Anul 2024 pare să vină cu vești proaste pentru românii care aveau în plan să acceseze programul Rabla. Un proiect pus în consultare publică de Ministerul Mediului prevede modificări la derularea programului în acest an.
Statul a decis să impună plafoane de preț atât la mașinile electrice, cât și la cele cu motor convențional. Pentru mașinile electrice și la cele plug-in, limita de preț este de 70.000 de euro, iar la cele cu motor termic este de 60.000 de euro.
Trebuie să avem un plafon maxim. Fie că e 75 mii euro, cum aveam în cazul autoturismelor electrice, și trebuie să ne hotărâm cui ne adresăm. Dacă ne adresăm persoanelor care vor să se bucure cu adevărat de acest voucher, sau ne adresăm persoanelor care plătesc și 100 de mii. Aici, toată lumea e de acord că voucherul e mai binevenit în rândul persoanelor care dau mai puțini bani pe o mașină.”, transmite Mircea Fechet, ministrul Mediului
În plus, și subvențiile au scăzut considerabil.
Potrivit digi24.ro, programul Rabla Plus 2024 va avea parte de o schimbare majoră. Valoarea unui ecotichet scade la jumătate în cazul vehiculelor full electrice, indiferent de numărul mașinilor date la casat. Prin urmare, proprietarii nu vor mai primi bani în plus dacă vor casa mai multe vehicule vechi, așa cum se întâmplă în prezent.
Până acum, ecotichetul la cumpărarea de mașini pur electrice era de 51.000 de lei, noua valoare propusă este de 25.500 lei. Scade și ecotichetul pentru mașini hibride, de la 26.000 lei la 13.000 lei.
Potrivit proiectului, indiferent de numărul de mașini uzate predate spre casare, valoarea voucherului va fi de:
- a) 25.500 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric sau a unui autovehicul nou cu pilă de combustie cu hidrogen, exceptând motocicleta;
- b) 13.000 lei pentru achiziţionarea unui autovehicul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 80 g CO_2/km în sistem WLTP;
- c) 13.000 lei pentru achiziţionarea unei motociclete electrice.
Decizia Guvernului de a înjumătăţi valoarea bonusurilor oferite prin programul Rabla Plus ar putea reduce avântul noilor înmatriculări verzi.
În schimb la „Rabla clasic”, sumele nu s-au modificat: 7.000 de lei pentru casarea unei mașini și 10.000 de lei pentru casarea a două mașini pentru achiziția unui autoturism nou.
Indiferent de tipul maşinii, românii vor scoate mai mulţi bani din buzunar anul acesta pentru un autovehicul verde.
Foto descriptiv Wowbiz
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro