anchetaonline.ro

De astăzi, cererile pentru tichetele de energie se pot depune și la Poștă

de | 28.08.2025 17:33 | Național, Eveniment

Veste bună pentru românii care nu au acces la internet. Poșta Română anunță că, începând de astăzi, consumatorii vulnerabili din România pot depune cererile pentru acordarea tichetelor de energie și în format tipărit, direct la cele peste 5.000 de subunități poștale din întreaga țară.

Prin cele peste 5.000 de subunități poștale, Compania facilitează accesul la acest sprijin financiar pentru cetățenii fără internet sau din localitățile mai greu accesibile, reafirmându-și rolul de partener de încredere pentru toți românii.”, transmite Poșta Română

Tichetele de energie au o valoare de 50 de lei pe lună și pot fi utilizate exclusiv pentru plata facturilor la energie electrică, fiind valabile până la 31 martie 2026.

Cei care pot beneficia de acest ajutor sunt persoanele singure cu venit net lunar de până la 1.940 de lei, familiile cu venit net lunar pe membru de maximum 1.784 de lei. Beneficiarii venitului minim de incluziune sunt înregistrați automat, fără a fi necesară depunerea unei cereri.

Cererile se depun o singură dată, începând cu 28 august 2025.

Pentru facturile aferente lunilor iulie și august 2025, acestea trebuie înregistrate până la 27 septembrie 2025. Cererile introduse în aplicația EPIDS până la 31 august 2025 și care devin eligibile vor determina încărcarea tichetelor cu sumele aferente lunilor iulie și august, iar acestea vor putea fi utilizate după 23 septembrie, pentru plata facturilor emise după 1 iulie 2025. Cererile depuse între 28 și 30 septembrie 2025 vor genera sprijin doar pentru luna septembrie 2025, iar cererile depuse începând cu octombrie 2025 vor acorda sprijin exclusiv pentru luna depunerii solicitării.

Plata facturilor cu tichetul de energie se poate face doar la oficiile poștale, pe baza facturii și a anexelor aferente. Tichetul este valabil pentru un singur loc de consum, chiar dacă solicitantul nu este titularul contractului de furnizare, iar în cazul schimbării adresei sau a componenței familiei, este necesară depunerea unei noi cereri.

Pentru persoanele care nu au posibilitatea de a completa și aduce cererea tipărită, Poșta Română oferă suport prin furnizarea formularului și înregistrarea cererii în aplicația EPIDS.

Poșta Română rămâne soluția statului în vremuri grele, fiind mereu aproape de oameni, oferindu-le soluții simple și sigure. Prin rețeaua noastră națională, ne asigurăm că fiecare cetățean care are nevoie de acest sprijin poate beneficia de el, indiferent de accesul la internet sau de locul unde trăiește”, a declarat Valentin Ștefan, Directorul General al Poștei Române.

Sursă foto: realitatea.net

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: