O nouă înșelătorie prin telefon! Infractorii se dau drept reprezentanţi ai Bursei

de | 04.12.2024 22:19 | Național, Lifestyle

Directoratul Naţional de Securitate Cibernetică (DNSC) avertizează avertizează asupra unei campanii de fraudă prin apeluri telefonice, în care infractorii se dau drept reprezentanți ai Bursei din România sau ai altor instituții financiare.

Cum acționează infractorii

Potrivit DNSC, atacatorii sună victima, pretinzând că sunt din partea SIF Muntenia sau BVB, și afirmă că aceasta deține acțiuni vechi, provenite din perioada cuponiadei din anii ’90, care s-au apreciat în valoare.

Însă pentru a le vinde și a încasa sumele respective, victima trebuie să urmeze un „proces” ghidat de atacatori, care presupune instalarea unor aplicații pe dispozitivele lor. Aplicațiile, cum ar fi AnyDesk, permit infractorilor accesul la dispozitivele victimei și la datele sensibile, inclusiv informațiile bancare și datele de autentificare.

Pasul următor pe care îl fac atacatorii este să acceseze datele utilizatorilor, în special date de autentificare la aplicaţii de banking, respectiv date de card, iar mai apoi extrag sume importante de bani din conturile victimelor.

Mai departe, în alte cazuri atacatorii s-au folosit de accesul la dispozitiv pentru a propaga tentativa de fraudă şi către contactele victimei, în speranţa că vor avea succes şi în alte cazuri.

 

469111477 959553426205167 4186963965742223257 n - O nouă înșelătorie prin telefon! Infractorii se dau drept reprezentanţi ai Bursei

Foto: Facebook DNSC

Pentru a evita situațiile nedorite, DNSC recomandă următoarele:

  • Nu instalați aplicații sau programe la solicitarea apelanților, în special dacă vi se cere acest lucru în regim de urgență și cu explicații vagi.
  • Nu furnizați niciodată telefonic date cu caracter sensibil (date personale, de autentificare, sau de carduri bancare), în urma unor apeluri suspecte, chiar dacă par a proveni de la instituții de încredere.
  • Verificați întotdeauna autenticitatea apelurilor de la o autoritate sau instituție, printr-un canal de comunicare separat, în special dacă vi se solicită date cu caracter sensibil.
  • Raportați astfel de apeluri către organizația a cărei identitate este folosită pentru a atrage atenția cât mai rapid asupra noilor scenarii folosite de atacatori în astfel de inițiative frauduloase.
  • În cazul în care ați furnizat date de card, sesizați imediat banca, iar dacă ați fost păgubit, depuneți o plângere la Poliție (fizic sau la petitii@politiaromana.ro) și notificați DNSC (telefon 1911 sau platforma PNRISC: https://pnrisc.dnsc.ro/)
  • Nu în ultimul rând, contribuiți la răspândirea acestor avertizări și către alți utilizatori, pentru a reduce șansele ca astfel de tentative de fraudă să aibă succes!

 

Foto:

Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro

Provocarea virală de pe TikTok „Superman Challenge” face tot mai multe victime, inclusiv în Argeș

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/daniela-neacsa/" target="_self">Daniela Neacșa</a>

Articol scris de Daniela Neacșa

Absolventă a Facultății de Jurnalism și Științele Comunicării, pasionată de fotografie și handmade.

Articole asemănătoare:

Citește articolele pe același subiecte: