Astăzi, la Consiliul Județean (CJ) Argeș, a avut loc o întâlnire de lucru crucială pentru înființarea unei Organizații de Management al Destinației (OMD) la nivel județean. Vicepreședintele Adrian Dumitru Bughiu, împreună cu directorul executiv al Direcției Cultură, Turism și Tineret, Roxana Stoenescu, au reunit reprezentanți din administrația publică, sectorul privat și agenții de turism pentru a discuta liniile directoare ale acestui proiect. OMD-ul are ca scop dezvoltarea și promovarea turismului în județul Argeș, prin colaborarea eficientă între diferitele entități implicate.
Potrivit informării publicate de CJ Argeș, această structură va permite administrației județene, primăriilor din zonele cu potențial turistic și sectorului privat din domeniul HoReCa să colaboreze într-un cadru legal, pentru dezvoltarea și promovarea turismului în județul Argeș.
Au participant la ședință următorii: viceprimarul Piteștiului, Lucrețiu Tudor; reprezentanți ai mediului de afaceri și ai turismului argeșean (Gheorghe Badea – prim-vicepreședinte al Camerei de Comerț și Industrie Argeș, investitor în industrie și dezvoltator în sectorul hotelier și comercial; Dumitru Grecu – președinte al Asociației Turistice Transfăgărășan și vicepreședinte al Federației Patronatelor din Turismul Românesc; Ștefan Lăzăroiu – proprietar Casa Lăzăroiu; George Caval – președintele Camerei de Comerț și Industrie Argeș; Simion Zanfir – director Camera de Comerț și Industrie Argeș); reprezentanți ai agențiilor de turism și ai Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) (Gabriel Radu – manager Discovery Travel Pitești, fost prim-vicepreședinte ANAT România; Valeriu Claudiu Ștefan – manager Velmar Dreams Travel Agency și membru ANAT România); participanți online (Corina Martin – secretar general și vicepreședinte al Federației Patronatelor din Industria Ospitalității din România (FPIOR); Camelia Tărniceru – șef serviciu, Direcția Marketing și Dezvoltare, Direcția Generală Turism – care au furnizat informații importante și consultanță, având experiență în înființarea și funcționarea OMD-urilor).
„Astăzi am reluat discuțiile pentru înființarea unui OMD la nivel județean – o Organizație de Management al Destinației. Acest organism își propune să reunească cei mai importanți factori din zona publică și privată a turismului județean pentru a gestiona mai eficient acest domeniu.
Pentru aceasta, vom elabora o strategie de dezvoltare care va include, în mod special, și o strategie de promovare a obiectivelor turistice din județ, precum și a structurilor de cazare și alimentație publică.
Acesta este doar primul pas pe care l-am făcut astăzi, atât fizic, cât și online, alături de specialiști din Ministerul Turismului. Ne-au fost alături și actori importanți din sectorul HoReCa, iar pe viitor ne dorim implicarea zonei de nord a județului în acest proiect. Suntem convinși că această inițiativă va aduce beneficii semnificative dezvoltării turismului în județul Argeș.”, a punctat vicepreședintelui CJ Argeș, Adrian Dumitru Bughiu.
Cadrul legal al Organizației de Management al Destinației – Ordinul Ministrului Antreprenoriatului și Turismului nr. 1.293/2022 stabilește cadrul legal pentru avizarea Organizațiilor de Management al Destinației (OMD).
Principalele cerințe pentru înființarea unui OMD județean:
- Un buget propriu;
- Un număr minim de 1.000 de locuri de cazare la nivel județean.
Rolul și obiectivele OMD-ului:
- Elaborarea unei strategii de dezvoltare și promovare a turismului;
- Gestionarea eficientă a fondurilor pentru implementarea strategiei;
- Accesarea de finanțări suplimentare pentru atingerea obiectivelor
Foot descriptiv. Sursă foto: FB CJ Argeș.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro: