Ministerul Dezoltării, Lucrărilor Publice și Administrației vine cu o veste bună: Consiliile județene și primăriile se vor putea înrola, începând de luni, 21 iulie, în platforma MyEterra, pentru a obține gratuit, online, extrase de carte funciară pentru informare și extrase din planul cadastral, în cazul imobilelor pentru care cetățenii solicită acte administrative, precum autorizații de construire, certificate de urbanism etc.
Consiliile județene și primăriile pot acum să acceseze online, gratuit, extrase de carte funciară și planuri cadastrale prin platforma MyEterra, începând cu 21 iulie, simplificând astfel procedurile administrative și reducând birocrația pentru cetățeni.
”Astfel, reducem birocrația și numărul de acte pe care trebuie să le depună cetățenii când solicită autorității locale autorizații sau alte acte specifice”, a precizat ministrul dezvoltării, Cseke Attila.
Potrivit comunicatului MDLPA, aceasta este cea de-a treia etapă în procesul de simplificare a emiterii documentelor de către Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), după ce, din 7 aprilie, extrasele de carte funciară, cele de plan cadastral și cele de primă înregistrare se eliberează gratuit pentru proprietari, dacă solicitantul cere în persoană aceste documente, iar, din 2 iunie, acest serviciu a devenit gratuit și online.
Pentru a beneficia de noile funcționalități oferite de platforma MyEterra, instituțiile administrației publice locale trebuie să transmită o cerere, în care să fie nominalizați reprezentanții autorizați să acceseze platforma. Cererile pot fi expediate prin e-mail către oficiile județene de cadastru și publicitate imobiliară, la adresele disponibile în acest link: https://www.ancpi.ro/oficii-teritoriale-contact/.
Această facilitate vizează simplificarea proceselor administrative și vine în sprijinul cetățenilor care, până acum, trebuiau să parcurgă individual, pași suplimentari pentru obținerea acestor documente. Totodată, măsura contribuie la creșterea eficienței instituțiilor publice prin acces mai rapid la datele cadastrale și de carte funciară.
MyEterra este pusă la dispoziție de ANCPI, instituție aflată în subordinea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației. Prin intermediul acestei platforme, reprezentanții desemnați ai primăriilor și ai consiliilor județene pot accesa direct și gratuit documentele necesare pentru soluționarea cererilor cetățenilor privind imobilele aflate în proprietate.
”Toate aceste măsuri au impact direct asupra reducerii birocrației, creșterii calității serviciilor oferite cetățenilor și scurtării timpilor de interacțiune cu autoritățile”, a conchis ministrul Cseke Attila.
Foto descriptiv. Sursă foto: FB MDLPA
Ciitți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Eliberarea noii cărți de identitate: Cum să obții documentul electronic sau simplu în 2025