Marian Clipici coordonează, din septembrie 2024, activitatea Spitalului de Boli Cronice Călinești, o unitate spitalicească care deservește aproximativ 50.000 de locuitori din 11 comune arondate. Ocupă funcția de manager spital din 2019, fiind și cel care a coordonat timp de cinci ani și jumătate activitatea Spitalului de Pneumoftiziologie Leordeni, implicându-se activ în transformarea unității medicale încă de la preluarea mandatului. Calitatea serviciilor medicale este o prioritate pentru tânărul manager, alături de eficiența profesională și bună gospodărire.
Cu o experiență solidă dobândită în administrație, Marian Clipici a ocupat și funcția de director coordonator adjunct la Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeș, fiind și șef departament economic la Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Servsal Argeș.
O carieră de succes nu se rezumă la câștiguri materiale și nici la statut
„Experiența acumulată în toate aceste „faze” m-a determinat să mă pregătesc continuu și să performez, pentru a face față așteptărilor celor care m-au promovat, ceea ce a fost și izvorul multor satisfacții profesionale. O carieră de succes nu se rezumă la câștiguri materiale și nici la statutul oferit de funcția deținută. Cariera de succes este confirmată doar atunci când faci ceva cu plăcere, când ai mulțumire sufletească, atunci când cei din jur apreciază munca pe care o depui și serviciile pe care le oferi”, mărturisește Marian Clipici.
Motivațiile care au stat la baza deciziei de a alege o carieră în managementul spitalicesc au venit atât din sfera personală, cât și din cea profesională, explică domnia sa.
„În primul rând, oportunitatea de a conduce și de a inspira pe cei din jurul tău, de a crea și lăsa ceva în urma ta, ar trebui să fie baza alegerii profesiei de manager. Managerii de spital au ocazia de a conduce echipe diverse, de la medici și asistenți la personalul de suport din administrativ. Această poziție îți oferă șansa de a inspira și motiva și pe alții, de a construi un mediu de lucru pozitiv și eficient și de a promova colaborarea între diferite departamente, având ca finalitate îndeplinirea obiectivelor previzionate în cadrul strategiei instituției.”
Ca manager, ești permanent pus în situația de a găsi soluții la probleme
Pe de altă parte, domeniul managementului în sănătate este în continuă evoluție și plin de provocări, fapt care îți oferă oportunitatea constantă de învățare și dezvoltare. Cel mai important rezultat este obținerea satisfacției de a rezolva problemele cu care se confruntă spitalele: gestionarea bugetelor limitate, asigurarea unor servicii de sănătate calitative și accesibile tuturor pacienților, implementarea noilor tehnologii din domeniul medical. Ca manager, ești permanent pus în situația de a găsi soluții la probleme și – ca să poți face acest lucru – înveți, studiezi, participi la congrese și cursuri pentru a deveni cea mai bună variantă”, explică managerul.
Misiunea de manager public este una cu numeroase satisfacții, iar acestea se nasc din relația de echilibru care trebuie să existe între factorul uman și cel administrativ. Prin interacțiunea cu pacienții și personalul medical sunt identificate așteptările, dorințele și problemele cu care aceștia se confruntă și pentru care trebuie să fie găsite soluții de către conducere în colaborare cu departamentele administrative de planificare, organizare și control al activității spitalicești.
Cheia este comunicarea deschisă, respectul reciproc și crearea unui scop comun
Recunoașterea și respectul primit de la echipa sa, de la pacienți și de la ceilalți oameni pentru munca pe care o depune zilnic se află de asemenea pe lista motivelor pentru care Marian Clipici a ales să practice această meserie, mărturisește domnia sa.
„Colaborarea dintre un manager și specialiștii din alte generații este esențială pentru succesul unei organizații, mai ales într-un mediu complex precum un spital. Apreciez fiecare generație de specialiști în parte; unii au o experiență vastă și o etică de muncă puternică, alții sunt independenți și valorizează echilibrul între viața profesională și cea personală, generația Millennials fiind recunoscută pentru orientarea lor spre colaborare, inovație și feedback. Toate aceste generații au punctele tari pe care le regăsesc și încerc întotdeauna să le adopt și să le folosesc în desfășurarea activității de manager. Cheia este comunicarea deschisă, respectul reciproc și crearea unui scop comun care să reunească toți membrii echipei, indiferent de vârstă. Acest tip de abordare face diferența între succes și eșec”, declară managerul Spitalului de la Călinești.
O funcție de conducere vine și cu sacrificii, iar timpul a fost cel mai notabil dintre ele pentru Marian Clipici, uneori afectându-i și viața personală.
„Timpul a reprezentat sacrificiul cel mai important și, din păcate, uneori mi-a afectat și viața personală. Fiind într-o poziție de conducere, uneori petreci mai mult timp la locul de muncă decât acasă. Ești întotdeauna conectat la problemele spitalului, la încercarea de a găsi soluții și mi s-a întâmplat ca la anumite evenimente să fiu prezent fizic alături de prieteni și familie, dar cu gândul către spital. Timpul și prezența sunt cele două sacrificii majore pe care eu consider că le-am făcut, în detrimentul familiei, pentru binele unității pe care o conduc. Mulțumesc bunului Dumnezeu că întotdeauna am avut suportul și înțelegerea familiei și doar așa am putut realiza un echilibru între viața personală și cea profesională”, afirmă managerul.
Educaţia are rolul de a forma cetățeni responsabili, capabili să contribuie activ la societate
Educația continuă este pilonul de bază al unei societăți prospere, iar rolul său este cu atât mai evident în contextul dinamic al lumii de astăzi, opinează Marian Clipici. Educația nu înseamnă doar acumularea de cunoștințe, ci și dezvoltarea unui set complex de competențe, valori și abilități care pregătesc tinerii pentru viața reală, iar într-o lume aflată în continuă schimbare, unde provocările economice, sociale și de mediu devin din ce în ce mai evidente, aceasta are rolul de a forma cetățeni responsabili, capabili să contribuie activ la societate.
„Prin educație, tinerii învață să-și dezvolte gândirea critică, creativitatea și abilitatea de a colabora, competențe esențiale pentru a rezolva problemele complexe ale viitorului”, concluzionează managerul Spitalului de la Călinești.
***
Această prezentare este parte a proiectului Next Generation – un proiect editorial Ancheta dedicat prezentării personalităților care reflectă cel mai bine reușita noii generații de specialiști, antreprenori, oameni politici și manageri publici din județul Argeș.
Ne propunem, prin acest proiect, să promovăm exemple de bună practică, mesaje și analize ale celor care au reușit în domeniul lor, pentru a încuraja dezvoltarea de competențe, încrederea tinerilor într-un viitor bun în România și repere de succes pentru toate domeniile esențiale din viața societății argeșene.