TRANZACŢIA SFÂRŞITULUI DE AN! Familia Trandafir a vândut DRIM Daniel unui gigant polonez din retail
DRIM Daniel, firma argeşeană fondată şi dezvoltată în urmă cu 30 de ani de către omul de afaceri Daniel Trandafir, face obiectul uneia dintre cele mai importante tranzacţii de pe piaţa de distribuţie. Compania care a ajuns la afaceri de peste 100 milioane euro anual a atras atenţia unui gigant din retail cu afaceri de 3,4 miliarde euro anual, care a cumpărat pachetul majoritar de acţiuni al firmei argeşene.
► DRIM Daniel – o afacere de peste 100 milioane euro pe an
DRIM Daniel Distribuţie FMCG este lider judeţean pe piaţa distribuţiei de produse alimentare şi băuturi şi în primele 10 firme de profil din ţară. Înfiinţată în 1994 de către omul de afaceri Daniel Trandafir, firma a ajuns de la un singur magazin alimentar la o reţea impresionantă de distribuţie, care acoperă 20 de judeţe din ţară, cu 450 de vehicule proprii şi 11 depozite, dintre care 10 deservesc comerţul tradiţional şi unu, din zona Moldovei, acoperă clienţii din zona de benzinării.
În ultimii zece ani, DRIM Daniel a înregistrat o evoluţie fulminantă, crescându-şi cifra de afaceri de 15 ori! Conform celui mai recent bilanţ, în 2022, compania familiei Trandafir avea circa 680 de angajaţi, o cifră de afaceri de 516 milioane lei şi un profit net de 16,5 milioane lei. În coordonarea afacerii, Daniel Trandafir l-a cooptat pe fiul său, Radu, la rândul său acţionar şi manager de strategie în cadrul companiei.
► Noul acţionar majoritar – o companie poloneză controlată de un fond de investiţii
Preluarea pachetului majoritar de acţiuni de către retailerul Zabka a fost făcută publică în ultimele zile ale anului 2023, conducerea DRIM Daniel Distribuţie FMCG fiind asistată de către avocații Wolf Theiss, în vreme ce compania poloneză a primit sfaturi de la specialiștii în tranzacții ai PwC. Zabka este o reţea uriaşă de magazine de proximitate, cu peste 10.000 de unităţi şi afaceri de 3,4 miliarde euro anual. Pentru a vă face o idee despre cât de mare este acest business, este suficient să ne gândim că cele mai mari zece reţele de magazine de proximitate din România numără toate la un loc doar 4500 de unităţi.
Zabka a fost înfiinţată în 1998 de un polonez, însă în 2007 businessul a fost preluat de fondul Penta Investment, care în România deține lanţul de farmacii Dr. Max, iar ulterior a făcut obiectul mai multor preluări, în prezent fiind deţinut de către fondul de investiţii CVC Capital Partners.
Detaliile privind valoarea tranzacţiei pachetului majoritar de acţiuni al DRIM Daniel Distribuţie FMCG nu au fost făcute publice, însă specialişti din mediul economic vorbesc de o sumă de ordinul zecilor de milioane de euro.
Eu şi familia mea suntem foarte entuziasmaţi de parteneriatul cu Grupul Żabką şi credem că este pasul care va împinge organizaţia noastră la un nivel superior. Fundamentul pe care se bazează acest parteneriat este solid, deoarece împărtăşim valori asemănătoare, suntem aliniaţi în privinţa oportunităţilor de pe piaţa românească şi avem entuziasmul necesar pentru a fructifica aceste oportunităţi. Ceea ce a cântărit foarte mult în decizia noastră de a intra în parteneriat cu Żabka se referă la posibilităţile imense disponibile pentru clienţii, angajaţii şi furnizorii noştri”, a afirmat Radu Trandafir, manager strategie DRIM Daniel Distribuție FMCG.
Tranzacția a fost semnată în data de 20 decembrie 2023 şi aşteaptă undă verde de la Consiliul Concurenţei, care analizează în această perioadă detaliile acesteia.
Procesul a fost unul intens şi foarte complicat, mai ales prin prisma faptului că a trebuit să punem bazele unui parteneriat pe termen foarte lung. Echipa Wolf Theiss pe care am avut-o alături a gestionat cu profesionalism toate complexităţile acestui proces şi a asigurat protejarea intereselor noastre”, a mai spus Radu Trandafir.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
RETROSPECTIVA ARGEŞ 2023. Un an sărac în investiţii pentru firmele din judeţ