INFORMAȚII NOI:
După ce Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Automobile Dacia, a vorbit despre situația în care se află uzina Dacia de la Mioveni, precizând că aceasta nu este în pericol să fie înstrăinată, Pro TV spune că, în viitor, doar 700 dintre cei 13.000 de angajați ar mai putea lucra la uzină. Această decizie ar putea fi luată, deoarece doar 700 de lucrători muncesc efectiv la divizia de motoare și transmisii.
Societatea are aproape 13.000 de angajați, iar secția care ar putea fi inclusă în viitoarea divizie Powertrain include doar 700 dintre ei. Motoarele produse de ei echipează modele Dacia și Renault, iar cutiile de viteze sunt instalate și pe mașini Nissan”, arată sursa citată.
Amintim că reprezentanții Grupului Renault au afirmat că vor păstra marca Dacia, inclusiv uzina din Mioveni. De asemenea, experții auto sunt de părere că grupul Renault nu ar avea de ce să facă o asemenea mișcare, având în vedere creșterea vânzărilor.
Toate speculațiile au pornit de la o comunicare puțin stângace a grupului. Nu cred că are cineva din grupul Renault planuri sa vândă Dacia. Este o marcă la care se uită cu invidie ceilalți producatori auto pentru că nimeni nu a mai reușit până acum sa facă modele low cost care să intre atat de bine în piață și să fie atât de bine privite.”, a transmis Costin Giurgea, realizator Superspeed, potrivit Pro TV.
Știre inițială:
(VIDEO) Liderul Sindicatului Dacia despre vânzarea pachetului de acțiuni: „Se ia în considerare”
Viorel Ungureanu, liderul Sindicatului Automobile Dacia a vorbit despre contextul în care Renault separă producția de vehicule electrice de cea clasică.
Acesta a precizat că decizia privind crearea celor doi poli de dezvoltare a vehiculele electrice și cele cu motoare termice a fost luată încă de anul trecut, fiind inclusă în planul Revolution al companiei. Această hotărâre a fost luată pentru a crește gradul de performanță la nivelul activității dezvoltării vehiculelor electrice, dar și a celor pe motoare termice.
Despre vânzarea pachetului de acțiuni, Viorel Ungureanu spune că nu a fost luată o decizie în acest sens, însă este luată în considerare această variantă. Totodată, acesta susține că Uzina Dacia de la Mioveni nu este în pericol să fie înstrăinată.
Se ia în considerare, nu este o decizie, este un studiu. Se ia în considerare asocierea cu niște acționari, ca parteneri, dar condiționați. Grupul Renault nu intenționează să separe Dacia de Renault. Uzina din România va rămâne a Grupului Renalult. Se ia în considerare doar o pentru o parte din activitate, cum este zona Mecanică, această asociere cu niște parteneri.”, a transmis liderul Sindicatului Automobile Dacia.
Liderul Sindicatului Automobile Dacia spune că angajații respectivi nu vor lucra în altă parte, nefiind o separare a Uzinei, chiar dacă vor fi introduși acționari.
De asemenea, Viorel Ungureanu declară că Uzina Dacia ar fi pregătită să facă motoare electrice, dar pentru acest lucru trebuie să fie și piața pregătită. Acesta a adăugat că pentru hibrid încă se lucrează, estimând că în 2024 ar putea ca uzina să fie pregătită în acest proiect.
Avem tehnologia în cadrul Grupului Renault și o vom implementa și la Dacia atunci când piața va fi pregătită pentru motoare electrice”, a spus Viorel Ungureanu.
Amintim că reprezentanții Renault au făcut un anunț, în această săptămână, privind schimbările ce vor avea loc la nivelul companiei prin posibila cooptare în divizia motoare convenţionale a altor acţionari parteneri. Ziarul Financiar a anunțat că printre cei care ar putea prelua activitatea de la Mioveni- în ceea ce privește motoarele pe benzină și cutii de viteze- se numără Nissan şi Mitsubishi.
Scopul acestei mișcări este acela de a crește competitivitatea constructorilor în raport cu Tesla.
Conform Automotive News Europe, aducerea celor două noi entități despre care a vorbit Renault Group, ar presupune ca fiecare entitate să aibă 10.000 de angajați, cu un potenţial parteneriat pe partea cu motoare cu ardere internă, potrivit sursei citate.
În prezent, divizia de motoare cu ardere internă și cutiile de viteze, sunt incluse în Uzina Mecanică, care face parte din compania Automobile Dacia. Astfel, va fi nevoie ca acestea să fie separate de uzina Dacia în privința contabilității, pentru a-și putea schimba acționarul.
Renault Group studiază crearea a două noi entități, pentru a întări eficiența şi performanța operaţională a competențelor şi activităților în domeniul vehiculelor electrice şi, respectiv, al celor cu propulsie termică şi hibridă. Scenariul creării acestor două entități noi face parte din planul Renaulution, care este autofinanțat de Renault Group.
Nu se iau în considerare reducerea efectivelor sau separarea de unele activităţi sau entităţi. Pentru noua entitate care regrupează activităţile de producţie a grupurilor motopropulsoare termice şi hibride, inclusiv cele de la Mioveni, se ia în considerare acceptarea unor acţionari parteneri. Condiţia acceptării acestora este de a avea o logică atât de dezvoltare a produselor, cât şi industrială.
Renault Group va păstra marca Dacia şi activitatea acesteia din România, în studiu fiind luată în discuţie doar o parte a perimetrului mecanic. Renault Group nu are nevoie să vândă active pentru a finanţa noua entitate ce acoperă perimetrul vehiculelor electrice de persoane sub marca Renault. Mai multe informaţii vor fi furnizate în toamna acestui an.” a transmis Grupul Renault printr-un comunicat de presă.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
Renault, oficial: Păstrăm marca Dacia, luăm în calcul acţionari parteneri!