Poliția Română avertizează cu privire la o nouă înșelăciune, prin metoda ,,SPOOFING”, în care atacatorii se folosesc de tehnologia Voice over IP pentru a-și „masca” numărul real de telefon. Această practică poate fi exploatată în scopuri frauduloase, de aceea este important să rămâneți vigilenți și să verificați autenticitatea apelurilor suspecte!
De curând, atacatorii cibernetici au folosit identitatea Directoratului Național de Securitate Cibernetică (DNSC), pentru a induce în eroare victimele și a le determina să ofere informații personale sau financiare.
Cum funcționează?
„Spoofing-ul“ este o metodă greu de deosebit de situațiile reale.
Într-un apel de tip VoIP, vocea este captată şi convertită într-un semnal digital, apoi acest semnal digital este trimis prin internet către persoana apelată, similar cu modul în care datele sunt trimise la navigarea pe web, după care, la celălalt capăt, semnalul digital este convertit înapoi în sunet, astfel încât cealaltă persoană să poată auzi apelantul.
În esență, VoIP transformă apelurile într-un tip de date, la fel ca orice altceva care se poate trimite sau primi online, ceea ce face posibilă comunicarea oriunde există o conexiune la internet.
Prin tehnologia VoIP, ,,mascarea” numărului de telefon este adesea realizată prin utilizarea unui serviciu care permite modificarea informațiilor de identificare a apelantului (CLI). Acest proces este cunoscut și sub numele de ,,CLI spoofing”.
Iată pașii simplificați:
Selectarea numărului – utilizatorul VoIP poate alege un număr de telefon pe care dorește să-l afișeze ca ID al apelantului.
Configurarea sistemului – sistemul VoIP este configurat astfel încât, atunci când se efectuează un apel, să afișeze numărul selectat în locul celui real.
Efectuarea apelului – când utilizatorul inițiază un apel, sistemul transmite rețelei numărul ales ca fiind numărul de origine.
Recepția apelului – persoana care primește apelul vede numărul selectat pe ecranul său, fără să știe că acesta nu este numărul real de unde se efectuează apelul.”, transmite Poliția Română
Recomandările Poliţiei
Pentru a vă proteja împotriva acestei metode de înșelăciune, Poliția Română vă recomandă să fiți prudenți. Dacă primiți un apel neașteptat de la o instituție, este bine să fiți precauți și să verificați informațiile din mai multe surse.
Pentru a nu cădea în capcana atacatorilor și a nu rămâne fără bani în cont este important să nu oferiți niciodată informații sensibile, cum ar fi datele de autentificare sau informații bancare, în urma unui apel telefonic.
Încercați să verificați autenticitatea apelului printr-un canal de comunicare separat, iar dacă aveți îndoieli, contactați direct instituția, folosind informațiile de contact oficiale.
Sursă foto: Facebook Primăria Municipiului Pitești.
Citiți, de asemenea, pe ancheataonline.ro
Intervenție a pompierilor la clădirea Palatului Administrativ al județului Argeș!