► Directorul Automobile Dacia, Mihai Bordeanu, explica la începutul anului faptul că impactul în businessul Renault Commercial Roumanie nu va fi ridicat, deoarece Nissan are o cotă de piaţă de sub 1%.
De la 1 iunie 2025, după aproape 25 de ani, marca Nissan nu va mai fi gestionată de Renault Commercial Roumanie! Încă ce la începutul acestui an, directorul Automobile Dacia, Mihai Bordeanu, anunţa că Grupul Renault va renunţa la componenta Nissan din portofoliul Renault Commercial Roumanie (RCR), decizia venind în contextul în care alianța Renault-Nissan a hotărât, la nivel european, separarea celor două branduri:
Nu este decizia noastră, nu este una care să fi fost luată la nivel de alianţă, dar s-a decis la nivel european ca Renault şi Nissan să nu mai aibă single unit, ci businessuri separate, iar o ţară-subiect este România.” a spus Bordeanu.
Acum, Consiliul Concurenței analizează tranzacția prin care maghiarii de la Auto Wallis Nyrt. și portughezii de la Salvador Caetano Auto SGPS SA, prin intermediul companiei NSN RO SRL, preiau unele active ale RCR, legate de marca Nissan. Este vorba despre activitățile de import și distribuție de automobile, piese de schimb și accesorii Nissan, precum și servicii de întreținere și reparații auto. Această concentrare economică trebuie aprobată de autoritatea de concurență, pentru a verifica dacă este compatibilă cu un mediu concurențial normal.
AutoWallis Nyrt., prin filiala sa maghiară AW Distribution Kft., derulează, în prezent în România operațiuni de import și distribuția de automobile SsangYong, precum și de piese de schimb și accesorii pentru marca SsangYong, în vreme ce Grupul Salvador Caetano din Portugalia, care operează, de asemenea, în domeniul asamblării vehiculelor, componentelor și distribuției, nu desfășoară în prezent activități comerciale în România.
Mihai Bordeanu, managing director Dacia Brand pentru Europa de Sud-Est, a explicat că tranzacţia nu va avea un impact major asupra businessul Dacia-Renault, întrucât Nissan are o cotă de piață de sub 1%. În ciuda cotei modeste, Nissan a înregistrat în primele nouă luni din 2024 o creștere de aproape 50% a înmatriculărilor, ajungând la circa 1.100 de unități. Tranzacția va marca o schimbare importantă în distribuția mărcii japoneze pe piața autohtonă, fiind realizată pe fondul răcirii relațiilor dintre Renault și Nissan, începută odată cu arestarea lui Carlos Ghosn în 2018.
RCR, singurul jucător auto cu afaceri de peste un miliard de euro în România în 2023, își va concentra activitatea exclusiv pe mărcile Dacia și Renault. Rețeaua de parteneri autorizați pentru marca Renault acoperă întreg teritoriul României, fiind compusă din 34 de agenţi comerciali autorizaţi, cu 43 de puncte de vânzare a vehiculelor noi, respectiv din 49 de reparatori agreaţi de compania franceză, cu 60 de puncte de lucru service autorizate.
Citiţi, de asemenea, pe anchetaonline.ro:
S-au împărțit traseele de maxi-taxi din județ pentru următorii 7 ani!