Industria auto din România înregistrează atât vești bune, cât și provocări în primele luni ale anului 2025. În timp ce Dacia Spring confirmă succesul său pe piața locală și internațională, producția totală de autoturisme din țară a scăzut cu 19% în luna ianuarie, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.
Dacia Spring, liderul pieței de vehicule electrice din România
Dacia Spring a ajuns la 20.000 de clienți în România, consolidându-și astfel poziția de lider în segmentul vehiculelor electrice. Vehiculul aniversar a fost achiziționat de către Anamaria Stanciu din București, care a cumpărat o versiune Extreme 65, de culoare Lichen Kaki. Cu această ocazie, Mihai Bordeanu, director general al Automobile Dacia, i-a oferit două vouchere de încărcare gratuită, care îi vor permite parcurgerea a 20.000 de kilometri.
De la lansarea sa în 2020, Dacia Spring a devenit un model emblematic pentru mobilitatea electrică accesibilă, deținând în prezent peste 30% din vânzările acestui segment în România. „Atingerea bornei de 20.000 de unități vândute confirmă succesul de care se bucură Dacia Spring pe piața din România. Lansată în toamna anului trecut, noua ediție a modelului, cu un design complet revizuit și cu numeroase echipamente noi, este un model de eficiență energetică, rămânând totodată vehiculul electric cu cel mai bun raport preț/prestații din segmentul său”, a declarat Mihai Bordeanu.
La nivel internațional, Dacia Spring s-a vândut în peste 168.000 de unități, cele mai multe în Franța (aproximativ 68.000) și Germania (peste 35.000), confirmând cererea puternică pentru acest model economic și eficient.
Scădere semnificativă a producției auto în România
Industria auto locală se confruntă cu o reducere a volumului de producție. În luna ianuarie 2025, România a produs 39.463 de autoturisme, în scădere cu 19% față de aceeași lună a anului trecut, când s-au fabricat 48.728 de unități. Dintre autoturismele produse, 22.165 de unități au ieșit de pe liniile de asamblare ale uzinei Dacia de la Mioveni, iar 17.298 de unități au fost fabricate la uzina Ford Otosan din Craiova. Această scădere a producției poate fi atribuită mai multor factori, inclusiv fluctuațiilor cererii pe piețele internaționale și provocărilor logistice și de aprovizionare cu materii prime.
Foto: ediția tipărită
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro