Fondată în anul 2001 în Portugalia, compania Copefi se prezenta ca fiind unul dintre cele mai promițătoare grupuri de afaceri din industria automobilelor din Europa, cu fabrici în Portugalia, Mexic, România şi Franţa. În România, portughezii de la Copefi au venit în urmă cu exact două decenii şi au construit o fabrică la Bascov, având ca domeniu de activitate producția de repere injectate din mase plastice, utilizate ulterior de către clienții societății din industria auto, industria de electrocasnice şi cea a cablajelor.
Furnizor de componente din mase plastice în Europa Centrală și de Est, Copefi Components SRL din Bascov numără peste 100 de angajaţi, are o capacitate de producţie de 700 de tone şi zeci de milioane de piese furnizate – conform site-ului companiei-mamă. Potrivit datelor raportate la ANAF, deşi anul trecut a înregistrat cea mai mare cifră de afaceri din istoria companiei, de aproape 9 milioane de euro, a fost pentru prima dată de la înfiinţare când Copefi Components a încheiat anul pe deficit, şi nu unul oarecare, ci de peste 1,2 milioane euro.
În aceste condiţii, nu este de mirare că administratorul companiei, portughezul Joao Carlos Pinto D’Oliveira Fleming Torrinha, a cerut săptămâna trecută insolvenţa fabricii din Bascov. Cererea a fost înregistrată joi, 24 octombrie, la Tribunalul Specializat Argeş, în dosarul cu numărul 289/1259/2024, până la finalul săptămânii nefiind stabilit termenul la care judecătorul sindic desemnat va decide dacă aprobă solicitarea portughezilor.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro: