În ultima perioadă, industria auto a avut parte de schimbări, odată cu promovarea activă a energiei verzi. Mașinile electrice sau hibrid au stârnit interesul clienților, generând în același timp și orientarea către afaceri „verzi”. O afacere „green” a fost pusă pe picioare și la Pitești de un francez stabilit în România, care convertește mașini cu motoare termice în mașini electrice.
Marc Areny a ajuns pe meleaguri românești în anul 2010, în urma unor acțiuni de voluntariat pe care le-a desfășurat în mai multe țări, Polonia, Ucraina, Moldova și România. Acesta este originar din sudul Franței, are 37 de ani și este tatăl a doi copii. Prima oară a făcut cunoștință cu zona Făgărașului, cu Bucureștiul, traiectoria sa oprindu-se la Pitești. Spune că s-a simțit bine încă de la început în România, unde orașele i s-au părut moderne în modul de gândire și că se reîntorcea în Franța din ce în ce mai rar, până când a decis să se stabilească aici.
Am venit în România cu o mașină care a funcționat cu ulei de la cartofii prăjiți
Afacerea de la Pitești a fost demarată undeva în anul 2013. Întrebat de unde a pornit această idee, Marc povestește că lucra în domeniul construcțiilor și a realizat cât de mult combustibil era necesar pentru funcționarea utilajelor. Majoritatea noțiunilor de electronică și mecanică pe care le-a folosit și le folosește în continuare pentru a-și desfășura activitatea le-a dobândit în timpul liceului, fiind pasionat de această ramură.
”Am venit odată în România cu o mașină care funcționa cu ulei uzat, de la cartofii prăjiți, pe care l-am colectat de la restaurante. Am avut nevoie de aproximativ 200 de litri, am plecat cu el în bidoane”, își amintește zâmbind Marc.
În anul 2015, Marc a realizat la Pitești primul Logan electric în lume. Kiturile de conversie pe care acesta le produce sunt exportate pe tot mapamondul, în țări precum India, Pakistan, Germania, Marea Britanie sau Columbia. De asemenea, mașinile reconvertite au ajuns în țări ca Franța, Belgia, Africa de Sud, Elveția sau Austria. În prezent, afacerea este axată cu precădere pe reconversia mașinilor de epocă sau a mașinilor sport.
Trebuie găsite soluții pentru întreținerea și reciclarea mașinilor electrice
În funcție de baterie, kitul de conversie poate asigura o autonomie de până la 200-300 km, iar durata de viață a bateriei este undeva la 10-15 ani, aproximativ 250.000 de km. De asemenea, prețul unui kit de conversie pleacă de la aproximativ 15.000 de euro și poate ajunge până la 45.000 de euro. Marc precizează că prin utilizarea kiturilor se pot economisi sume considerabile pe combustibil, schimburi de ulei și revizii.
„Mașinile electrice sunt avantajoase, pentru că nu mai e mentenanță de făcut, însă, dacă se strică, este o problemă. Aici ar mai fi de lucrat. Mașinile electrice și motoarele electrice sunt foarte eficiente, însă trebuie găsite soluții pentru a fi înreținute, reciclate. Dacă nu se pune la punct treaba asta, viitorul este puțin încurcat. Lumea vrea să treacă la mașini electice, crezând că e ieftin. Noi însă ne-am dus către partea de mașini de epocă, iar atunci când aud prețurile clienții rămân uneori puțin dezamăgiți. Mai sunt și cei care vor mașini de curse sau vreun proiect deosebit. Kiturile pe care noi le producem se pot adapta teoretic pe orice fel de mașină”, a declarat Marc pentru publicația „Ancheta”.
Sursă foto: ediția tipărită.
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
(Video) Incendiu în localitatea Cuca! Au ars 4 anexe gospodărești