Fiul şi nora fostei directoare a Muzeului Goleşti – oamenii din spatele campaniei lui Călin Georgescu

de | 06.02.2025 20:00 | Politic

» Foşti jurnalişti argeşeni – în vizorul AEP!
» Radu și Crenguța Pally coordonează comunicarea celui mai controversat candidat din ultimii 30 de ani.
» În numele lui Georgescu, ei organizează și coordonează grupuri și strategii de comunicare și manipulare pe care săptămânalul „Ancheta” vi le dezvăluie, cu lux de amănunte, în conținutul aceste investigații media.

Autoritatea Electorală Permanentă (AEP) a luat la puricat campania lui Călin Georgescu pentru prezidențialele de anul trecut după ce acesta a reușit să stabilească o performanță demnă de Cartea Recordurilor: a umplut rețelele de socializare cu postările în care este promovat și a convins 2 milioane de români să îl voteze, susținând că a făcut-o fără să cheltui nici măcar un leu!

Într-o societate mercantilă, în care totul costă, trebuie să fii mic copil să crezi că cineva își poate face o asemenea campanie fără nicio contribuție financiară. De altfel, instituţiile competente au declanşat anchete în acest sens, ANAF, alături de organele judiciare, investigând modul în care Călin Georgescu și-a finanțat campania electorală – după cum a declarat la sfârşitul săptămânii trecute ministrul de Finanțe, Tanczos Barna.

Un clip de publicitate care îl înfățișează pe Călin Georgescu în diverse ipostaze – în sala de judo, în bazinul de înot, pe pista de atletism, înotând, alergând, călărind și fiind înconjurat de mulți tineri – şi care a fost difuzat la postul de televiziune B1TV în luna octombrie a anului trecut, în timpul campaniei electorale, în cadrul unui calup gratuit de publicitate, a atras atenţia AEP.

Clipul este filmat și montat profesionist, cu un scenariu și cu filmări făcute special pentru mesajul transmis. Calupul publicitar conţine numele firmei care a produs videoclipul, precum și codul mandatarului financiar (CMF) – un însemn obligatoriu în cazul materialelor electorale.

Campanie Calin Georgescu captura B1TV

Calupul de publicitate de la B1TV în care apare numele firmei producătoare a videoclipului lui Călin Georgescu a ajuns la noi acum câteva zile” – a declarat săptămâna trecută Toni Greblă, președintele AEP, care a mai precizat:

„Noi am făcut niște adrese să vedem în ce condiții a fost produs acel material publicitar – la mandatarul financiar și la producătorul clipului; să ne comunice în ce bază a existat contractul, dacă s-a plătit această producție publicitară. Nu am primit până în prezent răspuns decât de la mandatarul financiar care ne-a spus că el nu știe de existența acestuia și nu a fost comandat de ei”.

Potrivit legii electorale, orice tranzacție financiară a unui candidat trebuie supervizată de mandatarul financiar desemnat.

Spre finalul clipului de campanie al lui Călin Georgescu este făcută următoarea menţiune scrisă: Candidat independent Călin Georgescu / Producție Marker & Senzzo Media CMF 34240002. Marker & Senzzo Media este o firmă argeşeană şi este controlată de un cuplu de foşti jurnalişti din judeţ.

► Filmul de promovare al lui CG – realizat de o firmă din Piteşti

Marker & Senzzo Media a fost înfiinţată în 2013 şi are sediul în Piteşti, pe strada Depozitelor, nr. 3, în blocul Landmark (fostul bloc Arcadia). Firma o are ca administrator pe Crenguța-Alexandra Pally-Brojban. Aceasta este căsătorită cu Radu Pally, nimeni altul decât fiul fostei directoare a Muzeului Goleşti, Filofteia Pally. Cei doi fac parte din echipa de campanie a lui Călin Georgescu şi au coordonat, se pare, campania de promovare a acestuia.

Filofteia Pally a condus Muzeul Viticulturii și Pomiculturii Goleşti vreme de 11 ani, din 2005 şi până în 2016 când s-a pensionat, fiind susţinută în această funcţie de Partidul Social Democrat, pe care (ironia sorţii!), fiul şi nora îl înfierează cu spirit proletar, indirect, prin intermediul campaniei de promovare a lui Georgescu.

Radu Pally lucrează în media de peste două decenii. A făcut parte din echipa postului de radio Muntenia FM şi a fost director al publicaţiei „Blitz”, acolo unde de altfel Crenguţa, soţia sa, era redactor-şef. Vocea sa este una familiară publicului argeşean, fiind prezentă pe fundalul sonor al multor spoturi radio şi clipuri publicitare difuzate la posturile de radio şi televiziune locale, dar şi la evenimentele marilor centre comerciale din Piteşti.

Crenguţa şi Radu Pally

Marker & Senzzo Media, firma piteșteană care apare ca producător al spotului video de campanie al lui Călin Georgescu, a avut în 2023 o cifră de afaceri de 431.000 de lei și un profit de aproape 254.000 de lei – fiind de departe cel mai profitabil an din istoria de un deceniu a companiei.

Crenguţa şi Radu Pally sunt asociaţi într-un alt SRL,  Metro Media & Communications, cu acelaşi sediu ca şi cealaltă firmă de familie. În cazul Metro Media & Communications, în 2023 cifra de afaceri a companiei a fost de 352.222 lei și profitul net 49.093 lei.

► Martie 2024. Campanie de recrutare pentru creatori de conţinut media

Campania lui Călin Georgescu pentru prezidenţiale a fost una complet diferită de ceea ce cunoştea până acum scena politică. În vreme ce toţi ceilalţi candidaţi au urmat reţeta clasică de promovare – cu apariţii în presa scrisă, radio şi TV, cu întâlniri cu electoratul, mitinguri şi evenimente electorale – Călin Georgescu şi echipa sa au reuşit ca, din spatele ecranelor laptopurilor şi smart-phone-urilor, să convingă 2 milioane de alegători că el şi doar el este soluţia pentru salvarea ţării. Singurele apariţii publice ale candidatului mesianic au constat în clipuri de promovare şi câteva intervenţii la emisiuni televizate obscure în cadrul cărora nu s-au atins decât temele dorite de Georgescu.

Nu este exclus ca începuturile acestei campanii publice să fi fost undeva în primăvara anului trecut, atunci când Radu Pally lansa pe reţelele media un anunţ de recrutare pentru o campanie de promovare. Fără a preciza exact în ce constă campania respectivă, Radu Pally era în martie 2024 în căutare de colaboratori pentru realizarea de postări pentru reţelele de socializare, având o serie de cerinţe extrem de clar definite:

Ne interesează colaborări cu tineri creativi (graficieni), specializați în PS (exclus Canva sau programe de editare pentru amatori) pentru realizarea de conținut destinat – social media (fb și insta), pe scurt, postări (grafică) bine realizate din punct de vedere vizual, lucrate cu mare atenție la detalii (umbre, lumini, suprapuneri etc.)

Ne adresăm DOAR celor care au experiență în acest domeniu și care pot crea un vizual atractiv folosind combinații de imagini Ai, foto, text urmărind dimensiunile exacte ale postărilor permise de Meta, dar atenție, rezoluția trebuie să poată fi și folosită (la nevoie) și la dimensiuni de până la A3 sau mai mari, derivate în print. Deci sursele trebuie să HQ.” – scria în anunţ.

Potenţialii candidaţi erau informaţi, de asemenea, că, în cazul selecţiei, urma să lucreze pe un anumit „tipar”, existând deja un concept vizual, şi să dea o probă de lucru. Pentru ca viitorii colaboratori să ştie de la bun început la ce se înhamă, anunţul venea cu precizări clare vizavi de volumul de muncă şi termenele de execuţie: comenzi minime de 10-15 contenturi vizuale pe lună, a căror durată de execuţie per content să nu depăşească 40 minute şi care să fie livrate în maximum 24 de ore de la comandă.

În condiţiile în care, practic, autorii anunţului cereau ca viitorii parteneri să fie disponibili pentru comenzi de contenturi social-media la orice oră, anunţul menţiona explicit că „preferăm să NU colaborăm cu persoane care lucrează la «program fix» și care nu pot răspunde solicitărilor într-un timp scurt.” De asemenea, la categoria „criterii de angajare”, se preciza că viitorii colaboratori „trebuie să fie persoane sociabile, serioase, prietenoase, fără orgolii inutile”,  urmând să fie contactaţi de reprezentanţii agenţiei de comunicare doar cei consideraţi „compatibili cu acest proiect”.

► Au creat un grup de comunicare WhatsApp care a șocat presa națională

În contextul campaniei electorale pentru prezidențiale, de la finalul anului trecut, mai mulți influenceri au recunoscut că ar fi primit bani pentru a promova – în special pe platforma TikTok – imaginea şi sloganurile lui Călin Georgescu. Asta în ciuda faptului că independentul Călin Georgescu a declarat oficial zero venituri și zero cheltuieli în campania sa electorală, după cum arată situațiile financiare depuse la AEP.

Cu toate acestea, investigațiile ulterioare au indicat existența unor cheltuieli nedeclarate, în special în mediul online. În acest sens, rapoartele serviciilor secrete prezentate în Consiliul Suprem de Apărare al Țării au exemplificat modul în care s-a derulat campania și care a fost circuitul banilor, documentele declasificate aruncând, de altfel, în aer alegerile prezidențiale din toamnă şi ducând la anularea primului tur.

După apariția scandalului cu influencerii din TikTok, în numele lui Călin Georgescu a vorbit nimeni altul decât argeşeanul Radu Pally, care s-a prezentat drept șeful său de campanie. Aşadar, Radu Pally fusese deja cooptat în echipa de campanie a lui Călin Georgescu şi, mai mult decât atât, chiar desemnat să o coordoneze.

Un rol la fel de important a fost acordat și soției sale, numele acesteia ajungând în spațiul public încă din noiembrie 2024, când jurnaliștii din mass-media națională semnalizau, siderați, derapajele de la conceptele de transparență și de normalitate de pe un grup de comunicare WhatsApp care fusese creat, în teorie, pentru a asigura dialogul dintre Călin Georgescu și presa românească.

În fapt, semnalizau jurnaliștii, regulile impuse pe respectivul grup (administrat, drept comunicator, de către Crenguța Pally) frizau absurdul, la pachet cu politica de alimentare rapidă a oricărui ziarist care punea întrebări considerate ca fiind… inoportune.

foto 4 - Fiul şi nora fostei directoare a Muzeului Goleşti – oamenii din spatele campaniei lui Călin Georgescu foto 4 01 - Fiul şi nora fostei directoare a Muzeului Goleşti – oamenii din spatele campaniei lui Călin Georgescu

Iată cum descria jurnalistul Marco Badea experiența respectivă, încă din noiembrie 2024.

Așa arată cenzura, prieteni. Pe grupul de presă de unde am fost exclus, doamna Crenguța Pally, care se ocupă de comunicarea candidatului Călin Georgescu, impune reguli stricte pentru jurnaliștii rămași. Mai mult, mesajul vine după ce echipa de comunicare a domnului candidat a emis azi un comunicat de presă în care a susținut că toate acțiunile presei «aservite intereselor străine au fost centralizate într-un cloud de monitorizare a minciunilor».

Pe scurt, presa trebuie să respecte următoarele reguli, după cum crede Călin Georgescu:

  1. Să adreseze o singură întrebare.
  2. Să evite repetarea întrebărilor.
  3. Să se abțină de la comentarii asupra răspunsurilor.
  4. Să evite glumele și ironiile.
  5. Să accepte faptul că răspunsurile vor fi oferite în maximum 8-10 ore, dacă este posibil.
  6. Să nu pună întrebări personale, ci doar legate de campanie.

Iar doamna Crenguța Pally mai transmite jurnaliștilor că nerespectarea regulilor poate duce la excluderea acestora din grup.

Când îți este frică să răspunzi la întrebări legitime, acum că ești calificat în finala prezidențială și nu mai ești sub radar, cum naiba să creadă cineva că vrei să respecți democrația și să nu instaurezi un regim iliberal?

Domnului Călin Georgescu îi place doar monologul și să vorbească în medii în care se simte confortabil sau pe care le controlează. Dar nu așa funcționează o democrație. Dacă vrei să ajungi președintele tuturor românilor, ei bine, trebuie să vorbești cu toți românii (iar asta o faci mai ales prin intermediul presei), nu doar cu cei care se închină deja la icoana ta populistă și extremistă de pe TikTok.

***

Nu pot decât să vă spun că pe grupul de presă făcut de echipa lui Călin Georgescu e un delir mistic, în care soția candidatului ne spune că face voluntariat alături de alți 10 membri împărțiți în locații și țări diferite, iar fiecare dintre ei are mai multe joburi. În rest, se ignoră complet toate întrebările puse de jurnaliști și deja sunt scoși cei care pun mai multe întrebări sensibile. Așa începe dictatura!

UPDATE: și eu am fost scos din grup!

În plus, o doamnă intitulată Crenguța Pally ne spune: «Fenomenul de bullying este inacceptabil și niciun ziarist nu are voie să participe la un astfel de fenomen. Ca atare, orice întrebare sau comentariu care nu respectă regula bunului-simț nu va mai fi admis».

Deci, ați înțeles, echipa de campanie a domnului Călin Georgescu crede că atunci când jurnaliștii îi adresează întrebări, candidatul are parte de bullying. Cam atât înțeleg oamenii ăștia despre democrație.”

► Radu şi Crenguţa Pally – alături de legionarul Sechila în echipa de campanie CG

Faptul că foștii jurnaliști argeşeni au fost unii dintre oamenii-cheie ai campaniei de promovare a lui Călin Georgescu este demonstrat şi de un document intitulat „Strategia generală de campanie CG24”, care a circulat înainte de prezidenţiale printre adepţii candidatului independent la prezidenţiale.

La finalul acestui document, care cuprinde indicaţii extrem de precise vizavi de modul în care admiratorii lui Georgescu pot contribui la promovarea acestuia, la capitolul „Metodologie de lucru”, sunt înşiraţi cei însărcinaţi să se ocupe de coordonarea întregii campanii. Printre ei şi soţii Crenguţa şi Radu Pally, dar şi alte personaje controversate, precum Eugen Sechila, lider al mișcării neo-legionare din România.

Cu această ocazie, observăm că soţii Pally erau responsabili cu grafica, cu materialele de promovare foto şi scrise şi cu comunicarea în social-media şi în presă. Întâmplător (sau nu!) fix cu serviciile pentru care în primăvară Radu Pally căuta colaboratori… „fără orgolii”!

„Organizarea este foarte importantă. Toţi ne dorim să contribuim, mai ales că vorbim de voluntari, dar pentru coerenţă trebuie să păstrăm un lanţ de comunicare bine stabilit.

Acest lanţ este următorul (ca să ştiţi cui vă adresaţi):

– Propuneri evenimente, donaţii şi agendă CG – Cristina Preda.

– Evenimente, plecări organizate – Sorin Chirigiu, Marius Arnău, Eugen Sechila (n.red. – despre care, până la apariţia înregistrărilor video, Călin Georgescu spunea că nu îl cunoaşte!).

– Grafică şi vizualuri necesare, editare, poze, texte – Crenguţa Pally, Alina Turturea.

– Comunicare presă online/ materiale video youtube – Radu Roncea.

– Comunicare online (site), social-media, digital – George Niţu, Crenguţa Pally.

– Comunicare presa scrisă şi naţională – Radu Roncea, Radu Pally.

– Aprobări finale şi semnalare situaţii – Radu Pally”.

Echipa de campanie a lui Calin Georgescu

► Strategie de campanie sau manual de manipulare în masă

Așa-zisa „strategie generală de campanie CG24” demonstrează, practic, că totul a fost o acţiune coordonată şi nu doar un val de simpatie publică apărut peste noapte pentru un personaj aparent necunoscut unei bune părţi a electoratului – cel puţin până anul trecut. Dovadă faptul că toate indicaţiile preţioase din acest „manual de instrucţiuni” pentru adepţi, aşa cum sunt şi cele cinci teme majore ce au constituit „misiunea” campaniei de promovare, se regăsesc obsesiv în postările şi în discursurile adepţilor care par pur şi simplu orbiţi de aura mistică în care s-a învăluit Georgescu.

„MISIUNEA:

  • Vom dovedi tuturor că mesajul CG este real, nu este doar un slogan.
  • Vom dovedi că «partidul» lui este cu adevărat poporul!
  • Ne vom comporta ca o structură de «partid» la nivel organizatoric, chiar dacă suntem doar susţinători, suntem singurul partid care contează, NOI suntem România!
  • Vom urma exact indicaţiile echipei de coordonare pentru a avea o strategie eficientă, vom dovedi tuturor faptul că românii îşi urmează cu adevărat liderul în care cred!
  • Aceasta este Chemarea, aceasta este misiunea. Un adevăr, nu doar un slogan! «Partidul meu este România!» CG”.

Într-o veritabilă lecţie de manipulare a maselor, susţinătorilor din echipa lui Călin Georgescu li se recomandă ferm să propage mesaje şi să preia soluţii la problemele ţării din programul de ţară al „Preşedintelui” – Hrană, Apă, Energie (HAE):

„Chemarea la unitate a lui CG o comunicăm prin a le explica (n.red. – membrilor altor partide) pe un ton calm şi tolerant că trebuie să deschidă ochii, că nu fac altceva decât să susţină aceiaşi oameni politici care ţin România blocată în ultimii 35 de ani.  […] Pentru bunăstarea tuturor românilor, ca mesaj la care trebuie să facem mereu referire, vom insista pe Programul HAE.”

strategia de campanie a lui Calin Georgescu

► Indicaţii preţioase pentru postaci: „Nu scrieţi texte lungi la postări şi comentarii!”

Susţinătorii lui Călin Georgescu au primit indicaţii clare despre cum să acţioneze concertat pe reţelele media, iar pentru a ridica traficul pe paginile de socializare li s-a cerut să fie activi, dar totodată calmi şi să nu intre în polemici.

Comentaţi mereu la postările oficiale CGde pe conturile candidatului sau cele venite din partea echipei de comunicare sau din ţară de la coordonatorii desemnaţi pentru a putea păstra activ mesajul.

Păstraţi mereu un ton calm în discurs, politicos, atunci când comentaţi pe alte conturi de social-media în discuţii politice sau sociale. Faceţi referire la programul HAE pentru a stârni curiozitatea tuturor celor care poate nu-l cunosc.

Nu scrieţi texte lungi la postări şi comentarii!

Începeţi orice comentariu cu simbolul #CG11, deoarece există acum şi un site cu această prescurtare CG11.ro şi când vor căuta de curiozitate şi alţii acest haştag vor găsi site-ul şi programul CG.

Pe site-urile de ştiri, atrageţi atenţia presei asupra faptului că, deşi presa se consideră independentă, tocmai presa independentă nu invită un candidat independent care să-şi prezinte programul realizat în interesul românilor (n.red. – în ciuda faptului că fanii lui Călin Georgescu au umplut internetul cu vaiete cum că presa nu îl cheamă la emisiuni, realitatea a demonstrat că de fapt acesta a refuzat să apară la orice televiziune la care nu i s-au dat asigurări că i se vor pune doar întrebările alese de el!)”

În ceea ce priveşte materialele printate de tip afişe, pliante, flyere, bannere, susţinătorii au fost puşi în gardă cu privire la legislaţia din timpul campaniei electorale care urma să înceapă, atrăgându-se atenţia asupra faptului că, după 24 octombrie, trebuie respectate anumite reguli.

Pentru participarea la evenimente publice, echipa de campanie a lui Georgescu a instituit şi o uniformă:

Ţinuta cromatică şi vestimentaţia susţinătorilor la evenimente: în partea de sus doar tricou/cămaşă etc. de culoare alb sau albastru. În partea de jos culori neutre negru/ maro/ gri. Sub nicio formă nu se va purta tricou/hanorac/geacă de culoare roşie. Culoarea roşie se poate adăuga doar ca un mic accesoriu de tipul eşarfă sau cravată!”

► „Nu cerem nimic, dar primim dacă ni se oferă!”

Şi totuşi, deşi până la final nu a pomenit nimeni de partea financiară, strategia de campanie coordonată de jurnaliştii argeşeni se încheie cu detalii ce fac referire şi la bani. Simpatizanţilor li se insuflă ideea că, în realitate, nu participă la o campanie, ci au privilegiul de a face parte dintr-un soi de plan divin:

Nu uitaţi că tot ce facem este o misiune, o chemare, nu este o campanie electorală! Orice element realizat se susţine prin noi toţi, ne oferim suport doar unii altora, nu există un buget efectiv de campanie, nu suntem un partid, nu cerem nimic, dar primi suport dacă ni se oferă.”

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

ANAF continuă la Instanța Supremă războiul de 1,3 milioane lei cu fostul ofițer SRI George Mugur Voinea

 

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare: