Veste bună! Proprietarii a peste 4.700 de imobile din comuna argeșeană Mioarele vor primi noile cărți funciare în perioada următoare.
De precizat faptul că documentele sunt eliberate, gratuit pentru cetățeni, prin Programul național de cadastru și carte funciară (PNCCF), susținut de Guvernul României, finanțarea fiind asigurată din fonduri europene.
Oficiul de Cadastru și Publicitate Imobiliară (OCPI) Argeș a predat primăriei comunei Mioarele noile cărți funciare ale celor 4.742 de imobile.
Înregistrarea sistematică a proprietăților a început în anul 2022 și a vizat o suprafață totală de 3.297 de hectare. În prezent, din totalul de 102 UAT-uri din județul Argeș, 14 sunt cadastrate în proporție de sută la sută (Albota, Lunca Corbului, Ungheni, Miroși, Căldăraru, Izvoru, Recea, Sălătrucu, Rucăr, Dâmbovicioara, Vulturești, Șuici, Merișani, Mioarele). În restul UAT-urilor se desfășoară lucrări de înregistrare sistematică a imobilelor în cadrul PNCCF, atât la nivelul întregii localități, cât și pe sectoare cadastrale.
Programul național de cadastru și carte funciară are ca scop înregistrarea, gratuită pentru cetățeni, a tuturor imobilelor (terenuri și clădiri) din România în sistemul integrat de cadastru și carte funciară. Programul este finanțat din veniturile proprii ale Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI), din fonduri europene și din bugetul primăriilor.
PNCCF se derulează până la finalizarea înregistrării sistematice a tuturor imobilelor de pe teritoriul României. Procesul de înregistrare sistematică a imobilelor implică o colaborare strânsă între primării, prestatori, reprezentanții OCPI și cetățeni și oferă garanții solide pentru protejarea dreptului de proprietate.
Agenția Națională de Cadastru și Publicitate Imobiliară, oficiile de cadastru și publicitate imobiliară și prestatorii lucrărilor de cadastru general desfășoară ample campanii publice pentru informarea și conștientizarea cetățenilor. În calitate de principali beneficiari ai PNCCF, cetățenii sunt implicați în toate etapele programului și au obligația de a colabora cu autoritățile și prestatorii pentru identificarea imobilelor, furnizarea actelor de proprietate și verificarea rezultatelor lucrărilor.
Documentele tehnice sunt afișate public la finalul procesului, iar cetățenii pot contesta eventualele erori timp de 60 de zile.
Corectarea gratuită a oricăror inexactități este posibilă chiar și după deschiderea noilor cărți funciare, până la modificarea datelor imobilului sau proprietarului (prin vânzare, ipotecare, moștenire etc.).
ANCPI este de asemenea beneficiarul Proiectului major „Creșterea gradului de acoperire și incluziune a sistemului de înregistrare a proprietăților în zonele rurale din România”, care completează obiectivul PNCCF prin realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică pentru 5.758.314 de hectare, din 660 de UAT-uri din zonele rurale ale României, iar valoarea totală a Proiectului este 312.891.155 de euro.
Proiectul major a fost finanțat, până în decembrie 2023, prin Programul Operațional Regional și a fost etapizat. Faza II a Proiectului este finanțată, în prezent, prin Programul Creștere Inteligentă, Digitalizare și Instrumente Financiare 2021-2027.
Informații suplimentare referitoare la PNCCF puteți afla de pe pagina web a ANCPI, https://www.ancpi.ro/pnccf/.
Foto descriptiv
Citiți, de asemenea, pe anchetaonline.ro:













