Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a desfășurat controale de amploare la operatori economici care comercializează produse textile.
Verificările au avut loc la nivel național, comisarii dorind să afle dacă sunt respectate regulile privind modul de comercializare, denumire, marcare și etichetare a produselor textile.
În total au fost efectuate 921 de verificări la operatorii economici din România, fiind controlate 220.000 de produse.
Potrivit ANPC, la 805 dintre aceștia au fost descoperite abateri și la aproximativ 125.000 de produse s-au înregistrat deficiențe.
De altfel, produse în valoare de peste 45.000 lei au fost retrase de la comercializare, deoarece erau neconforme.
De asemenea, au fost oprite temporar de la comercializare produsele textile cu deficienţe de etichetare şi au fost prelevate probe de la diverse produse textile pentru a se verifica compoziţia fibroasă a acestora,
Au fost aplicate 838 de amenzi, în valoare de aproximativ 3,4 milioane de lei. Totodată, inspectorii au dat 258 de avertismente.
Printre neregulile constatate de ANPC se numără:
- lipsa menţionării pe etichete a denumirii fibrelor textile, precum şi a compoziţiei fibroase;
- comercializarea unor produse textile neetichetate sau neînsoţite de documente comerciale;
- comercializarea unor produse din blană fără documente de conformitate;
- comercializarea unor produse textile fără etichetă de produs; comercializarea unor produse textile cu inscripţii grafice asemănătoare cu cele ale unor mărci consacrate;
- neafişarea pe site a menţiunii că nu se acceptă retur;
- lipsa afişării datelor de identificare ale producătorului, importatorului sau distribuitorului, denumirea şi adresa sediului social al acestuia.
- lipsa afişării preţului produsului în moneda naţională; nerespectarea regimului promoţiilor (lipsa afişării perioadei promoţionale, lipsa menţionării pe etichetă a procentului de reducere şi a noului preţ de vânzare etc.);
- practici comerciale incorecte (neconcordanţe între procentul de reducere de la raft şi cel de la casa de marcat, între preţul de vînzare afişat la raft şi cel de la casa de marcat, acoperirea preţului de referinţă, în cazul promoţiilor;
- lipsa autorizaţiilor de funcţionare; lipsa informaţiilor privind garanţia acordată produselor;
- comercializarea unor articole textile notificate pe sistemul european de alertă pentru produsele nealimentare – RAPEX.
Foto descriptiv istockphoto.com
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro