Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, în colaborare cu Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A., a semnat Contractul de Finanțare nr. 59/2024 pentru implementarea Fazei II a proiectului „Drum expres Craiova – Pitești”. Această inițiativă vizează construirea unei infrastructuri moderne pentru a conecta Craiova și Pitești, contribuind în același timp la îmbunătățirea mobilității, eficienței economice și siguranței rutiere în această zonă. Proiectul include construcția a 121,185 km de drum expres, noduri rutiere, poduri, pasaje și centre de întreținere, în beneficiul populației și al mediului înconjurător. Implementarea proiectului este planificată să se încheie până la data de 31 decembrie 2029.
MINISTERUL TRANSPORTURILOR ȘI INFRASTRUCTURII, în calitate de Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 și COMPANIA NAȚIONALĂ DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., în calitate de Beneficiar a finanțării au convenit, încheierea Contractului de Finanțare nr. 59/2024, pentru proiectul etapizat ”Drum expres Craiova – Pitesti – Faza II”.
Localizare proiect: Proiectul „Drum expres Craiova-Pitești” este localizat în România, Regiunea Sud-Vest Oltenia pe raza județelor Dolj și Olt și Regiunea Sud-Muntenia, pe raza județului Argeș.
”Obiectivul general al proiectului este asigurarea unei infrastructuri de înaltă calitate între orașele Pitești și Craiova, asigurând în același timp o legătură între cele două ramuri ale TEN-T Core Coridorul Rin-Dunăre din România. Astfel, în conformitate cu strategia națională de transport definită în MPGT si PI, si cu obiectivele specifice ale PT 2021-2027, proiectul urmărește:
îmbunătățirea eficienței economice a rețelei naționale de transport din România și creșterea mobilității prin reducerea timpilor de călătorie între Pitești și Craiova și generând costuri reduse de călătorie;
îmbunătățirea accesibilității regionale și naționale prin asigurarea interconectivității regiunii de sud-vest a țării cu Rețeaua națională centrală TEN-T;
îmbunătățirea condițiilor de siguranță a traficului prin reducerea numărului de accidente;
reducerea poluării aerului și a zgomotului și îmbunătățirea calității vieții populației din zona proiectului prin redirecționarea traficului de tranzit în afara numeroaselor localități traversate în prezent de infrastructura rutieră existentă.
Obiective specifice ale proiectului: Construcția a 121.185 km de drum expres, inclusiv 10 noduri rutiere, 75 poduri si pasaje, 26 intersectii denivelate fara acces la drumul expres, 4 parcări de scurtă durată, 4 spatii de servicii, 3 Centre de întreținere și baze de deszăpezire.
Etapa I
Valoarea totală a proiectului (lei):2.807.780.512,41 lei;
Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FC):2.386.613.435,55 lei, echivalentă cu 85 % din valoarea totală eligibilă aprobată;
Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 15% în valoare de 421.167.076,86 lei.
Etapa II
Valoarea totală a proiectului (lei): 1.343.485.436,37 lei;
Valoare eligibilă nerambursabilă din partea fondurilor (FEDR): 455.088.620,60 lei, echivalentă cu 40 % din valoarea totală eligibilă aprobată;
Valoarea cofinanțării eligibile a Beneficiarului, reprezentând co-finanțare publică de 60% în valoare de 682.632.930,89 lei.
Perioada de implementare- nu mai târziu de 31.12.2029.
Codul SMIS al proiectului: 323387”, anunță CNAIR în informarea publicată.
Foto descriptiv. Sursă foto: Facebook Cristian Pistol.
Citiț, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Trafic blocat în zona în care a deraiat trenul care transporta benzină