Primăria Municipiului Pitești informează cetățenii că nu mai pot obține cartea de identitate în vechiul format clasic, model 1997, după ce Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a decis să înceteze eliberarea acestui tip de document. În acest context administrația locală anunță cetățenii că cererile pentru obținerea cărții de identitate în vechiul format nu mai sunt acceptate. Administrația informează despre noile tipuri de documente, termenele de eliberare, costurile și modalitățile de solicitare, pentru a se adapta noilor reglementări în materie de identitate.
Și cei din administrația locală din Mioveni anunțăcetățenii că începând cu data de 18 iulie 2025, NU se mai soluționează cereri pentru eliberarea cărților de identitate – model 1997, conform art. 16 alin. (3) din O.U.G. nr. 97/2005, republicată. S.P.C.L.E.P. Mioveni primește doar cereri pentru eliberarea cărților de identitate electronice și a celor simple, în baza programărilor online efectuate pe platforma: https://hub.mai.gov.ro/cei/programari/harta. Cărțile electronice de identitate se eliberează gratuit începând cu vârsta de 14 ani, în limita fondurilor asigurate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR). Contravaloarea cărții de identitate simple este de 38 lei și poate fi achitată în unitățile CEC Bank sau la automatele de plată SelfPay.
Având în vedere că modelul clasic de carte de identitate din 1997 nu mai este emis, se vor elibera doar următoarele tipuri de documente:
- Cartea electronică de identitate (CEI);
- Cartea de identitate simplă (CIS);
- Viza de reședință;
- Cartea de identitate provizorie.
- CARTEA ELECTRONICĂ DE IDENTITATE (CEI)
Termen de eliberare: aproximativ 10 zile lucrătoare, direct la sediul direcției.
Cererea se depune cu programare prealabilă, accesând https://hub.mai.gov.ro sau direct la sediul direcției, în baza bonurilor de ordine prestabilite.
Prima carte electronică de identitate este GRATUITĂ pentru cetățenii români cu vârsta de minimum 14 ani, în limita fondurilor disponibile prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
Opțional, cartea electronică de identitate poate fi solicitată și pentru minorii sub 14 ani. În acest caz, este obligatorie prezența ambilor părinți, a reprezentantului legal sau a părintelui supraviețuitor, după caz.
Taxa pentru eliberarea CEI pentru minorii sub 14 ani este de 67 lei și poate fi achitată la ghișeele CEC Bank, în contul colector al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” S.A., sau la stațiile de plată SelfPay. Dovada achitării taxei trebuie prezentată la momentul depunerii cererii.
Cartea electronică de identitate nu se eliberează pe bază de procură specială.
- CARTEA DE IDENTITATE SIMPLĂ (CIS)
Termen de eliberare: până la 30 de zile.
Important: urgențele nu pot fi soluționate prin emiterea unei CIS!
Taxa pentru cartea de identitate simplă este de 38 lei și se poate achita la ghișeele CEC Bank, în contul colector al Companiei Naționale „Imprimeria Națională” S.A., sau la stațiile de plată SelfPay. Solicitanții trebuie să prezinte dovada achitării taxei la momentul depunerii cererii.
Cartea de identitate simplă:
- Nu conține suport electronic (cip);
- Nu poate fi folosită ca document de călătorie în spațiul Uniunii Europene;
- Nu se eliberează pe bază de procură specială;
- Nu se eliberează minorilor sub 14 ani.
Sursă foto: FB Primăria Municipiului Pitești.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: