Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș informează cetățenii cu privire la procedura de formulare, solicitare și soluționare a petițiilor. Având în vedere numărul mare de sesizări adresate instituției, autoritatea vine în întâmpinarea publicului cu clarificări referitoare la modul de gestionare a acestora.
Cum se depun petițiile și termenul de soluționare
Prin petiție se înțelege orice cerere, reclamație, sesizare sau propunere adresată Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș, atât direct, cât și în scris, prin poștă sau e-mail, de către cetățeni sau organizații legal constituite.
Petițiile sunt primite și înregistrate la Compartimentul de Informare și Relații cu Publicul, situat la parterul sediului instituției. De asemenea, cetățenii pot depune sesizările în două cutii amplasate la parterul sediului Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș.
Petițiile vor fi soluționate într-un termen de 30 de zile de la înregistrare, indiferent de natura răspunsului (favorabil sau nefavorabil).
În funcție de complexitatea cazului, termenul de soluționare poate fi prelungit cu cel mult 15 zile, în cazul în care este necesară o cercetare mai amănunțită a aspectelor sesizate.
Reclamaţiile beneficiază de confidenţialitate, inspectorii nedezvăluind conducătorului entităţii controlate motivul controlului. Interdicţia contactului dintre petiţionar şi inspectorul care va efectua controlul reprezintă o garanţie a imparţialităţii acţiunii de control în raport cu părţile raportului de muncă.”, transmite ITM Argeș
În cazul în care sesizarea nu se încadrează în domeniul de activitate al Inspectoratului Teritorial de Muncă Argeș și intră în atribuțiile unei alte instituții, petiția va fi redirecționată în termen de 5 zile autorităților competente, care vor răspunde în scris petiționarului.
Ce informații trebuie să conțină petițiile?
Pentru o rezolvare eficientă, sesizările trebuie să includă:
- Numele complet al reclamantului
- Codul numeric personal
- Adresa exactă
- date de identificare a angajatorului şi a locaţiilor în care acesta îşi desfăşoară activitatea,
- Descrierea concisă a faptelor reclamate
Pentru o rezolvare temeinică şi legală a petiţiilor cetăţenilor, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș pune la dispoziția cetățenilor un formular tipizat, disponibil atât la sediul instituției, cât și pe site-ul oficial al instituției, la secțiunea „Interes Public”. Link-ul direct este: https://www.inspectiamuncii.ro/web/itm-arges/petitii-si-sesizari.
Precizăm că petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiţionarului, vor fi clasate conform art.7 din O.G. nr.27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor.
Totodată, Inspectoratul Teritorial de Muncă Argeș, în limitele de competență, urmare sesizărilor adresate de către petenți care nu au calitatea de lucrător activ/încetat/suspendat în unitatea sesizată, în urma acțiunilor de verificare a aspectelor semnalate, se află în imposibilitatea de a furniza petiționarului anumite informații motivat de limitările reglementate prin Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public și Regulamentul pentru protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal.”, adaugă ITM Argeș
Persoanele care vor să sesizeze munca nedeclarată o pot face astfel:
- în scris, la numărul de fax 0248/223.412,
- la adresa de e-mail itmarges@itmarges.ro
- direct la sediul din localitatea Piteşti, Bulevardul Republicii nr.11.
Sursă foto: FB MMFTSS.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro