Casa Județeană de Pensii Argeș reamintește pensionarilor stabiliți în străinătate că, potrivit Legii nr. 360/2023 privind sistemul public de pensii, aflată în vigoare din 1 septembrie 2024, au obligația de a transmite semestrial certificatul de viață.
Ne aflăm în perioada celei de-a doua verificări din acest an, iar termenul-limită pentru trimiterea documentului este 30 septembrie 2025.
Cine trebuie să trimită certificatul?
Toți beneficiarii de pensii din România stabiliți în străinătate (nerezidenți), aflați în plată, trebuie să trimită certificatul din proprie inițiativă, în fiecare dintre cele două perioade anuale stabilite de lege:
- în perioada 1 ianuarie – 31 martie (verificarea 1)
- în perioada 1 iulie – 30 septembrie (verificarea 2 – aflată acum în desfășurare)
Potrivit Casei Județene de Pensii Argeș, documentul trebuie semnat în fața unei autorități legale din țara de domiciliu sau reședință permanentă, care certifică faptul că beneficiarul este în viață.
„Autorități legale” înseamnă instituții de pensii ori de securitate socială, autorități administrative locale, misiuni diplomatice, oficii consulare, notari publici, avocați, consilieri juridici, medici de familie de pe teritoriul statului de domiciliu, respectiv reședință, asociații de români cu personalitate juridică din diverse state, birouri ale Patronatelor cu care Casa Națională de Pensii Publice a încheiat Protocoale de Colaborare: Institutul Național de Asistență Socială (INAS) din Italia, Institutul Național Confederal de Asistență (INCA) din Italia și Institutul de Tutelă și Asistență a Muncitorilor (ITAL – UIL) din Italia, etc.
Certificatul de viață, completat și semnat, poate fi transmis către Casa Județeană de Pensii Argeș astfel:
- prin e-mail la adresa: relatii@cjparges.ro ,
- prin fax la numărul 0248.218.560
- prin posta la adresa IC Brătianu, nr.38, Pitești, cod poștal 110005, județul Argeș.
Certificatul poate fi descărcat de pe site-ul oficial al instituției, accesând următorul link: https://www.cjparges.ro/index.php?sel=acte
În situația în care nu se prezintă certificatul de viață în termenul indicat, plata drepturilor de pensie va fi suspendată, începând cu luna următoare expirării termenelor prevăzute mai sus (de 31 martie, respectiv 30 septembrie a fiecărui
an).
Reluarea plății drepturilor de pensie se va face după transmiterea certificatului de de viață, de la data suspendării, cu respectarea termenului general de prescripție.”, precizează Casa Județeană de Pensii Argeș
Sursă foto: FB Primăria Municipiului Pitești/ descriptiv
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro