Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) anunța ieri că aplicația e-Transport, prin intermediul căreia sunt monitorizate transporturile rutiere pe teritoriul național ale bunurilor cu risc fiscal ridicat și transporturile rutiere internaționale de bunuri, este operațională și poate fi descărcată din APP Store și Google Play.
În acest sens, în fiecare punct de trecere a frontierei se transmit materiale în care sunt prezentate obligațiile pe care le au operatorii de transport, precum și informații despre instrumentele puse la dispoziție de Ministerul Finanțelor și ANAF pentru îndeplinirea acestor obligații. Totodată, potrivit sursei citate, în perioada 15 iulie 2024 – 31 august 2024 aplicația e-Transport este în perioada de testare, timp în care operatorii se pot familiariza cu utilizarea ei, fără să fie aplicate sancțiuni.
Ce transporturi sunt monitorizate?
Categoriile de vehicule rutiere care fac obiectul monitorizării în Sistemul RO e-Transport sunt cele care au o masă maximă tehnic admisibilă de minimum 2,5 tone, încărcate cu bunuri cu risc fiscal ridicat cu o masă brută totală mai mare de 500 kg sau o valoare totală mai mare de 10.000 de lei, aferente cel puțin unei partide de bunuri care face obiectul transportului.
Cine trebuie să utilizeze sistemul e-Transport?
Obligația declarării în Sistemul RO e-Transport a datelor referitoare la transportul bunurilor cu risc fiscal ridicat revine următorilor utilizatori:
- a) furnizorului din România, în cazul tranzacțiilor interne;
- b) operatorului economic, pentru bunurile cu risc fiscal ridicat deținute și transportate între locul de încărcare și locul de descărcare, situate pe teritoriul național.
Obligația declarării în Sistemul RO e-Transport a datelor referitoare la transportul internațional de bunuri revine următorilor utilizatori:
- a) Destinatarului înscris în declarația vamală de import, respectiv
- b) Expeditorului înscris în declarația vamală de export, în cazul bunurilor care fac obiectul operațiunilor de import sau export, după caz;
- c) beneficiarului din România, în cazul achizițiilor intracomunitare de bunuri;
- d) furnizorului din România, în cazul livrărilor intracomunitare de bunuri;
- e) depozitarului, în cazul bunurilor care fac obiectul tranzacțiilor intracomunitare aflate în tranzit, atât pentru bunurile descărcate pe teritoriul României spre depozitare sau pentru formarea unui nou transport din una sau mai multe partide de bunuri, cât și pentru bunurile încărcate după depozitare sau după formarea unui nou transport pe teritoriul național din una sau mai multe partide de bunuri.
Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook ANAF
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: