MASS-MEDIA | JURNAL DE ARGEȘ
De mai bine de 30 de ani, „Jurnal de Argeș” este una dintre vocile media cele mai prezente pe scena județeană. În spatele brandului – care a început ca ziar tipărit în martie 1994 – se află doi manageri care lucrează permanent la consolidarea statutului său de media locală credibilă: Cristian Vasile – manager fondator al publicației și Gabriel Grigore – redactor șef și suflet operațional al echipei.
Pe o piață media dominată de știri naționale, cei doi au ales să păstreze focalizarea pe comunitatea argeșeană – pe temele imediate, pe probleme locale, pe reportaje și dezvăluiri care aduc lumină. În era digitală, „Jurnalul” continuă să funcționeze ca un spațiu credibil pentru vocea cetățenilor din Argeș, iar pentru managerii săi „arta de a învinge” în presa locală nu este despre a face senzațional, ci despre a rezista, a-ți menține relevanța și a oferi publicului un produs de încredere. Pe o piață fragilă și competitivă, ei își asumă riscuri editoriale și promovează jurnalismul cu conținut, nu cu clickbait.
„Jurnal de Argeș” construiește, de peste 30 de ani, punți între comunitate și nevoia de informare, demonstrând că presa locală are rost și că are puterea de a modela opinii, de a da glas problemelor și de a reaminti că ceea ce contează enorm este interacțiunea la nivel local.
Cum definiți „arta de a învinge” în presa din România actuală?
Adaptarea la condițiile actuale de piață, economice, sociale, politice. „Arta de a învinge” a devenit o „artă a supraviețuirii”, și nu doar în presă, ci în toate domeniile lucrative din țara noastră.
Care a fost cea mai dificilă provocare pe care ați învins-o și ce ați învățat?
Cea mai dificilă provocare a fost aceea de a rămâne consecvenți editorial și de a nu-i trăda pe cei care ne citesc și astfel ne legitimează cu încrederea lor. Acesta este, de mai bine de trei decenii, secretul seriozității și al credibilității de care se bucură „Jurnalul de Argeș”.
Ce instrumente sau tehnologii au schimbat „regulile jocului” în domeniul mass-media?
În opinia mea, sunt mai mult de formă, nu de fond, tehnologiile care au influențat mass-media. În niciun caz nu au schimbat „regulile jocului”, care au rămas aceleași de sute de ani și țin de ADN-ul presei. Rețelele sociale nu reprezintă presa, ci doar vehicule prin care poți promova și conținut de presă. Cine vrea presă caută și citește presă, indiferent că o poate găsi pe suport tipărit sau electronic. Așa cum formula chimică a apei este aceeași, la fel și presa, are aceeași compoziție inalienabilă, indiferent de ingredientele cu care o poți combina.
Ce ați schimba în ecosistemul local pentru a sprijini mass-media, pe o piață extrem de instabilă și marcată de schimbări profunde?
În esență, sprijinul de care are nevoie mass-media locală este cam la fel cu sprijinul de care are nevoie elevul din învățământul argeșean și cam la fel cu sprijinul necesar celui care își caută dreptatea în justiția argeșeană. Acest sprijin, pentru aproape toate domeniile vieții sociale argeșene, este evident necesar. Trebuie crescut gradul de seriozitate, competență și umanitate, să ne fie scuzat termenul. Cum? Aceasta e întrebarea!
Instabilitatea pieței, care este cauzată de modificările permanente în toate domeniile, este consecința șubrezeniei educaționale a tuturor componentelor societății românești. Trebuie schimbat modul în care se face educație, inclusiv pentru a fi înțeles mai ușor rolul constituțional major al mass-media.
Ce valori ați dori să transmită catalogul „Ancheta” către tinerii jurnaliști care acum învață ce înseamnă arta de a învinge în acest domeniu?
În primul rând, să transmită cât de necesară e buna-credință, cheia de boltă a profesiei de jurnalist. Dacă ai bună-credință, faci ușor diferența dintre faptă și opinie. Un jurnalist cu bună-credință niciodată nu va spune despre un om care a furat că a făcut o biserică. Și reciproca, un jurnalist cu bună-credință niciodată nu va spune despre un om care a făcut o biserică cum că a furat. Gradul de subiectivitate, specific fiecărui om, nu-l poate determina pe jurnalist să încalce hotarul dintre bine și rău!
***
Acest interviu face parte din ediția 2025 a catalogului „Cei mai puternici oameni din Argeș”.
Tema anului a fost „Arta de a învinge”, iar proiectul editorial realizat de publicația Ancheta reprezintă un reper pentru comunitatea argeșeană, reunind, de 20 de ani, personalități din toate domeniile fundamentale ale societății.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:












