, practic, după ce prinde ăia 110km/h, trebuie să o bagi la încărcat.”, au fost doar câteva dintre replicile cârcotașilor.
„Nu vreau să dau hate moca, dar cât de prost poti fi să dai 26 k euro ca să scoti 40 de ponei si 155km de autonomie? ”, a scris altcineva.
Pe de altă parte, mulți au apreciat inițiativa și munca depusă:
„Bucurați-vă pentru pasiunea omului și atât.”,
”Nu vă place, mergeți mai departe. Aici omul chiar nu a deranjat cu nimic.”
„De ce vi se pare mult? 26k pentru ceva ce în esență e DIY, făcut din pasiune, nu e absolut deloc mult. Vi se pare puțin range de 155km? La o mașină care cel mai probabil va ieși în weekend la plimbare 20 km sau pe la vreo paradă?150 km sunt suficienți pentru o săptămână de navetă zilnică la birou în București. Iarna. În trafic. Hai, fiți serioși! Bucurați-vă pentru pasiunea omului și atât. Nu vă place, mergeți mai departe. Aici omul chiar nu a deranjat cu nimic. Dacă era vorba de o modificare făcută pe genunchi, la vericu garaj, care n-ar fi trecut în veci RAR-ul, înțeleg să vă simțiți ofensați și puși în pericol în trafic. Dar NU e cazul. Mașina e omologată. E aptă de drum public. Spor! PS: congrats pentru proiect!”, au fost câteva din replicile celor care l-au susținut.
Deși proiectul nu a fost unul ieftin, proprietarul este mândru de faptul că a dat o nouă viață unei mașini clasice, adaptând-o vremurilor moderne.
Foto: Facebook Car spotting.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro