Primăria orașului Mioveni anunță că activitatea de administrator de condominiu se va putea desfășura doar pe baza unui atestat emis de instituția locală, în conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2018 și ale Hotărârii Consiliului Local nr. 251 din 23 octombrie 2025. Măsura are ca scop profesionalizarea și responsabilizarea celor care administrează condominii, pentru a asigura o mai bună gestionare a asociațiilor de proprietari și respectarea standardelor legale.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 196/2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari și administrarea condominiilor, Consiliul Local al orașului Mioveni a adoptat Hotărârea nr. 251 din 23.10.2025, prin care a fost modificat art. 8 alin. (1) din Regulamentul pentru atestarea persoanelor fizice în vederea dobândirii calității de administrator de condominiu (aprobat prin HCL nr. 107/22.05.2025).
Prin urmare, exercitarea activității de administrator de imobil este permisă numai în baza unui atestat emis de Primăria orașului Mioveni.
Persoanele interesate pot depune la Registratura Primăriei orașului Mioveni documentația necesară pentru obținerea atestatului, care trebuie să conțină următoarele acte:
- Cerere-tip pentru solicitarea atestării;
- Certificat de calificare profesională pentru ocupația de administrator de condominiu (conform art. 2 lit. f) din Legea nr. 196/2018);
- Cazier judiciar – original, valabil;
- Cazier fiscal – original, valabil;
- Curriculum vitae (CV);
- Copii ale actelor de stare civilă;
- Adeverință medicală eliberată de medicul de familie, care să ateste că solicitantul este apt pentru această activitate (original, valabilă);
- Declarație privind acordul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal.
Atestatul reprezintă documentul oficial care confirmă calitatea de administrator de condominiu și este emis de Primarul orașului Mioveni, la propunerea compartimentelor de specialitate, în baza unei hotărâri a Consiliului Local.
Informații suplimentare pot fi obținute de la Compartimentul Sprijin Asociații de Proprietari – Fond Locativ din cadrul Primăriei orașului Mioveni.
Program de lucru cu publicul:
- Luni și miercuri: 08:00 – 16:00
- Marți și joi: 08:00 – 17:00
- Vineri: 08:00 – 14:00.
Foto descriptiv. Sursă foto: FB Primăria Orasului Mioveni
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:












