De peste două decenii, brandul Forte Vita Farm a fost simbolul familiei Cristiana și Dan Ungureanu. Într-o perioadă în care lanțurile farmaceutice mari au cucerit, pas cu pas, aproape fiecare colț de oraș, o afacere locală născută la Pitești a reușit să reziste, și nu oricum, ci extinzându-se cu determinare în întreg județul.
Fondată la sfârșitul anilor ’90 de Cristiana Ungureanu, farmacistă din vocație și antreprenor din convingere, rețeaua Forte Vita Farm a crescut constant până la un maximum de 14 farmacii în tot județul Argeș, ajungând să fie una dintre puținele companii independente care au supraviețuit competiției acerbe cu giganți precum Catena, Sensiblu sau Dr. Max.
De-a lungul timpului, antreprenorii argeșeni au declinat numeroase oferte de a vinde rețeaua, biruind cele mai complexe vremuri din sistemul medical și dorindu-și să ducă povestea brandului mai departe, cu atât mai mult, cu cât farmacistul Dan Ungureanu Jr. s-a alăturat, în timp, mamei sale, în conducerea companiei.
Ceva s-a schimbat însă în această abordare și surpriza a venit înainte de sfârșitul anului 2025, când toate farmaciile din mediul urban au fost vândute către doi jucători mari din industria pharma: Catena și Dr. Max.
Pentru mulți, vestea a venit ca un moment de nostalgie, pentru alții, ca o dovadă a curajului de a duce mai departe aceeași misiune sub o nouă formă, pentru că familia Ungureanu urmează să își canalizeze toată energia către Clinica Forte Vita, deschisă în Pitești încă din 2022, care va intra într-un amplu proces de extindere a serviciilor medicale și clinice asigurate.
Decizia de vânzare a fost cântărită 5 ani
În momentul vânzării, în lanțul Forte Vita au fost 11 farmacii: șase în mediul urban (cinci unități în Pitești și una în Mioveni) și cinci în mediul rural.
Conform datelor disponibile, Catena și Dr. Max au cumpărat toate farmaciile Forte Vita din mediul urban. În ceea ce le privește pe cele din mediul rural, acestea nu au avut adresabilitate pentru jucătorii mari implicați în tranzacție, întrucât aceștia fac achiziții doar în orașe.
Prima ofertă a venit către lanțul Forte Vita încă din anul 2020, decizia vânzării fiind procesată cu atenție pe parcursul celor cinci ani scurși de atunci. Se pare că hotărârea finală a avut la bază cifre de business puse atent sub lupă, coroborate cu posibilitatea redusă de dezvoltare a brandului și cu întreaga dinamică din industria pharma.
În procesul vânzării, importanța celor două branduri care au aproximativ 1.000 de unități la nivel national a cântărit decisiv. A contat și geneza lanțului Catena, care a pornit tot din Argeș.
Odată stabilite detaliile tehnice și financiare, transferul efectiv între branduri urmează să aibă loc, cel mai probabil, în două-trei săptămâni. Lanțul Dr. Max i-a contactat deja pe angajații Forte Vita în vederea unei viitoare colaborări, urmând ca, cel mai probabil, și Catena să facă acest lucru în perioada următoare. Chiar și cu perspectiva continuității în joburile actuale, vestea că farmaciile Forte Vita vor trece în administrarea altor branduri a fost privită cu o doză de tristețe de către cei mai mulți dintre angajați, unii dintre ei fiind parte din echipă încă de la începuturile brandului.
Cristiana Ungureanu: „Este o schimbare de decor necesară”
Despre ce a însemnat Forte Vita, despre curajul de a vinde o afacere iubită și despre visul de a dezvolta una nouă, am discutat cu Cristiana Ungureanu, femeia din spatele unuia dintre cele mai puternice construcții de brand din Argeș.
În primul rând, compania rămâne, pentru că ea are și alte obiecte de activitate. Este un brand creat de mine. Ne despărțim doar de activitatea farmaceutică, dar viața merge înainte. Este o schimbare de decor, necesară și gândită mulți ani. Am luat cea mai bună decizie și asta după ce am încercat tot ce se putea încerca în această direcție. Decizia a fost generată nu de factori pe care îi puteam schimba eu cumva, ci de un curent la nivel național. De-a lungul timpului, am învățat lecții an de an, zi de zi, și una dintre ele este aceea că trebuie să faci mișcarea potrivită atunci când realizezi că nu mai este drumul tău.”, a povestit, pentru publicația „Ancheta”, Cristiana Ungureanu.
Antreprenorul spune că nu ar schimba nimic în evoluția Forte Vita, rolul brandului fiind deja recunoscut și consolidat în urmă cu trei ani, atunci când a fost deschisă și clinica cu același nume. Domnia-sa consideră că, dacă s-ar fi numit altfel decât „Forte Vita”, centrul medical din inima Piteștiului ar fi avut mult mai puțin succes. Clinica a crescut la 35 de specialități și la un corp profesional de peste 90 de medici, fiind plănuită, în perioada următoare, o extindere a specialităților medicale disponibile și a serviciilor clinice din oferta unității.
Foto: ediția tipărită
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Păduri din Argeș – monitorizate cu ajutorul inteligenței artificiale