anchetaonline.ro

Cristian Dolofan: Liderul care a transformat competiția în strategie și succes național

de | 03.12.2025 19:01 | Din ediția tipărită, Cei mai puternici oameni din Arges, Lifestyle

MEDIUL DE AFACERI | SERVICII

Într-o lume a competiției, Cristian Dolofan a demonstrat că performanța se construiește, încă de la vârste fragede, prin disciplină, strategie și pasiune. În calitate de manager al grupului DTO & Eurial Invest, coordonează una dintre cele mai puternice companii de transport din România, dar și o rețea auto reprezentativă pentru sudul țării, reprezentând branduri de renume internațional.

În domeniul transporturilor, a intrat pe piață în mod curajos, dar și foarte bine organizat ca infrastructură de business. În doar câțiva ani, a reușit să transforme o companie din provincie  într-un model de succes la nivel național, Dolo Trans Olimp fiind astăzi unul dintre cei mai importanți și mari jucători de pe piața din România.

De altfel, toate proiectele în care s-a implicat au evoluat permanent, oferind, astăzi, clienților soluții complete de la transport, vânzări și service auto până la servicii de consultanță, leasing și suport postvânzare.

Dincolo de statutul de om de afaceri de succes, Cristian Dolofan este, în primul rând, un manager. Unul care investește în oameni, în flotă și tehnologie, dar și în experiența clientului, considerând că fidelitatea se câștigă prin seriozitate și calitate constantă. În egală măsură, trăiește competiția și o transformă în motivație. Pasiunea sa pentru  raliuri l-a consacrat și în motorsportul românesc, prin echipa DTO Rally Team, una dintre cele mai profesioniste structuri din Campionatul Național de Raliuri.

Fie că se află în sala de ședințe, fie la volanul unei mașini de raliu, principiile sale rămân aceleași: performanță prin muncă, echilibru în familie și spirit de echipă.

CRISTI DOLOFAN 2 - Cristian Dolofan: Liderul care a transformat competiția în strategie și succes național

  • Cum definiți „arta de a învinge”  în afaceri în Argeșul și în România de astăzi?

Arta de a învinge se referă la încrederea în sine, la curaj, pasiune, perseverență și reziliența fiecăruia pentru a-și atinge obiectivele. Trebuie să crezi cu adevărat că poți să realizezi multe, să gândești corect chiar și sub presiune și să nu uiți că fiecare eșec este o oportunitate de a învăța și de a deveni mai puternic. Dacă ne uităm în jurul nostru, la oamenii pe care îi vedem învingători, care au reușit în domeniul lor de activitate, observăm că aceștia sunt oameni care au muncit și muncesc foarte mult pentru rezultatele respective și – chiar dacă uneori pot părea chestiuni legate de noroc sau conjunctură – în spatele fiecărei reușite se ascund pasiune, devotament și mult efort.

  • Cum construiți loialitatea echipei într-un climat competitiv?

Am mizat pe transparență, pe o comunicare deschisă și am promovat un mediu de lucru incluziv. Fiecare om din echipa mea are nevoi diferite, așadar am încercat – și cred că am și reușit – să le răspund în mod potrivit. Sunt angajați care și-au dorit să se dezvolte profesional și am investit, și voi investi în continuare, în acest proces. Le-am acordat autonomie și au demonstrat că pot ajunge la rezultatul dorit. În acest fel s-a consolidat apartenența la companie și ne bucurăm de un nucleu consistent de angajați cu vechime în cadrul firmei.

  • În ce fel vă implicați în comunitate dincolo de business?

Ne implicăm constant în diverse proiecte care au rolul de a aduce un plus mediului în care ne desfășurăm activitatea. Deși cel mai cunoscut proiect, dincolo de business, rămâne DTO Rally – respectiv Raliul Argeșului –, suntem implicați constant într-o serie de proiecte de susținere a comunității locale. DTO este cunoscută pentru susținerea sportului argeșean în drumul spre performanță, dar și pentru sprijinul acordat persoanelor aflate în dificultate, prin acțiuni de caritate. Și acțiunile de protecție a mediului rămân o prioritate a noastră: am întreprins acțiuni de plantare de pomi și de ecologizare.

  • Ce instrumente sau tehnologii au schimbat „regulile jocului” în sectorul dumneavoastră?

De-a lungul timpului, transporturile s-au schimbat complet datorită tehnologiei, făcând lucrurile mult mai rapide și mai bine conectate. Softurile cu care lucrăm, noile camioane și remorci au crescut considerabil eficiența și pot spune că au schimbat regulile jocului, oferindu-ne un avantaj competitiv.

  • Se face un an de când compania DTO și-a extins portofoliul cu dealerul auto Eurial. Cum v-ați adaptat strategia de business și ce proiecte vizați pentru acest segment nou de activitate?

Într-adevăr, anul acesta marcăm primul an de când portofoliul DTO s-a extins prin preluarea dealerului auto Eurial Invest, pentru mărcile Peugeot, Citroën, Opel și DS. Un pas important, care a adus o nouă dimensiune în activitatea noastră. Este important de menționat că vorbim despre două linii de business distincte – transport și logistică prin Dolo Trans Olimp, respectiv segmentul auto prin Eurial Invest – însă amprenta de management și filozofia mea de lucru sunt aceleași în ambele domenii.
Am adoptat la Eurial Invest aceeași strategie de business care a stat la baza succesului DTO: am început prin a construi și a consolida echipe puternice, am pus accent pe comunicare internă, leadership și o cultură organizațională orientată către performanță. În paralel, am demarat un amplu proces de rebranding și modernizare a tuturor locațiilor din țară – atât showroomuri, cât și service-uri – pentru a le alinia la noile standarde de imagine și calitate.
Am investit în marketing și în îmbunătățirea experienței clienților, iar astăzi dezvoltăm activitatea Eurial Invest pe ambele componente esențiale: sales și after-sales. Scopul nostru este să transformăm Eurial Invest într-un reper de excelență în domeniul auto, prin calitatea serviciilor, profesionalismul echipei și o viziune pe termen lung bazată pe stabilitate, încredere și dezvoltare continuă.

  • Cum vă diferențiați de concurență atunci când resursele sunt similare?

Investim în experiența pozitivă a clienților, ne adaptăm nevoilor specifice ale acestora, personalizăm ofertele și construim loialitate. Am implementat un model de afaceri care include responsabilitatea socială și sustenabilitatea, și avem lângă noi clienți care valorizează aceste aspecte.

Acest interviu face parte din ediția 2025 a catalogului „Cei mai puternici oameni din Argeș”.

Tema anului a fost „Arta de a învinge”, iar proiectul editorial realizat de publicația Ancheta reprezintă un reper pentru comunitatea argeșeană, reunind, de 20 de ani, personalități din toate domeniile fundamentale ale societății.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Olimpia și Marian Doru: A învinge înseamnă să te adaptezi și să te reinventezi!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte:

Ultimele articole