Cristian Dolofan, CEO Dolo Trans Olimp: „Odată cu eliminarea controalelor la granițe, România devine un hub logistic important în regiune”

de | 16.12.2024 14:05 | Din ediția tipărită, Economic, Județean, Lifestyle

De la 1 ianuarie 2025, România va intra în spațiul Schengen și cu granițele terestre, după ce, în martie 2024, a intrat cu cele maritime și aeriene. Această decizie a Uniunii Europene este așteptată din 2011, de când România a făcut demersuri constante în acest sens, dar a fost blocată din motive politice de unele state membre, precum Olanda și Austria. La 1 ianuarie 2025, România va marca un moment istoric: eliminarea controalelor la frontierele terestre, maritime și aeriene, ceea ce va simplifica semnificativ traficul de persoane și mărfuri. Pentru a asigura o tranziție eficientă și securitatea spațiului Schengen, vor mai exista temporar controale aleatorii la frontierele cu Bulgaria și Ungaria, bazate pe analiza riscurilor. Marii beneficiari ai deciziei sunt transportatorii care vor scăpa de birocrația care îi ținea ore îndelungate în coadă la graniță și nu le oferea posibilitatea de a respecta orarele de predare a mărfurilor.

Dolo Trans Olimp este compania argeșeană care a devenit lider în clasamentul profitului obținut de firmele de transport, fiind singura care a înregistrat un profit mai mare de 10 milioane de euro în 2023. Fondatorul și managerul DTO, Cristian Dolofan, ne explică ce înseamnă noul statut al României pentru transportatorii autohtoni.

Intrarea României în spațiul Schengen reprezintă un moment de cotitură pentru transportatorii români și pentru întreaga industrie a logisticii. În calitate de CEO al Dolo Trans Olimp, o companie ce operează o flotă modernă și desfășoară activități de transport și logistică la nivel european, consider că această realizare aduce multiple avantaje strategice.

Eliminarea barierelor vamale între România și statele Schengen reduce semnificativ timpii de tranzit, ceea ce înseamnă livrări mai rapide și optimizarea rutelor. Acest aspect este esențial pentru noi, transportatorii, deoarece crește eficiența operațională și reduce costurile asociate cu așteptările la frontieră.

Fără controalele la granițe, cheltuielile cu combustibilul, taxe suplimentare sau orele suplimentare de condus sunt diminuate. Astfel, marja de profitabilitate crește, iar competitivitatea pe piața europeană devine mai accentuată.

În calitate de membru Schengen, România devine un partener de încredere pe piața europeană. Facilitarea accesului la piețele din Europa de Vest și Centrală creează oportunități de extindere pentru companiile de transport și logistică.

Odată cu eliminarea controalelor la granițe, România devine un hub logistic important în regiune. Companiile internaționale sunt mai atrase de parteneriate cu transportatori locali, ceea ce poate duce la creșterea volumului de transport și la diversificarea serviciilor noastre.

Intrarea în Schengen reprezintă un pas înainte pentru industria transporturilor din România. Pentru Dolo Trans Olimp, acest moment este o oportunitate de a ne consolida poziția pe piață, de a oferi servicii mai rapide și mai eficiente și de a răspunde cu succes cerințelor crescânde ale clienților noștri din Europa.”, ne-a declarat Cristian Dolofan, CEO Dolo Trans Olimp.

500 de autoturisme – livrate de Eurial Invest pentru flota Cris Tim

Intrarea în spațiul Schengen nu este singura veste bună pentru Cristian Dolofan. Dacă pe partea de transport deschiderea frontierelor va însemna și un impuls pentru procesul de dezvoltare în care este angrenată compania sa, pe componenta de dealer auto acesta a bifat un nou parteneriat, foarte profitabil.

eurial - Cristian Dolofan, CEO Dolo Trans Olimp: „Odată cu eliminarea controalelor la granițe, România devine un hub logistic important în regiune”

Eurial Invest, dealer oficial al mărcilor Peugeot, Citroën, DS şi Opel, aflat în portofoliul lui Cristian Dolofan, a semnat un parteneriat cu grupul Cris-Tim, care va înlocui peste 500 de maşini din flota proprie, atât autoturisme, cât şi vehicule utilitare, după cum se arată în Ziarul Financiar. Producătorul de mezeluri și preparate din carne a optat pentru modele precum Citroën C4, Citroën C5 Aircross, Peugeot 308, DS 7 şi DS4, iar pentru vehiculele utilitare a ales Peugeot Boxer, Citroën Jumper sau Citroën Spacetourer și deja a început să le primească, livrările urmând să continue până la finele lui 2025.

Este prima tranzacţie semnată de Eurial Invest şi Grupul Cris-Tim, acest lucru înseamnă recunoaşterea calităţii şi a competitivităţii mărcilor pe care le reprezentăm în România şi sunt încrezător că va fi un parteneriat extins în care să arătăm valoarea serviciilor şi a produselor Grupului Eurial Invest. Pe lângă gama variată de produse pe care o putem acoperi, în cadrul acestui contract oferim şi servicii postvânzare şi de service. ”, a declarat Lucian Visan, CEO Eurial Invest, pentru „Ziarul Financiar”.

De asemenea, Radu Timiș Jr., CEO Cris Tim, a declarat că a ales o generaţie de vehicule cu emisii reduse, pentru a susţine atât angajamentul companiei faţă de protecţia mediului, cât şi nevoia de a optimiza procesele operaţionale.

Printr-o flotă mai eficientă şi mai prietenoasă cu mediul, asigurăm o mai bună conectare cu partenerii şi clienţii noştri, livrând în continuare produse care respectă promisiunea noastră – mănânci bine, te simţi bine. Schimbarea înseamnă progres, iar această iniţiativă susţine misiunea noastră de a creşte responsabil şi de a ne adapta continuu la nevoile unui viitor sustenabil.”, a precizat Radu Timiș Jr., CEO Grup Cris-Tim.

Foto: ediția tipărită

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Dolo Trans Olimp se menține în topul celor mai performante companii de transport de mărfuri

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Argeș | Austria | Bulgaria | Cristian Dolofan | Dolo Trans Olimp | Olanda | Schengen | Ungaria

Ultimele articole