anchetaonline.ro

Nicolae Tudose: Cheia reușitei este de a fi tot timpul în mijlocul echipei, nu pe margine!

de | 06.12.2025 15:45 | Cei mai puternici oameni din Arges, Din ediția tipărită

INSTITUȚII ȘI SERVICII PUBLICE | SEDcC MIOVENI

Într-un oraș aflat în continuă expansiune, unde infrastructura și calitatea serviciilor publice sunt punctul principal de tensiune, mandatul lui Nicolae Tudose, în calitate de manager al societății Servicii Edilitare pentru Comunitate Mioveni (SEdC), reprezintă o permanentă încercare, un efort uriaș de a coordona eficient oameni, resurse și  nevoi urbane.

Asigurând o gamă extinsă de servicii publice, de la alimentarea cu apă și canalizare, la salubritate, iluminat public, termoficare, administrarea domeniului public, gestionarea deșeurilor și întreținerea spațiilor verzi, SEdC a reușit, sub mandatul domniei-sale, să-și modernizeze constant infrastructura tehnologică, să crească nivelul de calitate și să satisfacă, de la an la an, așteptările tot mai ridicate ale oamenilor în materie de utilități publice.

Fost secretar de stat, om cu o expertiză uriașă în funcții de conducere, Nicolae Tudose și-a conturat portretul de manager ferm, care îmbină experiența tehnică cu viziunea strategică. A reușit să gestioneze eficient parteneriatul-cheie cu autoritățile locale din Mioveni, să depășească toate provocările bugetare și manageriale, să implementeze proiecte de modernizare importante și să consolideze imaginea instituției ca furnizor de servicii urbane integrate de calitate.

Nicolae Tudose reprezintă tipologia de lider care privește managementul public ca pe o misiune   ce trebuie dusă la capăt cu responsabilitate, rigoare, adaptabilitate și interes real față de comunitatea pe care o deservește.

Nicolae Tudose
Cum interpretați „arta de a învinge” într-o funcție managerială?

Arta de a învinge înseamnă să posezi acele abilități necesare unui lider de succes, însă, dintre acestea, cea mai importantă mi se pare capacitatea de a coordona eficient resursele umane. Cheia reușitei este de a fi tot timpul în mijlocul echipei, nu pe margine. Nu poți cere dedicare și implicare fără  ca tu să le oferi, la rândul tău.
În cazul serviciilor publice, țelul ce trebuie atins este găsirea unor soluții adaptate nevoilor comunității și demonstrarea de responsabilitate față de cetățeni. Rezultatele durabile, cu un impact pozitiv în viața comunității, sunt garantul faptului că strategia adoptată este una potrivită.

Care este cea mai complexă situație pe care ați gestionat-o cu succes și la finalul căreia ați simțit că ați biruit cu adevărat provocările?

Una dintre cele mai complexe experiențe cu care s-a confruntat întreaga omenire a fost pandemia COVID-19, care a generat provocări majore și pentru noi, ca furnizori de servicii publice.
Având în vedere specificul societății (asigurarea unor servicii publice – apă și canalizare, salubrizare, spații verzi, întreținere și administrare a patrimoniului public, ecarisaj), nu exista varianta lucrului de acasă. Reorganizarea proceselor ținând cont de restricțiile impuse la acel moment și asigurarea unor măsuri de protecție a securității și sănătății personalului din teren a fost, poate, cea mai mare provocare.

Nicolae Tudose
Ce rol joacă mentalitatea de învingător în rezolvarea problemelor manageriale în sistemul public? Poate omul să înfrângă condiționalitățile sistemului?

Indiferent de greșelile comise sau de eșecuri, este important să știi cum să te redresezi. Modul în care le gestionezi, indiferent de gravitatea acestora, face diferența între stagnare și creștere. O mentalitate de învingător este o atitudine pozitivă, care implică încredere în sine, reziliență și determinare.

Ce schimbare majoră v-ar plăcea să introduceți în domeniul dumneavoastră de activitate dacă ați avea libertate totală?

Nu știu dacă aș considera necesară o schimbare majoră, aș merge mai degrabă pe eficientizarea proceselor existente. Creșterea gradului de instruire a personalului în vederea utilizării noilor tehnologii și digitalizarea sunt aspectele la care mai trebuie lucrat.

Care este cheia construirii încrederii între instituție și cetățeni?

Încrederea între instituție și cetățeni se construiește prin răbdare, flexibilitate, credibilitate, transparență.

Unul dintre dezideratele societății este orientarea către client și către rezultate, prin îmbunătățirea serviciilor publice pe care le oferim.

Cetățeanul reprezintă partenerul cel mai important, iar creșterea gradului de informare și implicarea acestuia în procesele decizionale duc la o calitate sporită a serviciilor. Opiniile acestuia ne ajută să luăm decizii mai bune și să înțelegem mai bine problemele comunității.

***

Acest interviu face parte din ediția 2025 a catalogului „Cei mai puternici oameni din Argeș”.

Tema anului a fost „Arta de a învinge”, iar proiectul editorial realizat de publicația Ancheta reprezintă un reper pentru comunitatea argeșeană, reunind, de 20 de ani, personalități din toate domeniile fundamentale ale societății.

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Nicolae Pană: Dacă împărtășim experiența și nu lucrăm izolat, putem construi un model real de administrație eficientă!

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/dana-andrei/" target="_self">Dana Andrei</a>

Articol scris de Dana Andrei

Editor și autor de content media, cu experiență în presa online, PR și în promovare social media. Absolvent al Facultății de Jurnalism și Comunicare.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: