În ultimii zece ani, în oraşul Costeşti s-au asfaltat 27,7 km de străzi

de | 21.05.2024 10:30 | Din ediția tipărită, Administrație, Costești

Pe lista doleanţelor cetăţenilor oricărei localităţi din România, modernizarea drumurilor se află în topul preferinţelor, iar oraşul Costeşti nu face excepţie. Edilul Ion Baicea a ţinut cont de acest lucru, dovadă că în ultimii zece ani în Costeşti au fost asfaltaţi aproximativ 27,7 km de străzi.

Până la sfârșitul anului 2020, în orașul Costești s-au asfaltat 20 km de străzi din fonduri europene, s-au asfaltat 1500 de locuri de parcare și s-au construit trei  poduri mari (str. Teilor, str. Rozmarin și str. Biserica Veche). De asemenea, s-au finalizat asfaltările străzilor Ștrandului – Școală, Râului – Necșulești, Alee bl. B5, Alee bl. Z1 – Primărie, străzile Ciocârliei, Fundătura Berzei, Cârciana, precum şi parcări în zona blocurilor L24 şi L23, în lungime totală de 3 km.

Prin programul „Anghel Saligny” s-a finanțat proiectul de asfaltare pe străzile Progresului, Metalurgiei, Fundătura Salcâmi și str. Mărgăritarului, proiect aflat în derulare, care se va finaliza în câteva luni. Lungimea totală a acestui proiect este de 4,7 km.

Ţin să reamintesc locuitorilor oraşului Costeşti că, prin Programul Anghel Saligny, Guvernul României a finanțat proiecte de asfaltare numai pe străzile unde există canalizare. Nu se finanțează lucrări de asfaltare decât acolo unde există canalizare.

Licitația pentru extinderea rețelei de canalizare pe fonduri europene a întârziat cel puțin 4 ani începerea lucrărilor în oraș și în satele aparținătoare. Cu mari dificultăți birocratice, executarea lucrării de canalizare a început în data de 21 martie 2024 și primele săpături pentru acest proiect sunt pe strada Industriei (lângă Comefin), în satul Broșteni, cartierul Telești, satul Podu Broșteni” – explică primarul Ion Baicea.

Cu privire la străzile din sate, pentru întreținerea acestora, în fiecare an s-au executat lucrări de profilare cu autogreder și așternere de pietriș, astfel încât circulația să se realizeze în condiții corespunzătoare. De asemenea, în anul 2021 s-a construit un pod pe strada Industriilor, pentru evitarea inundațiilor în zona locuințelor învecinate silozului.

► Investiţii constante în modernizarea aleilor, a trotuarelor şi a parcărilor din oraş

2-alei parcari trotuare

Au fost betonate alei și parcări în zona blocurilor B5-D3, bl. 1, alee intrare stadion, alei parc bl. L25, L26, alee Ştrand, parcări bl. L35, L34, L32 etc., iar la toate străzile asfaltate au fost executate lucrări de întreținere și reparații prin impermeabilizarea fisurilor.

Totodată, marcajele rutiere au fost refăcute, pentru a crește siguranța circulației pe drumurile publice. Au fost realizate marcaje tactile în centrul orașului și au fost montate semne rutiere vizibile la trecerile de pietoni și indicatoare cu denumirea străzilor. Nu în ultimul rând, au fost executate lucrări de aducere la nivel a capacelor de canalizare și a gurilor de scurgere a apelor pluviale.

S-a început trotuarul pe zona centrală, între zona Rond și bariera CFR -Poliție. Lucrarea s-a executat doar până la catedrală, deoarece trebuie să schimbăm conducta de apă de la catedrală până la barieră. Întârzierile au fost tot din cauza licitației pentru apă și canalizare. Schimbarea conductei de apă este o prioritate, iar constructorul va finaliza trotuarul anul acesta.” – a precizat primarul Ion Baicea.

► Sprijin din partea autorităţilor judeţene şi guvernamentale

sprijin CJ si CNAIR pt Costesti

Tot o lucrare de îmbunătățire a traficului a fost și refacerea pasajului CFR către cartierul Zorile, lucrare executată la solicitarea instituției primarului, cu sprijinul conducerii Consiliului Județean Argeș și a Ministerului Transporturilor. De altfel, pentru orașul Costești, CJ Argeș, într-o strânsă legătură cu instituția primarului, a investit în construcția drumurilor de legătură între Costești și Lunca Corbului (Pădureți) și între Costești și Gliganu (Rociu), respectiv DJ 703B. Această importantă realizare permite cetățenilor o legătură mai rapidă cu localitățile învecinate și, totodată, facilitează intervențiile ambulanțelor, ale pompierilor, ale poliției ori ale jandarmeriei, astfel încât acestea să se realizeze cu maximă operativitate și în timp util pentru cetățenii din sudul județului.

Acest drum modernizat scurtează distanța pentru a ajunge la București, la Slatina ori la Craiova. El traversează cartierul Zorile și oferă condiții foarte bune de trafic. Pe strada Zorilor s-au construit trei poduri noi, șanțuri betonate și podețe la fiecare gospodărie.

Pe parcursul lucrării, cetățenii din Zorile au îndurat cantități însemnate de praf, mai ales pe timp de secetă, context în care le mulțumesc pentru înțelegere și răbdare și sper că sunt mulțumiți de calitatea acestei lucrări.” – a ţinut să precizeze primarul Ion Baicea.

O altă lucrare importantă a fost asfaltarea centrului orașului, respectiv strada Victoriei, de la bariera CFR, până la blocurile de jos (1,2 km). Această lucrare a fost executată la solicitarea instituției primarului de către CNAIR (Ministerul Transporturilor), cu sprijinul conducerii CJ Argeș.

► În câteva luni va fi finalizată asfaltarea a 4 străzi

Asfaltarea străzilor Progresului, Metalurgiei, Fdt. Salcâmi și Mărgăritarului este în desfășurare și va fi finalizată în câteva luni.

Strada Progresului este ultima stradă din centrul orașului care a rămas neasfaltată. Aceasta nu a fost introdusă în inventarul domeniului public al orașului Costești în anul 1998, când a fost publicat în Monitorul Oficial. Din acest motiv, str. Progresului nu a fost cuprinsă în primul proiect pe fonduri europene de asfaltare a străzilor din Costești. În anul 2010, am completat domeniul public și cu această stradă și, ulterior, au fost realizate lucrările de cadastru și intabularea proprietății. În prezent, problemele de ordin legislativ sunt rezolvate și reușim să modernizăm și aceste drumuri” – a explicat edilul oraşului.

Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:

Activităţile culturale şi sportive  – domenii de interes major pentru administraţia oraşului Costeşti

<span style="color: #333333;font-size: 14pt">Articol scris de </span><a href="https://anchetaonline.ro/autor/nadia-ciochina/" target="_self">Nadia Ciochina</a>

Articol scris de Nadia Ciochina

Jurnalist de investigații și editor, cu 19 experiență în presă, autor și coordonator pentru numeroase proiecte media.

Articole asemănătoare:

Ultimele articole