HUB-ul de Servicii Electronice al Ministerului Afacerilor Interne (MAI) a fost accesat de peste de peste 22,7 milioane de persoane. Acesta a fost accesat nu doar de românii din țară, ci și de cei din Statele Unite ale Americii, Republica Moldova și Marea Britanie. Serviciile oferite prin platformă permit cetățenilor să rezolve diverse probleme administrative fără a mai fi nevoie să se deplaseze la ghișeu, economisind timp și efort.
Potrivit Ministerului Afacerilor Interne(MAI), platforma a fost folosită în special pe telefoane mobile, aproximativ 75% dintre utilizatori accesând serviciile de pe dispozitivele lor smartphone. Acest lucru subliniază tendința tot mai mare de a rezolva treburile administrative în mod digital, într-un mod mai comod și rapid.
Cele mai accesate servicii de pe HUB-ul MAI
Printre cele mai accesate servicii, se numără eliberarea online a certificatului de cazier judiciar, folosit de aproape 770.000 de cetățeni, serviciu disponibil de la 1 februarie 2023. Serviciul include și opțiunea de transmitere prin email și integrare cu platforma SEAP/SICAP, extrem de utilă în contextul achizițiilor publice.
De asemenea, secțiunea „Carieră” a site-ului, unde sunt afișate posturile vacante în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, a fost accesată de peste 20 de milioane de ori, semn că tot mai mulți români sunt interesați de o carieră în cadrul MAI.
Alți aproximativ 2 milioane de români au folosit platforma pentru a se programa pentru obținerea pașaportului, iar aproape 60.000 au verificat istoricul sancțiunilor rutiere.
HUB-ul MAI oferă acum 13 servicii publice electronice: programare online în vederea eliberării cărții electronice de identitate, verificarea stadiului emiterii permisului de conducere, verificarea stadiului emiterii certificatului de înmatriculare, eliberarea online a certificatului de cazier judiciar, programare online în vederea eliberării pașaportului, eliberarea online a istoricului de sancțiuni la regimul circulației rutiere, avize pentru documentații de urbanism și de amenajare a teritoriului, dar și de obținere a autorizațiilor de construire/desființare, eliberarea apostilei pentru actele oficiale administrative, furnizarea informațiilor referitoare la accidentele de muncă suferite de personalul MAI, transmiterea online a răspunsului la scrisoarea de informare RO-CBE, serviciul pentru recrutare în vederea ocupării unor funcții vacante în Ministerul Afacerilor Interne, serviciul pentru înscrierea candidaților la admiterea la instituțiile de învățământ care formează personal pentru MAI, serviciul privind semnalarea comportamentului agresiv în trafic.
Cu o interfață intuitivă și ușor de utilizat, HUB-ul se aliniază cerințelor moderne de digitalizare, punând accentul pe ușurința de navigare și interacțiune.
Versiunea actuală a site-ului a fost dezvoltată intern, cu resurse proprii de către specialiștii Direcției Generale pentru Comunicații şi Tehnologia Informației din cadrul MAI.”, transmit reprezentanții MAI
Foto descriptiv news.ro
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro