Informații utile pentru angajatori de la Casa Județeană de Pensii Argeș. Iată ce document se poate elibera online

de | 10.01.2024 11:20 | Județean, Administrație

Casa Județeană de Pensii Argeș vine cu informații utile pentru angajatori: din 8 ianuarie 2024, eliberarea documentului portabil A1 se poate face online, prin intermediul platformei RODPA1. De altfel, certificatul A1 confirmă faptul că vă achitaţi contribuţiile sociale în altă ţară din Uniunea Europeană (UE), dacă sunteţi detaşat sau lucraţi în mai multe ţări în acelaşi timp.

Platforma RODPA, care poate fi accesată pe următorul link, cnpp.ro/a1, are ca scop depunerea unei cereri de eliberare a documentului portabil A1, urmărirea statusului solicitării și descărcarea certificatelor emise, arată cei de la Casa Județeană de Pensii Argeș în comunicatul transmis. ”În mod concret, fiecare solicitant (persoana juridică sau persoană fizică) va trebui să își creeze un cont pe portalul CNPP – cnpp.ro/web/10180/211, prin intermediul căruia va încărca, în cadrul aplicației RODPA1, documentele și informațiile necesare instrumentării cererilor de determinare a legislației aplicabile, va primi automat un număr de înregistrare al cererii depuse și va fi informat, în orice moment, despre stadiul de instrumentare a cererii. Odată încărcate, informațiile vor fi coroborate cu bazele de date ale altor instituții din România, cum ar fi Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), Oficiul Național pentru Registrul Comerțului (ONRC) și Inspecția Muncii (IM), iar formularele A1 vor fi generate și semnate electronic, dacă sunt îndeplinite toate condițiile prevăzute de cadrul legal aplicabil în domeniu, putând fi regăsite în contul creat pe portalul CNPP. În caz contrar, solicitantul va primi un răspuns privind necesitatea compleării dosarului electronic sau referitor la neîndeplinirea condițiilor legale de obținere a documentelor portabile A1 ori a altor certificate de atestare a legislației aplicabile la momentul de referință”, potrivit sursei citate. Detalii despre modul de utilizare a aplicației regăsiți și aici.

Cum se face cont online?

Procedura de obținere a unui cont online pentru persoanele juridice (angajatori) care solicită eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari este următoarea:

  • Se acceseaza fereastra “De ce să îmi fac cont?” de la adresa cnpp.ro
  • Se va completa un formular în care vor fi înscrise informațiile de identificare a utilizatorului (operatorul economic care dorește să solicite eliberarea documentului portabil A1 și a certificatelor de atestare a legislației aplicabile către beneficiari, trebuie să nominalizeze o persoană fizică (delegat) cu rol de administrare a datelor pentru alte persoane juridice (angajatori). Nominalizarea se efectuează prin întocmirea unui document justificativ (cu rol de împuternicire).
  • În situația în care o persoană fizică este desemnată să administreze datele pentru mai multe persoane juridice, este necesar ca aceasta să prezinte câte un document justificativ (cu rol de împuternicire) de la fiecare persoană juridică (angajator) pe care o reprezintă.
  • Formularul de creare cont, împreună cu CI și documentul/documentele justificativ/e menționate anterior vor fi depuse în original la sediul oricărei case teritoriale de pensii.

Informatii detaliate privind deschiderea contului online se pot obtine accesand link-ul de aici.  Detalii despre modul de utilizare a aplicației regăsiți accesand link-ul de aici.

Foto dsecriptiv. Sursă foto: officedirect.ro.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Nu lăsați vremea rece de afară să vă indispună! Marcea Sport vă așteaptă la relaxare!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/ana-vlad/" target="_self">Ana Vlad</a>

Articol scris de Ana Vlad

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: Casa Județeană de Pensii Argeș | Marcea

Ultimele articole