S-au împărțit traseele de maxi-taxi din județ pentru următorii 7 ani!

de | 08.04.2025 20:00 | Județean, Din ediția tipărită, Economic, Importante

✅️  O afacere de 272 de milioane lei!
✅️  Află ce firme vor asigura transportul de persoane prin curse regulate pe raza judeţului Argeş şi pe ce bani!

Lansată în urmă cu mai bine de un an, mai exact în decembrie 2023, licitaţia pentru desemnarea operatorilor de transport de persoane pentru traseele din judeţ abia acum şi-a desemnat câştigătorii, pentru 7 din cele 8 loturi. Întârzierea atribuirii s-a datorat atât complexităţii procedurii, cât şi contestaţiilor depuse de unii dintre ofertanţii nemulţumiţi şi proceselor intentate în instanţă.

Per total, până acum, au fost atribuite contracte în valoare totală de circa 272 de milioane de lei (fără TVA), fiind în stadiul deliberării licitaţia pentru încă un contract, a cărui valoare maximă estimată este de aproape 100 milioane lei. Conform anunţului, durata contractelor pentru prestarea serviciului public de transport județean de persoane prin curse regulate pe raza administrativ-teritorială a județului Argeș, semnate pe parcursul lunii martie în cadrul acestei licitaţii, este de 84 de luni.

În cele ce urmează, „Ancheta” vă prezintă care sunt firmele ce şi-au împărţit transportul public judeţean, pe ce bani şi pe ce trasee vor opera în următorii şapte ani!

Zona Câmpulung – adjudecată de 4 firme din alte judeţe

Lot 1: 10 trasee, toate cu plecare din Autogara Savas Câmpulung către destinaţiile următoare: Rucăr-Dâmbovicioara, Rucăr – Săticu de Sus, Lereşti – Pojorâta, Albeștii de Muscel – Cândești, Hulubeşti – Bughea de Jos, Bughea de Sus – Bughea Băi, Valea Mare Pravăţ – Vultureşti, Cetăţeni – Lăicăi, Stoenești – Slobozia şi Mioarele – Coceneşti.

Deşi iniţial au existat mai multe oferte, patru dintre ele au fost retrase, una singură fiind declarată admisibilă şi, ulterior, câştigătoare, respectiv cea formată din asocierea firmelor Grup Atyc SRL (Târgoviște), Girueta Tur SRL (Târgoviște), C&I Grup International (Bucureşti) şi Dan Sepsi (Ploieşti). Contractul a fost semnat pentru suma de 18.364.051,09 lei (fără TVA), mai puţin de jumătate din valoarea estimată care era de aproape 43,5 milioane de lei.

Lot 2: 8 trasee, de asemenea cu plecare din Autogara Savas Câmpulung către Autogara Astra Piteşti, Capu Piscului,Godeni – Malu, Poienarii de Muscel – Jugur, Drăghici, Bălileşti – Băjeşti, Aninoasa – Stâlpeni, Berevoeşti – Vlădeştii de Jos.

Patru operatori sau asocieri şi-au dorit acest contract, care avea o valoare estimată de 52,5 milioane lei (fără TVA) şi care a fost semnat în final, pentru suma de 24.308.347,42 lei (fără TVA), cu o asociere formată din aceleaşi firme ca şi la lotul 1. Pentru acest lot au mai depus oferte asocierea Trans Sublim – Nikolo Perfect SRL, asocierea Feldiberc Trans – Autotrust Corporation – Marexval Trans – Pides Trans SRL, asocierea P&G Kraft Spedition – Vulturul & Company.

Zona Curtea de Argeş – operată de trei firme locale şi una din Piteşti

Lot 3: 15 trasee, din care 13 cu plecare din Curtea de Argeş către localităţile din această zonă a judeţului, respectiv Albeștii de Argeș – Brătești,Arefu Traseu, Corbeni – Berindeşti, Cicănești – Bărăști, Brăduleţ – Brădetu, Nucșoara – Slatina, Sălătrucu, Valea Danului – Vernești, Poienarii de Argeș – Ceaureşti, Băiculești – Valea lui Enache, Băiculești – Tutana, Mălureni – Toplița, Pitești şi 2 trasee cu plecate din autogara Girexim din Piteşti către Merișani – Crâmpotani, pe de o parte, şi către Brăduleţ – Brădetu, pe de altă parte.

Pentru acest lot, unul dintre cele mai valoroase de altfel, ce a avut o valoare estimată de peste 116 milioane lei, au existat două oferte, însă una singură a fost admisibilă, care de altfel a fost şi declarată câştigătoare. Astfel, în următorii 7 ani vor asigura transportul de persoane pe rutele aferente lotului 3 firmele din cadrul asocierii formate din P&G Kraft Spedition din Piteşti şi firmele Lauriotop Show SRL, Viliana Expres şi NMD Logistic Klass Expert din Curtea de Argeş, valoarea totală a contractului fiind de 47.413.289 lei (fără TVA).

Zona Poiana Lacului rămâne în custodia celor de la Nykolo

Lot 5: 8 trasee, toate având ca punct de plecare municipiul Piteşti şi care circulă pe şoseaua Piteşti – Drăgăşani. 6 dintre aceste trasee pornesc din autogara Nykolo din Piteşti către Poiana Lacului – Cotmeana, Poiana Lacului – Răchitele de Sus, Poiana Lacului – Miercani, Uda – Gorani, Vedea şi Poiana Lacului – Mârțești, iar alte două pornesc din autogara Girexim din Piteşti, către Drăganu – Bascovele şi Ciomăgești – Beculești.

Traseele din lotul 5 au avut un singur ofertant, care este şi câştigător, respectiv asocierea formată din firmele Nykolo Perfect, Diana Trans Achim 2003 şi Trans Sublim 2000, toate din Piteşti. Valoarea totală estimată a fost de peste 56 milioane lei (fără TVA), însă contractul a fost semnat pentru 39.704.576,38 lei (fără TVA).

Zona Costeşti – Alpin Star cucereşte sudul judeţului

Lot 6: 12 trasee, din care 10 cu plecare din Autogara Astra către sudul judeţului, mai exact către localităţile: Bârla-Mozăceni Vale, Buzoești – Curteanca, Căldăraru – Burdea, Lunca Corbului – Mârghia, Albota – Mareş, Popești – Purcăreni, Râca, Cerbu – Dealu Bradului, Costești Autogara Răzvan&Liviu şi Costești – Goleasca. Celelalte două trasee pleacă din Autogara Alpin din Costești către Miroşi – Surdulești şi Buzoești – Curteanca.

O singură ofertă admisibilă a existat şi pentru acest lot estimat la aproape 88 milioane lei (fără TVA), câştigătoarea celor 12 trasee fiind o asociere de trei firme din Piteşti, lider fiind Alpin Star, iar societăţi partenere în acest business – Pronto Trans 2003 şi Tessoro Center SRL, pentru 68.145.343 lei (fără TVA).

autogara astra pitesti

Lot 7: 7 trasee, de asemenea, către partea de sud a judeţului, 7 cu plecare din Autogara Astra Piteşti către Teiu – Mozacu, Răteşti – Mavrodolu, Rociu, Oarja – Negrași, Teiu – Slobozia şi Negrași – Glavacioc, precum şi un traseu pe relaţia Autogara Alpin Costeşti – Ştefan cel Mare – Glavacioc.

Licitaţia a fost adjudecată de către unicul ofertant, respectiv asocierea Alpin Star (Leader) – Mitru Servrom (firmă din Negraşi), pentru suma de 44.447.774 lei (fără TVA), faţă de peste 58 milioane lei câte era valoarea maximă estimată.

Zona Topoloveni – Astra este out din transportul intrajudeţean

Lot 8: 13 trasee, din care 8 cu plecare din Autogara Astra Piteşti şi cu destinaţiile: Beleţi – Negrești, Bogați – Suseni, Greci – Boţești, Călineşti – Cârstieni, Vrăneşti – Radu Negru, Priboieni, Leordeni – Glodu, Topoloveni. Celelalte 5 trasee pornesc din Topoloveni via Leordeni – Glâmbocata, Bogați – Suseni, Greci – Boțești, Priboieni şi Rătești.

Acesta a fost singurul lot pe care şi l-a dorit Astra Transport, una dintre cele mai vechi şi mai cunoscute firme de pe piaţa transportului de persoane din judeţ, însă compania deţinută de familiile Dobre şi Dobrescu a ratat acest contract în favoarea asocierii care le-a luat şi pe cele de pe zona Câmpulung, respectiv cea formată de două firme din Târgovişte, una din Bucureşti şi una din Ploieşti. Contractul estimat la maximum 65,6 milioane lei a fost adjudecat pentru suma de 30.529.706,20 lei (fără TVA)

Zona Mioveni – Vulturul ar putea să… „zboare” de pe vechile trasee

Lot 4. Singurul lot pentru care nu s-a făcut încă atribuirea, fiind în deliberare, este lotul 4, care are 11 trasee şi o valoare totală estimată de 99.657.373,26 lei. Pentru acest contract se bat două asocieri: una al cărei lider este Vulturul & Company, alături de P&G Kraft Spedition, cealaltă fiind asocierea care deja şi-a adjudecat trei trasee, respectiv cea coordonată de Grup Atyc SRL din Târgovişte.

Disputa pentru acest lot a fost una din cele mai aprinse, deoarece a ajuns inclusiv în instanţă. Astfel, asocierea condusă de firma dâmboviţeană a contestat la CNSC rezultatul iniţial al procedurii de atribuire şi, nemulţumită şi de decizia Consiliului Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor, a făcut plângere şi la Curtea de Apel Piteşti. Judecătorii au admis solicitarea contestatoarei şi au decis atât anularea raportului procedurii, cât şi reevaluarea ofertei depuse de către Vulturul & Company, firma fondată de primarul social-democrat de la Vultureşti, Liviu Poşircă.

Cele 11 trasee pentru care nu se cunoaşte încă operatorul de transport sunt cele cu plecare din Autogara Mioveni către Conțești, Țițești, Domnești, Bălilești – Berevoești, precum şi cele care pleacă din Autogara Astra Piteşti către următoarele destinaţii: Budeasa – Ciobotea, Coșești – Priseaca, Micești -Pauleasa, Purcăreni – Valea Nandrii, Domnești – Slatina, Mioveni şi Boteni.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

174 de milioane de euro – banii Argeșului în 2025

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Ultimele articole